Στον κινητήρα Supertruck βασίζονται οι 2 νέες προτάσεις μετάδοσης κίνησης των Σουηδών, που περιλαμβάνουν μια συμβατική & μια PHEV επιλογή.
Αμφότερες οι προτάσεις απευθύνονται σε μεταφορείς μεγάλων αποστάσεων.
Scania Super: Ένας θερμικός κινητήρας, που παρέχει εξοικονόμηση καυσίμου έως και 8% (!) σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Ηλεκτρική αυτονομία μέχρι και 80 χλμ. εξασφαλίζει η plug-in υβριδική έκδοση, που μπορεί να αξιοποιηθεί με 4 διαφορετικές λειτουργίες.
Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από απεριόριστες πολιτικές και τεχνολογικές αλλαγές, με τους κανονισμούς για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και τις κατά τόπους τοπικές νομοθεσίες για τη βιωσιμότητα να δημιουργούν μια αδιαπραγμάτευτη αβεβαιότητα στους μεταφορείς των (αστικών, υπεραστικών & τουριστικών) λεωφορείων, η Scania έρχεται να καινοτομήσει ξανά, συστήνοντας δυο νέες λύσεις για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
Ο λόγος για τη νέα πλατφόρμα μετάδοσης κίνησης της σουηδικής εταιρείας, που συστήνει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης Scania Super, αλλά και την έκδοση PHEV – με αμφότερες τις περιπτώσεις να βασίζονται στον κινητήρα Supertruck και να έχουν ως σημεία αναφοράς τους αφενός τη μείωση των εκπομπών ρύπων, αφετέρου τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμων.
Αμφότερες οι προτάσεις απευθύνονται σε μεταφορείς μεγάλων αποστάσεων
Ομοίως, τόσο η μια, όσο και η άλλη λύση, απευθύνονται σε μεταφορείς, οι οποίοι πραγματοποιούν κατά βάση δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, επιδιώκοντας κατά αυτόν τον τρόπο την υιοθέτηση προτάσεων που θα ταιριάζουν απόλυτα με τις ιδιαίτερες προκλήσεις & ανάγκες τους.
Όπως δήλωσε εξάλλου χαρακτηριστικά ο επικεφαλής διαχείρισης προϊόντων για λύσεις μεταφοράς επιβατών στη Scania, Carl-Johan Loof:
«Τα νέα συστήματα κίνησης - με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και με plug-in υβριδική λειτουργία - της Scania αποτελούν λαμπρά παραδείγματα της διπλής δέσμευσης της Scania πάνω στη βιωσιμότητα και την κερδοφορία των πελατών της. Διότι με αυτούς τους νέους κινητήρες, θα είμαστε σε θέση να παρέχουμε στους χειριστές λεωφορείων και πούλμαν μεγάλων αποστάσεων εξαιρετικά ανταγωνιστικές λύσεις, ανεξάρτητα από τις ιδιαίτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν».
Scania Super: Ένας θερμικός κινητήρας, που παρέχει εξοικονόμηση καυσίμου έως και 8% (!) σε σχέση με τον προκάτοχό του
Αναλυτικότερα, ο νέος κινητήρας εσωτερικής καύσης Scania Super, θεωρείται δικαίως ως ο πιο αποδοτικός, οικονομικός και ανθεκτικός κινητήρας των Σουηδών μέχρι σήμερα, αντιπροσωπεύοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας καύσης.
Όσο για το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει; Αυτό προφανώς δεν είναι άλλο από την εξαιρετική εξοικονόμηση καυσίμου που εξασφαλίζει, αγγίζοντας τα επίπεδα του 8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο τρέχοντα κινητήρα – κάτι που μειώνει σημαντικά όχι μόνο το συνολικό κόστος λειτουργίας, αλλά και τις εκπομπές CO2.
Τοιουτοτρόπως, ο νέος 13λιτρος κινητήρας - συνδυαστικά με τη νέα έκδοση του κιβωτίου ταχυτήτων Scania Opticruise -, πέρα από το ότι συμβαδίζει απόλυτα με τη νομοθεσία Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων (σ.σ. αφού ένα ολοκαίνουργιο σύστημα μετεπεξεργασίας μειώνει περαιτέρω τις επιβλαβείς εκπομπές), έχει σχεδιαστεί συν τοις άλλοις με στόχο να «βγάλει» δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα!
Παράλληλα, ο χρόνος λειτουργίας επίσης αυξάνεται εδώ, καθώς όλα τα φίλτρα του κινητήρα βρίσκονται στην «κρύα» πλευρά του κινητήρα - γεγονός που επιτρέπει καλύτερη πρόσβαση για τη συντήρηση & ταχύτερη αντικατάσταση των φίλτρων.
Την ίδια ώρα άλλωστε, η Scania έχει φροντίσει και για το σκέλος της οδικής ασφάλειας, με τα βοηθητικά φρένα του νέου συστήματος μετάδοσης κίνησης να επιτρέπουν ασφαλέστερο χειρισμό του οχήματος...
Ηλεκτρική αυτονομία μέχρι και 80 χλμ. εξασφαλίζει η plug-in υβριδική έκδοση, που μπορεί να αξιοποιηθεί με 4 διαφορετικές λειτουργίες
Αντίστοιχα, η υβριδική ηλεκτρική έκδοση plug-in αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για πελάτες που επιδιώκουν μείωση τόσο στο κόστος, όσο και στις εκπομπές CO2, με έμφαση στη συμμόρφωση με τις ζώνες μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Με τον ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων Powershift έξι ταχυτήτων λοιπόν, το σύστημα PHEV μπορεί να εξυπηρετήσει τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες - ηλεκτρική, υβριδική, διατήρηση φόρτισης και αναγκαστική φόρτιση –, με την ηλεκτρική αυτονομία του να φτάνει τα 80 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση & την ηλεκτρική ισχύ του να ανέρχεται στα 290kW.
Για να διευκολυνθεί μάλιστα η μετάβαση από και προς την ηλεκτρική λειτουργία, οι χειριστές μπορούν να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν τη λειτουργία «γεωφράκτη» (geofencing technology), Scania Zone, καθιστώντας αυτοματοποιημένη τη συγκεκριμένη διαδικασία. Έτσι, εάν το όχημα αξιοποιείται σε περιοχές μηδενικών εκπομπών, ο προγραμματισμός μπορεί να πραγματοποιηθεί εκ των προτέρων στο Scania Zone, πράγμα που σημαίνει ότι το όχημα θα μεταβεί αυτόματα σε ηλεκτροκίνηση.
Οι εν λόγω διαφορετικές επιλογές οδήγησης εξάλλου συνδυάζονται σε ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που επιτρέπει εξαιρετικά αποδοτικές μετακινήσεις σε μεγάλες αποστάσεις – με εξοικονόμηση καυσίμου & εκπομπών έως και 40% σε τυπικές συνθήκες μικτής κυκλοφορίας λεωφορείων – και πολυχρηστικότητα που βοηθά τους χειριστές να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις της λειτουργίας των λεωφορείων.