ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Με βάση τα αποτελέσματα ενός ειδικού ερευνητικού προγράμματος στη Στοκχόλμη, οι νυχτερινές ενδοαστικές μεταφορές είναι ιδιαίτερα αποδοτικές.

Πιο αποδοτικές οι νυχτερινές μεταφορές!

2.602 Επισκέψεις στο άρθρο (13/12/2016)

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα διετούς έρευνας που διεξήχθη στη Στοκχόλμη, οι διανομές προϊόντων που πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι σημαντικά πιο αποδοτικές. Διαβάστε γιατί…

Παρά το γεγονός ότι στην πόλη της Στοκχόλμης οι διανομές προϊόντων με φορτηγά οχήματα εντός του αστικού ιστού απαγορεύονται κατά τη διάρκεια της νύχτας (από 22:00 – 06:00), ο Δήμος της πόλης σε συνεργασία με το Intergrated Transport Research Lab του Royal Institute of Technology (KTH), διεξήγαγε μια ειδική έρευνα αναφορικά με τη χρήση οχημάτων για τη διανομή προϊόντων κατά τη διάρκεια των νυχτερινών ωρών, προκειμένου να διαπιστώσει την αποδοτικότητα τους.
Στο εν λόγω πρόγραμμα συμμετείχε και η Scania, η οποία προμήθευσε δύο ειδικά διαμορφωμένα φορτηγά με ιδιαίτερα αθόρυβη λειτουργία, τα οποία κάνουν χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο.
Κάθε ένα από τα εν λόγω οχήματα εφοδιάζονταν με ειδικά μικρόφωνα προκειμένου να διαπιστωθούν τα επίπεδα του θορύβου που εκπέμπουν κατά τη λειτουργία του. Παράλληλα, ειδικά μικρόφωνα κλήθηκαν να καταγράψουν τα επίπεδα του θορύβου που γίνονται αντιληπτά από τους κατοίκους των περιοχών, στις οποίες επιχειρούσαν τα ερευνητικά αυτά οχήματα.
Εξάλλου, σύμφωνα και με τον επικεφαλής του τμήματος «Vehicle Acoustics» της Scania, Ragnar Glav, «… Ο θόρυβος που παράγει το φορτηγό δεν είναι αυτό που μας ενδιαφέρει. Το σημαντικό είναι το πόσο γίνεται αντιληπτός και επηρεάζει –ενοχλεί- τους περίοικους».
Στο πλαίσιο του προγράμματος, επιλέχθηκε η εταιρεία τροφίμων «Martin & Servera» που εφοδιάζει με τον στόλο οχημάτων της διάφορα ξενοδοχεία και εστιατόρια στο κέντρο της πόλης της Στοκχόλμης. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, τα δύο –αθόρυβα- φορτηγά της Scania κινήθηκαν για την εφοδιασμό 30 επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της νύχτας και όχι στο χρονικό διάστημα από 07:00 – 09:00, όπως συνηθίζεται.
 
Μια και μοναδική καταγγελία
Σύμφωνα με τα στοιχεία του προγράμματος, κατά τη -2ετή- διάρκεια του προγράμματος, διαπιστώθηκε μια και μοναδική καταγγελία για ενόχληση από τους κατοίκους των περιοχών όπου χρησιμοποιήθηκαν τα εν λόγω οχήματα και μάλιστα, αυτό συνέβη σε μια από τις πιο… ήσυχες περιοχές της πόλης.
Αντίθετα, με βάση τα αποτελέσματα του προγράμματος, σε περιοχές όπου τα επίπεδα του θορύβου είναι ήδη αυξημένα (π.χ. κοντά σε πολυσύχναστες λεωφόρους), δεν παρατηρήθηκε κανένα απολύτως πρόβλημα.
Μάλιστα, στις περισσότερες των περιπτώσεων, περισσότερος ήταν ο θόρυβος που εκλύονταν κατά τη διάρκεια της εκφόρτωσης του οχήματος παρά από τη κίνηση του κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.
Ωστόσο, το στοιχείο που χρήζει της προσοχής μας είναι πως, σύμφωνα με τα αποτελέσματα των μελετών, η μέση ωριαία ταχύτητα των οχημάτων ήταν αυξημένη κατά 30% - 60% σε σχέση με τις αντίστοιχες επιδόσεις τους, στα ίδια δρομολόγια, κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Επιπρόσθετα, οι οδηγοί είχαν τη δυνατότητα να κάνουν περισσότερες παραδόσεις προϊόντων, με μικρότερης διάρκειας στάσεις σε κάθε προορισμό.
Μάλιστα, με βάση τα αποτελέσματα του Ινστιτούτου ΚΤΗ, τα οφέλη από τη μείωση του κόστους καυσίμων των εν λόγω φορτηγών κατά τη διάρκεια των νυχτερινών δρομολογίων τους, είναι τέτοια που τους επιτρέπουν να μειώσουν το 1/5 των δρομολογίων τους.
Σε πρώτη φάση, o Δήμος της Στοκχόλμης αποφάσισε να επεκτείνει το συγκεκριμένο ερευνητικό πρόγραμμα με την προσθήκη ενός ακόμη φορτηγού ωστόσο όπως είναι φυσικό, αναμένεται να διεξάγει περαιτέρω έρευνες προκειμένου να διαπιστώσει αν και εφόσον θα επιτρέψει τελικά την πραγματοποίηση νυχτερινών δρομολογίων στις ενδοαστικές εμπορευματικές μεταφορές στο προσεχές μέλλον.