Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Πρεμιέρα το Μάιο για τη νέα ετικέτα ελαστικών

8.474 Επισκέψεις στο άρθρο (4/2/2021)

Σύγχρονη και πιο περιεκτική θα είναι η νέα ετικέτα ελαστικών καθώς θα προσφέρει περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα που διατίθενται σε όλες τις χώρες της ΕΕ.

Με βάση τα όσα έχουμε ήδη δημοσιεύσει, η ετικέτα / σήμανση των ελαστικών αλλάζει μέσα στους προσεχείς μήνες. Όλοι μας, όταν αγοράζουμε τα καινούρια ελαστικά του αυτοκινήτου μας, έχουμε δει  μια αυτοκόλλητη ετικέτα πάνω στο ελαστικό που επιλέγουμε, με infos (γραφικά-μπάρες και νούμερα). Αυτή είναι η ταυτότητα κάθε καινούργιου ελαστικού και το συνοδεύει υποχρεωτικά από το Νοέμβριο του 2012 όπου και εφαρμόστηκε υποχρεωτικά.

Η χρησιμότητά της είναι να εξηγεί στον καταναλωτή, 3 συγκεκριμένες ιδιότητες του εκάστοτε ελαστικού οι οποίες έχουν να κάνουν με την «συμπεριφορά» του στο δρόμο (την ασφάλεια που προσφέρει, την εξοικονόμηση κλπ). Οι 3 ιδιότητες που αξιολογούνταν ήταν οι «επιδόσεις» του ελαστικού σε: κατανάλωση καυσίμου, φρενάρισμα σε βρεγμένο έδαφος και ο θόρυβος κύλισης του.
 
Έτσι, εδώ και 9 χρόνια η ετικέτα αποτελεί ένα βασικό διακριτικό γνώρισμα των ελαστικών των αυτοκινούμενων οχημάτων, το οποίο συμβάλει στην τελική απόφαση επιλογής των καταναλωτών, αφού τους βοηθά να διαλέξουν με καλύτερο τρόπο τα κανούρια τους ελαστικά, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί και ένα κίνητρο για τις εταιρίες, ώστε να εξελίσσουν και να βελτιώνουν συνεχώς τα προϊόντα τους.
 
Τι νέο φέρνει!
 
Από τον Μάιο 2021 η ετικέτα αλλάζει. Η νέα, θα διαθέτει πιο περιεκτικές πληροφορίες, όσον αφορά την αντίσταση κύλισης και την απόδοση στο βρεγμένο.

Η απόδοση θορύβου θα αναφέρεται με τον αριθμό των ντεσιμπέλ και τα γράμματα A, B ή C. Οι καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση σε επιπρόσθετες πληροφορίες για τα ελαστικά που επιλέγουν, μέσω μιας βάσης δεδομένων της Ε.Ε., έχοντας πρώτα σκανάρει έναν QR κωδικό στην ετικέτα.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό της νέας ετικέτας αφορά σε 2 οπτικά σύμβολα, που θα δείχνουν αν πρόκειται για ελαστικό με πρόσφυση στο χιόνι, το οποίο είναι σύμφωνο με τα πρότυπα εγκρίσεων της Ε.Ε.  Κι ακόμη αν πρόκειται για ελαστικό με πρόσφυση στον πάγο, χωρίς μεταλλικά καρφιά, το οποίο πληροί τα νέα ISO σχετικά πρότυπα.

Σημειώστε πως, η νέα ετικέτα ελαστικών θα έχει διαθέσιμες πληροφορίες και για ελαστικά εμπορικών οχημάτων βαρέως τύπου (Class C3).
 
Στη νέα ετικέτα, οι κατηγορίες από Α έως C παραμένουν ίδιες. Για τα ελαστικά C1 και C2, που αφορούν σε αυτοκίνητα και βαν αντίστοιχα, αυτά που προηγουμένως ήταν στην κατηγορία E, για την αντίσταση κύλισης και την πρόσβαση στο βρεγμένο, θα ενταχθούν πλέον στην κατηγορία D, η οποία ήταν κενή. Αντίστοιχα αυτά που ανήκαν προηγουμένως στις κατηγορίες F και G θα ενταχθούν στην κατηγορία Ε.
Οι καταναλωτές μπορούν να αποκτήσουν περισσότερες πληροφορίες για κάθε ελαστικό, σκανάροντας τον ειδικό κωδικό QR, που θα υπάρχει στην επάνω δεξιά γωνία της ετικέτας. Ο κωδικός QR θα παρέχει ένα web link (σύνδεσμο) προς τη βάση δεδομένων EPREL ( = Ευρωπαϊκό Μητρώο Προϊόντων για Ενεργειακή  Σήμανση), η οποία θα περιέχει το όλες τις πληροφορίες του προϊόντος (δηλαδή όλες τις κατατάξεις της ετικέτας για το συγκεκριμένο ελαστικό και την έναρξη & το τέλος της παραγωγής τού αντίστοιχου μοντέλου). Οι πληροφορίες για κάθε προϊόν θα καταχωρούνται στη βάση δεδομένων EPREL,  από τον κατασκευαστή των ελαστικών (όπου θα τοποθετούνται στην κατάλληλη κατηγορία ετικετών).

Ασφάλεια & περιβάλλον, οι στόχοι της νέας ετικέτας!

Η νέα ετικέτα ελαστικών της ΕΕ έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους καταναλωτές να επιλέγουν ελαστικά που συμβάλουν στην οικονομία καυσίμων και, ταυτόχρονα, να λαμβάνουν πληροφορίες, σχετικά με τις αποστάσεις φρεναρίσματος.

Για τους καταναλωτές και τους εμπόρους, η επιλογή ελαστικών με πιο χαμηλή αντίσταση κύλισης μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση στο κόστος των καυσίμων, καθώς και στη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Οι σαφείς πληροφορίες, σχετικά με την πρόσφυση στο βρεγμένο, θα συμβάλουν στη βελτίωση της ασφάλειας της κυκλοφορίας, ενώ οι πληροφορίες σχετικά με τον θόρυβο που προκαλούν τα ελαστικά κατά την κύλιση, έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν στη μείωση της ηχορύπανσης που προκαλείται από την οδική κυκλοφορία.