ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Διαστάσεις… επιδημίας με έντονα προβλήματα για τη δημόσια υγεία λαμβάνει πλέον το ζήτημα της αφαίρεσης του DPF από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Προειδοποιήσεις του ΙΔΕΕΑ για το DPF

5.006 Επισκέψεις στο άρθρο (18/12/2017)

Με σχετικό Δελτίο Τύπου, το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ επανέρχεται στο θέμα της παράνομης αφαίρεσης των φίλτρων μικροσωματιδίων (DPF), ειδικά στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων.

PRO.autotriti Team

Συνεχίζοντας την προσπάθεια ενημέρωσης του επισκευαστικού κλάδου για τη συμμετοχή του στην –παράνομη- διαδικασία αφαίρεσης του φίλτρου αιθάλης (DPF: Diesel Particulate Filter, Φίλτρο Μικροσωματιδίων) που είναι συνήθως απαίτηση του ιδιοκτήτη του οχήματος, το Ιντσιτούτο ΙΔΕΕΑ επανέρχεται στο θέμα με νέο Δελτίο Τύπου.
Οι πληροφορίες που έχει συλλέξει το ΙΔΕΕΑ αναφέρουν μεταξύ άλλων πως δεν υπάρχει πετρελαιοκίνητο Taxi σε κάποια μεγάλη πόλη της χώρας που να μην έχει αφαιρέσει το φίλτρο DPF ενώ ορισμένοι μάλιστα, έχουν αποθρασυνθεί τόσο πολύ που δεν διστάζουν να βάζουν και διαφήμιση στο διαδίκτυο, πειράζοντας το λογισμικό του εγκεφάλου του οχήματος, ή τοποθετώντας emulators μετά την αφαίρεση του.
 
Τα –απογοητευτικά- αποτελέσματα της έρευνας
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που διεξήχθη, η Αθήνα είναι η δεύτερη σε ρύπανση πόλη στην Ευρώπη με 65%, ενώ η ρύπανση από τις εξατμίσεις των οχημάτων ευθύνεται κατά 14% για την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας στις πόλεις της ΕΕ.
Παράλληλα, στον νέο «¶τλα Ποιότητας Αέρα» αποκαλύπτονται αρκετά σημαντικά στοιχεία για την κατάσταση της ατμόσφαιρας σε 150 πόλεις με πληθυσμό άνω των 50.000 κατοίκων και με πυκνότητα πληθυσμού άνω των 1.500 κατοίκων ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη.
 
Το κρίσιμο ερώτημα
Με βάση όλα τα παραπάνω, τίθεται λοιπόν το εξής ερώτημα, ειδικά για την πόλη της Αθήνας: Αν και απαγορεύονται τα πετρελαιοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας, αν και οι αντιρρυπαντικές τεχνολογίες των επιβατικών αυτοκινήτων έχουν βελτιωθεί σε ύψιστα επίπεδα, αν και με τη διαδικασία της απόσυρσης σημαντικό μέρος του στόλου των οχημάτων έχει ανανεωθεί, αν και τα αυτοκίνητα επιβάλλεται να ελέγχονται περιοδικά από τεχνικό έλεγχο, αν και τα συνεργεία οχημάτων κάνουν σωστά τη δουλειά τους… τότε γιατί η ρύπανση συνεχίζεται; Μάλιστα, σε ότι αφορά στην πρωτεύουσα της Ελλάδας, γιατί η Αθήνα βρίσκεται στη δεύτερη θέση της λίστας με ποσοστό 65%;
Κάποιος ή κάποιοι κρίκοι της παραπάνω αλυσίδας, έχουν «οξειδωθεί» και επειδή σε αυτούς τους κρίκους ανήκει και το συνεργείο, θα πρέπει ο καθένας από τη θέση του να αναλάβει και τις ευθύνες του. Στα ΚΤΕΟ, μια απλή ψηλάφηση με το χέρι αν γίνει στο πάνω μέρος του «γαζωμένου» κελύφους του DPF, αποκαλύπτει την αλήθεια.
 
Η θέση του υπουργείου Μεταφορών
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε την σχετική επισήμανση του ΥΜΕ προς τα ΙΚΤΕΟ όπου σε έγγραφο του, επισημαίνεται για τον τεχνικό έλεγχο, ότι θα πρέπει να γίνεται:
"… Διεξοδικός έλεγχος του συστήματος εξάτμισης των οχημάτων diesel, για τη διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου DPF, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του προβλήματος σχετικά με την αφαίρεση του φίλτρου αυτού. Επί τούτου, σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι οποίες έχουν περιέλθει σε γνώση μας, αφαιρείται το φίλτρο DPF και ανασυγκολλείται το περίβλημα της συσκευής με τους εκπεμπόμενους ρύπων να βρίσκονται εντός ορίων".