Έρχεται το νέο ηλεκτρικό λεωφορείο, Mercedes-Benz eIntouro!
IRU: Έλλειψη οδηγών, περιβάλλον & ψηφιοποίηση σε πρώτο πλάνο!
Αλεξανδρούπολη-Πειραιάς: Πλάνο για δωρεάν ακτοπλοϊκή μεταφορά φορτηγών
Σύμφωνα με το πόρισμα της αρμόδιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι εταιρείες ΜΑΝ, Volvo – Renault (Trucks), Daimler (Mercedes-Benz), Iveco και DAF παρέβησαν τους κανονισμούς σχετικά με το μονοπώλιο που ισχύουν στην ΕΕ καθώς επί 14 έτη είχαν συμφωνήσει στην διαχείριση – διαμόρφωση των τιμών των προϊόντων αλλά και σε κοινές πρακτικές αναφορικά με την συμμόρφωση τους στις αυστηρότερες Κοινοτικές Οδηγίες αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων.
Για τον λόγο αυτό, η ΕΕ
επέβαλλε τελικά πρόστιμο ύψους 2.926.499.000 ευρώ συνολικά.
Αξίζει να σημειώσουμε πως στην
εταιρεία ΜΑΝ Trucks & Bus δεν επεβλήθη
τελικά πρόστιμο καθώς ήταν αυτή που αποκάλυψε την ύπαρξη του «καρτέλ» στην
αγορά των φορτηγών. Παράλληλα, αξίζει να σημειώσουμε πως όλες οι εταιρείες αναγνώρισαν
την εμπλοκή τους στο εν λόγω σκάνδαλο και συμφώνησαν διευθετήσουν το ζήτημα.
Η αρμόδια Επίτροπος Ανταγωνισμού
της ΕΕ, κ. Margrethe Vestager ανέφερε
σε σχετικές δηλώσεις της: «…Σήμερα θέσαμε ένα σαφές στίγμα στην αγορά με την επιβολή
προστίμων – ρεκόρ για τη συγκεκριμένη σοβαρή παράβαση. Συνολικά στους δρόμους της ΕΕ κυκλοφορούν περίπου 30 εκ. Φορτηγά οχήματα που αφορούν τα ¾ των εμπορευματικών μεταφορών στην Ευρώπη και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην οικονομία της. Δεν είναι αποδεκτό
το γεγονός ότι εταιρείες όπως οι MAN, Volvo – Renault, Daimler, Iveco και DAF, τα προϊόντα των οποίων αντιστοιχούν στα 9/10 των μεσαίων
και βαρέων φορτηγών που παράγονται στην Ευρώπη, ήταν μέλη ενός καρτέλ αντί να ανταγωνίζονται
μεταξύ τους. Για 14 έτη είναι συμφωνήσει στη διαμόρφωση των τιμών των προϊόντων
τους και μετακυλούσαν το κόστος εξέλιξης των οχημάτων τους προκειμένου αυτά να
πληρούν τις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, στους πελάτες τους.
Αυτό είναι επίσης ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όλες τις εταιρείες πως αντίστοιχες
πρακτικές δεν είναι και δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ αποδεκτές».
Οι προαναφερθείσες εταιρείες,
σύμφωνα με την σχετική απόφαση της ΕΕ κατηγορούνται για «συνεργασία» μεταξύ τους
στις εξής διαδικασίες:
-Διαμόρφωση των εργοστασιακών
τιμών για τα ελαφρά (μεικτό 6t. – 16t.) και τα βαρέα (16+t.) οχήματα. Πρόκειται για τις τιμές που καθορίζει το
εργοστάσιο για τις εκάστοτε αντιπροσωπείες, στις οποίες προστίθενται τελικά
προσαυξήσεις σε εθνικό επίπεδο (φορολογία κ.ο.κ.).
-Συγχρονισμός στην παρουσίαση
νέων τεχνολογιών αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων, οι οποίες υιοθετούνταν από τους
εκπροσώπους των εταιρειών προκειμένου να είναι συμβατοί με τις αντίστοιχες Κοινοτικές
Οδηγίες (ισχύει για τις Ευρωπαϊκές νόρμες Euro3, Euro4, Euro5 και πλέον Euro6).
-Μετακύλιση του κόστους εξέλιξης
των εν λόγω τεχνολογιών στους πελάτες τους. Ισχύει φυσικά για τις σχετικές τεχνολογίες
που επέτρεψαν στους κινητήρες των οχημάτων των εταιρειών να καλύπτουν τα ευρωπαϊκά
πρωτόκολλα Euro 3 – Euro6.
Με βάση το πόρισμα της ΕΕ, η «συνεργασία»
μεταξύ των εταιρειών διήρκεσε 14 έτη, από το 1997 έως και το 2011, όταν και η
Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωση την διερεύνηση του θέματος. Από το 1997 – 2004, υπήρξαν
συναντήσεις μεταξύ των εταιρειών σε επίπεδο κορυφαίων στελεχών, σε ορισμένες
περιπτώσεις, στο περιθώριο διεθνών εκθέσεων και άλλων εκδηλώσεων.
Όπως εύλογα κάποιοι θα αναρωτηθούν,
η Scania δεν περιλαμβάνεται
στα αποτελέσματα της συγκεκριμένης απόφασης καθώς, όπως αναφέρεται στην σχετική
ανακοίνωση της αρμόδιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η εξέταση της συγκεκριμένης
εταιρείας αναφορικά με τη συμμετοχή της στο εν «καρτέλ» αυτό συνεχίζεται.
Τα πρόστιμα που υπεβλήθησαν από την ΕΕ
Σύμφωνα με τον σχετικό πίνακα
που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα πρόστιμα – μαμούθ που επέβαλλε στις εταιρείες
κατασκευής φορτηγών διαμορφώνονται ως εξής:
-ΜΑΝ = 0 ευρώ
-Volvo – Renault Trucks: 670.448.000 ευρώ
-Daimler : 1.008.766.000 ευρώ
-Iveco: 494.606.000 ευρώ
-DAF: 752.679.000 ευρώ
-Σύνολο: 2.926.499.000 ευρώ
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr