Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Με βάση τις προβλέψεις του ΕΜΠ, ως το 2030 θα υπάρχουν στην Ελλάδα 25.000 σταθμοί φόρτισης για τα 15.000 κυκλοφορούντα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Προτάσεις κινήτρων για την ηλεκτροκίνηση

2.450 Επισκέψεις στο άρθρο (17/1/2019)

Εκπτώσεις στα τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας και άλλα κίνητρα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης στη χώρας μας προτείνει σχετική μελέτη που εκπόνησε το Πολυτεχνείο. Διαβάστε περισσότερα.

Στο άμεσο προσεχές διάστημα αναμένεται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης για το ρυθμιστικό πλαίσιο εγκατάστασης και λειτουργίας υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, που είχε θέση στα τέλη του 2018 η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ).
Με βάση σχετικές δηλώσεις του προέδρου της ΡΑΕ, κ. Ν. Μπουλαξή, η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και πρέπει να υποστηριχθεί με κίνητρα από την Πολιτεία καθώς αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία για την αύξηση της διείσδυσης των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο ενεργειακό ισοζύγιο κι την υποκατάσταση των συμβατικών τύπων καυσίμων.
Με βάση πρόσφατη μελέτη του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών του Πολυτεχνείου, ένα από τα κίνητρα που θα μπορούσαν να δοθούν είναι ο υπολογισμός των χρεώσεων χρήσης δικτύου και συστήματος, μόνο ως προς το σκέλος της ενέργειας (δηλαδή απαλλαγή των υποδομών φόρτισης από τη χρέωση ισχύος που περιλαμβάνεται στα τιμολόγια δικτύου και συστήματος για τους λοιπούς καταναλωτές) για συγκεκριμένη χρονική περίοδο (π.χ. έως πέντε έτη), προκειμένου να ευνοηθεί η αρχική ανάπτυξη των σχετικών υποδομών.
Παράλληλα, προτείνεται η λήψη μέτρων για τη διευκόλυνση των ενεργειακών κοινοτήτων ως προς την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Σε ότι αφορά στις χρεώσεις των καταναλωτών, ως εναλλακτικές προτείνονται η χρέωση ανά kWh, η χρονοχρέωση, η χρέωση με ενιαίο ποσό ανά επαναφόρτιση ή συνδυασμός των παραπάνω λύσεων με αντίτιμο εισόδου, μηνιαίο πάγιο κ.ο.κ.
Επίσης, προτείνονται ενιαίες τεχνικές προδιαγραφές για την δυνατότητα επαναφόρτισης όλων των ηλεκτρικών οχημάτων σε όλους τους σταθμούς καθώς και εφαρμογή του συστήματος «roaming» (ανάλογα με τα όσα ισχύουν για την κινητή τηλεφωνία), ως προς τη φόρτιση ενός οχήματος από διαφορετικό πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας ή / και σε άλλη χώρα της Ε.Ε.
Παράλληλα, το ΕΜΠ προτείνει ως μοντέλο ανάπτυξης την υιοθέτηση της ελεύθερης – ανταγωνιστικής αγοράς, στην κατεύθυνση που προβλέπει και η κοινοτική νομοθεσία και στην περίπτωση που δεν υπάρξει το απαραίτητο ενδιαφέρον, τότε το δίκτυο να αναπτυχθεί από τον ΔΕΔΔΗΕ.
Καταλήγοντας σημειώνουμε πως, σύμφωνα με τη σχετική Κοινοτική Οδηγία, θα πρέπει να αντιστοιχεί ένας –τουλάχιστον- σταθμός φόρτισης ανά δέκα ηλεκτρικά οχήματα, μια αναλογία που με βάση τη μελέτη του ΕΜΠ τηρείται προς το παρόν δεδομένου ότι υπάρχουν 50 σημεία επαναφόρτισης για τα 450 ηλεκτροκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν αυτήν τη στιγμή στη χώρα.
Σε ότι αφορά στις προβλέψεις, υπολογίζεται πως ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα αυξηθεί στις 3.500 μονάδες έως το 2020 (2.000 σημεία φόρτισης), στις 8.000 μονάδες ως το 2025 (12.000 σημεία φόρτισης) και στις 15.000 μονάδες ως το 2030 (με 25.000 σημεία φόρτισης).