ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Εκούσιος έλεγχος φορτηγού: Έτσι αποφεύγεις τις περιττές σκοτούρες!

(6/11/2025)
Εκούσιος έλεγχος φορτηγού: Έτσι αποφεύγεις τις περιττές σκοτούρες!

Εκούσιος έλεγχος φορτηγού: Έτσι αποφεύγεις τις περιττές σκοτούρες!

Σε αντίθεση με τα ΚΤΕΟ, ο εκούσιος τεχνικός έλεγχος δεν είναι υποχρεωτικός ούτε έχει νομική ισχύ.
Πότε & γιατί να κάνεις το check;
Τα δικαιολογητικά & οι προϋποθέσεις που εγείρει μια τέτοια διαδικασία.
Τι περιλαμβάνει ένας εκούσιος τεχνικός έλεγχος.
Στα 60 – 70 ευρώ κυμαίνονται οι τιμές σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη.

PRO.autotriti Team

Ως γνωστόν, το Συνολικό Κόστος Ιδιοκτησίας (TCO) κάθε φορτηγού αποτελεί προτεραιότητα υψίστης σημασίας για κάθε διαχειριστή στόλου. Κι αυτό, γιατί δε νοείται ένας fleet manager να μη γνωρίζει ανά πάσα ώρα & στιγμή την κατάσταση στην οποία βρίσκονται όλα τα οχήματά του – για αυτό άλλωστε και οι πλέον σύγχρονες ψηφιακές λύσεις στους κλάδους των telematics & του AI ποντάρουν σε αυτήν ακριβώς τη συνθήκη.
Λαμβάνοντας αυτό υπόψη συνεπώς, εύλογα αντιλαμβάνεται κανείς πως ο τομέας της προληπτικής συντήρησης εξελίσσεται στην προκειμένη περίπτωση σε έναν παράγοντα νευραλγικής σημασίας που δε γίνεται να αφήνεται στην τύχη του. «Ναι, αλλά υπάρχει το ΚΤΕΟ», θα απαντήσει σίγουρα κάποιος – μόνο που στο σενάριο του τελευταίου έχουμε να κάνουμε με ένα άτυπο «αναγκαίο κακό» που λαμβάνει χώρα για το φορτηγό κάθε χρόνο σε προκαθορισμένη ημερομηνία.
Τι συμβαίνει όμως στην περίπτωση που το επαγγελματικό σου πρόκειται να βγει στην αγορά για να αποκτήσει νέο κάτοχο; Δε θα χρειαστεί να επαληθευτεί η μεταπωλητική του αξία; Και με εκείνη τη ζημιά, που σε έστειλε πριν από λίγες μέρες στο συνεργείο, πόσο σίγουρος είσαι πως αποκαταστάθηκε;
Για αυτά λοιπόν τα ερωτήματα – αλλά και για πολλά ακόμη – έχει προβλεφθεί η λύση του εκούσιου τεχνικού ελέγχου…

Σε αντίθεση με τα ΚΤΕΟ, ο εκούσιος τεχνικός έλεγχος δεν είναι υποχρεωτικός ούτε έχει νομική ισχύ

Να ξεκινήσουμε όμως πρώτα με τα απλά, κάνοντας μια απαραίτητη διευκρίνιση: ο εκούσιος τεχνικός έλεγχος δεν έχει καμία σχέση με το ΚΤΕΟ. Δεν έχει τη νομική ισχύ του τελευταίου. Δεν είναι υποχρεωτικό ούτε το υποκαθιστά.

Εν ολίγοις, πηγαίνοντας ο κάτοχος το επαγγελματικό του για προληπτικό έλεγχο, επί της ουσίας αυτό που επιδιώκει είναι να το υποβάλει σε ένα άτυπο… check up, μέσω μιας  ανεπίσημης διάγνωσης. Να εξακριβώσει κοινώς σε τι κατάσταση βρίσκεται το φορτηγό, πραγματοποιώντας μια εθελοντική επιθεώρηση που όμως δεν αναγνωρίζεται από κανέναν επίσημο θεσμικό φορέα. Που σημαίνει ότι, ανεξάρτητα από το αν το πας για εκούσιο τεχνικό έλεγχο ή όχι, υποχρεωτικά θα το περάσεις και από ΚΤΕΟ στην αντίστοιχη ημερομηνία που έχει προβλεφτεί.

Συνέχεια του άρθρου >>>