Στο -17,6% οι ευρωπαϊκές πωλήσεις στο 9μηνο!
2.556 Επισκέψεις στο άρθρο (26/10/2022)
Ο περασμένος Σεπτέμβριος ήταν ένας ακόμα «κακός» μήνας για τις πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στις αγορές της Ε.Ε., όπου από τις αρχές του χρόνου σημειώνεται πτώση κατά 17,6%, παρά την ανοδική πορεία των μεσαίων και βαρέων φορτηγών.
9μηνο 2022: στο -17,6% οι πωλήσεις επαγγελματικών στην Ευρώπη!
- Τα ελαφρά επαγγελματικά συμπαρασύρουν όλη την αγορά
- Σε σημαντική άνοδο τα μεσαία και βαρέα φορτηγά
- Πτωτική η πορεία λεωφορείων και πούλμαν
- Η περίπτωση της ελληνικής αγοράς
Τον Σεπτέμβριο του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA (Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων), οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν εκ νέου, γεγονός που συνιστά την 15η συνεχόμενη μηνιαία πτώση!
Παρόλο που η αγορά των φορτηγών έκανε ό,τι καλύτερο μπορούσε, οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν στις 133.873 μονάδες, μειώθηκαν δηλαδή κατά 6,6% λόγω της κακής επίδοσης της κατηγορίας των van. Με εξαίρεση την Ισπανία (+0,1%), όλες οι μεγάλες αγορές της Ε.Ε. έπεσαν, με τη Γαλλία να καταγράφει πτώση κατά -11,0%, την Ιταλία κατά -10,7% και τη Γερμανία κατά -3,1%.
Συνολικά, στο πρώτο 9μηνο του έτους πουλήθηκαν σχεδόν 1,2 εκ. (1.185.032) επαγγελματικά οχήματα όλων των κατηγοριών, μια επίδοση ωστόσο μειωμένη κατά -17,6% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (1.437.624). Αρνητικό είναι το πρόσημο στις 4 μεγάλες αγορές, με την Ισπανία να βρίσκεται στη χειρότερη θέση όλων (-23,0%).Οι 105.790 νέες ταξινομήσεις LCVs τον Σεπτέμβριο, η αγορά της Ε.Ε. συρρικνώθηκε κατά 11,3%. Χειρότερη ήταν η εικόνα στο 9μηνο του έτους, όπου με 944.509 πωλήσεις σημειώθηκε μείωση κατά 21,2%!
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Στο -21,2% τα LCV στο 9μηνο!
Αναλυτικότερα, τον περασμένο Σεπτέμβριο, ταξινομήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση 105.790 νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα κάτω των 3,5 τόνων, τα οποία είναι λιγότερα κατά 11,3% συγκριτικά με τον Σεπτέμβριο του 2021.
Το μεγαλύτερο μερίδιο «ευθύνης» σε αυτό έχουν εκ νέου οι 4 «μεγάλοι» της Ε.Ε., με τις πτώσεις να έχουν ως εξής: Ιταλία (-13,5%), Γαλλία (-12,3%), Γερμανία (‑7,2%) και Ισπανία (-3,5%).
Ακόμα χειρότερη είναι η εικόνα αν δούμε την επίδοση από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο, καθώς με 944.509 πωλήσεις σημειώθηκε μείωση κατά 21,2%! Με εξαίρεση την Κύπρο (+6,4%) και τη Σλοβακία (+0,2%), όλες οι αγορές της Ε.Ε. έπεσαν, με την εικόνα στις 4 μεγάλες να έχει ως εξής: Ισπανία (-27,7%), Γαλλία (‑22,4%), Γερμανία (-18,9%) και Ιταλία (-12,4%).
Ιανουάριος – Σεπτέμβριος: στο +4,6% τα βαρέα φορτηγά
Ιδιαίτερα θετική ήταν η εικόνα της αγοράς τον Σεπτέμβριο σε ό,τι αφορά στα βαρέα φορτηγά (άνω των 16 τόνων). Συγκεκριμένα, η κατηγορία ανέβηκε κατά 21,0% (22.175 ταξινομήσεις), καθώς όλες οι αγορές πλην της Πορτογαλίας (-35,7%) βελτιώθηκαν. Μεγάλη ήταν η συνδρομή των χωρών της κεντρικής Ευρώπης, με την Κροατία και τη Λιθουανία να σημειώνουν άνοδο κατά 173,5% και 154,2%, αντίστοιχα!
Συνολικά στο 9μηνο, με 188.067 ταξινομήσεις, η κατηγορία των βαρέων φορτηγών ανέβηκε κατά 4,6%, κάτι στο οποίο βοήθησαν τα θετικά πρόσημα τόσο του Αυγούστου όσο και του Σεπτεμβρίου. Με εξαίρεση τη Γερμανία (-0,8%), οι 4 μεγάλες αγορές της Ε.Ε. σημείωσαν αύξηση.
Μικρή άνοδος για τα μεσαία φορτηγά στο 9μηνο
Θετική ήταν η επίδοση και για τα μεσαίας κατηγορίας φορτηγά (από 3,5 έως 16 τόνους) τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε, καθώς με 25.720 ταξινομήσεις σημειώθηκε άνοδος κατά 18,3%.
Εν νέου, αρνητικός πρωταγωνιστής ήταν η Πορτογαλία (-32,6%), ενώ στον αντίποδα βρέθηκαν χώρες όπως η Ισπανία (+22,8%), η Γερμανία (+11,9%), η Γαλλία (+3,0%) και η Ιταλία (+3,0%).
Σε ό,τι αφορά στο 9μηνο, πουλήθηκαν συνολικά 220.066 ελαφρά φορτηγά, δηλαδή 1,5% περισσότερα από το αντίστοιχο περσινό διάστημα (216.864). Ωστόσο, από τις 4 μεγάλες αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μόνο στην Ισπανία σημειώθηκε άνοδος (+10,3%).
Συνέχεια του άρθρου >>>
Μεσαία & βαρέα λεωφορεία και πούλμαν: στο -4,8% στο 9μηνο
Με 2.370 ταξινομήσεις τον
Σεπτέμβριο, η εικόνα της αγοράς των
λεωφορείων και πούλμαν παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη (
-0,1%). Ανάμεικτα ήταν τα αποτελέσματα στους 4 «μεγάλους», με τη Γαλλία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-19,6%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-5,4%). Σημαντική ήταν από την άλλη, η άνοδος της αγοράς της Ιταλίας (+32,0%). Ακριβώς οι ίδιες (377) ήταν οι ταξινομήσεις στην Ισπανία.
Με 20.457 πωλήσεις
από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο, στην κατηγορία σημειώθηκε
πτώση κατά 4,8%. Από τις 4 μεγάλες αγορές, άνοδος υπήρξε μόνο στην Ισπανία και μάλιστα σημαντική (+29,3%). Αντιθέτως, έντονα καθοδική ήταν η πορεία της αγοράς στη Γερμανία (‑22,5%), στη Γαλλία (-14,9%) και στην Ιταλία (-9,4%).
Λίγο καλύτερη η εικόνα της ελληνικής αγοράς
Σε ό,τι αφορά στη χώρα μας,
τον περασμένο Σεπτέμβριο πουλήθηκαν 784 επαγγελματικά οχήματα όλων των ειδών, 25,5% λιγότερα από ότι πέρσι.
Μέχρι στιγμής στο 2022, οι συνολικές ταξινομήσει ανέρχονται σε
7.897 και είναι
μειωμένες κατά 9,9% συγκριτικά με το 1
ο 9μηνο του 2021.
Αναλυτικότερα, στην Ελλάδα τον
Σεπτέμβριο πουλήθηκαν
712 LCVs (-26.5%) ενώ στο
9μηνο οι συνολικές ταξινομήσεις έφτασαν στις
7.180 (-10,4%). Από την άλλη, σημαντική ήταν η άνοδος στα
βαρέα φορτηγά, τόσο τον Σεπτέμβριο που πουλήθηκαν 47 μονάδες (
+42,4%) όσο και στο 9μηνο με τις 419 νέες ταξινομήσεις (
+52,4%).
Η πρόοδος συνεχίστηκε και στα
μεσαία φορτηγά, όπου είχαμε
άνοδο κατά 33,3% τον Σεπτέμβριο (60 μονάδες) και
κατά 28,5% το 9μηνο (554 μονάδες). Από την άλλη,
η αγορά των λεωφορείων σημείωσε έντονη πτώση, καθώς με 12 ταξινομήσεις τον Σεπτέμβριο η επίδοση ήταν στο
-68,4%, ενώ στο 9μηνο με 163 πωλήσεις η πτώση διαμορφώθηκε στο
-48,6%.