Πρόκειται για το πρώτο τουριστικό λεωφορείο υδρογόνου στην Ευρώπη που κατέγραψε 2.500 χλμ. στο δρόμο.
Μεγάλο αβαντάζ η ταχύτητα ανεφοδιασμού του που πραγματοποιείται σε λιγότερο από 20 λεπτά.
Αποδίδει 510 άλογα & έχει αυτονομία 900 χλμ.
Καινοτομία, βιωσιμότητα & μηδενικές εκπομπές ρύπων καθορίζουν τις κινήσεις των Ισπανών.
Πραγματοποιώντας ένα ταξίδι μετ΄επιστροφής μεταξύ των πόλεων Ormaiztegi (όπου βρίσκεται η έδρα της εταιρείας) και Briancon (στις Γαλλικές Άλπεις), το υδρογονοκίνητο τουριστικό λεωφορείο της Irizar, i6S Efficient Hydrogen, κατέγραψε ένα μοναδικό ορόσημο στα χρονικά, όντας το πούλμαν υδρογόνου που κατάφερε να διανύσει τη μεγαλύτερη απόσταση στην Ευρώπη.
Πιο αναλυτικά, το ισπανικό όχημα κάλυψε 2.500 χλμ. στη διαδρομή του, περνώντας από διάφορες πόλεις στα Πυρηναία και την περιοχή της Προβηγκίας προτού φτάσει στις γαλλικές Άλπεις, ενώ ανταποκρίθηκε με επιτυχία και στην πρόκληση της συνολική υψομετρικής διαφοράς που σε κάποια σημεία ξεπέρασε ακόμα και τα 1.400 μέτρα.
Μεγάλο αβαντάζ η ταχύτητα ανεφοδιασμού του που πραγματοποιείται σε λιγότερο από 20 λεπτά
Από εκεί και πέρα, όπως αποδείχτηκε στην πράξη, ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του Irizar i6S Efficient Hydrogen που αναμένεται να κάνει τη διαφορά είναι οι μειωμένοι χρόνοι ανεφοδιασμού του – γεγονός που προφανώς εκτιμάται δεόντως από τους πελάτες, οι οποίοι έτσι κι αλλιώς επιθυμούν να περιορίσουν τις διακοπές στις συνήθεις διαδρομές και στα προγράμματά τους.
Έτσι, στο πλαίσιο του συγκεκριμένου ταξιδιού, το όχημα δοκίμασε τις ταχύτητες ανεφοδιασμού υδρογόνου σε πολλούς σταθμούς, καταγράφοντας χρόνους στο «φουλάρισμα» κάτω των 20 λεπτών.
Αποδίδει 510 άλογα & έχει αυτονομία 900 χλμ
Όσον αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά του επαγγελματικού οχήματος της Irizar (σ.σ. που παρεμπιπτόντως είναι το πρώτο ευρωπαϊκό τουριστικό λεωφορείο με μηδενικές εκπομπές ρύπων H2), τώρα, αξίζει να σημειωθεί πως το πούλμαν, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά
στη διεθνή έκθεση Busworld το 2023, παράγει ενέργεια μέσω μιας διαδικασίας ηλεκτρόλυσης που λαμβάνει χώρα στην κυψέλη καυσίμου (fuel cell).
Ακολούθως, η κίνηση παρέχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα 510 ίππων με ενσωματωμένο κιβώτιο τριών ταχυτήτων, για εμβέλεια που φτάνει τα 900 χλμ – όπως αποδείχτηκε κατά τη διάρκεια της διαδρομής -, ενώ τα κύρια εξαρτήματά του έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με Ευρωπαίους εταίρους.
Μάλιστα οι ιθύνοντες την ίδια την
Irizar δηλώνουν ήδη έτοιμοι αφενός για τη μαζική παραγωγή αυτού του καινοτόμου μοντέλου, αφετέρου για αντίστοιχα άλλα projects.
Extra tip: Τα οχήματα υδρογόνου της ισπανικής εταιρείας δύνανται να λειτουργούν ως ηλεκτρικά, όταν κάτι τέτοιο καθίσταται απαραίτητο, ενώ η εντυπωσιακή ανθεκτικότητα των κύριων μερών του συγκεκριμένου λεωφορείου μπορούν να παρατείνουν τη διάρκεια «ζωής» του με την ελάχιστη δυνατή συντήρηση.
Καινοτομία, βιωσιμότητα & μηδενικές εκπομπές ρύπων καθορίζουν τις κινήσεις των Ισπανών
Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη εξέλιξη σηματοδοτεί ένα τεράστιο ορόσημο στην πορεία της Irizar προς
την ανάπτυξη λύσεων βιώσιμης κινητικότητας για το μέλλον, μέσα από πολλαπλές προτάσεις.
Απόδειξη, το γεγονός ότι το λεωφορείο παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του σε διάφορα ιδρύματα της γαλλικής περιφέρειας – ανάμεσα σε Προβηγκία, Άλπεις και Κυανή Ακτή – καλλιεργώντας κύματα ενθουσιασμού γύρω από τις τεράστιες προοπτικές αυτής της εναλλακτικής καινοτόμου λύσης απέναντι στα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα.
Όπως δήλωσε εξάλλου χαρακτηριστικά ο Διευθυντής Εξαγωγών της Irizar, Javier Goikoetxea:
«Είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για αυτό το επίτευγμα. Διότι όχι μόνο ενισχύει τη θέση μας ως πρωτοπόρων στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας, αλλά ανοίγει και νέες ευκαιρίες για την πανευρωπαϊκή υιοθέτηση καθαρών τεχνολογιών».