Μετά τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων με πούλμαν βιοαερίου, η FlixBus θέλει ως το 2024 να βγάλει στους δρόμους και πούλμαν υδρογόνου.

Μετά τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων με πούλμαν βιοαερίου, η FlixBus θέλει ως το 2024 να βγάλει στους δρόμους και πούλμαν υδρογόνου.

Στην κοινοπραξία HyFleet συμμετέχουν οι εταιρείες FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems και ZF Friedrichshafen AG.

Στην κοινοπραξία HyFleet συμμετέχουν οι εταιρείες FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems και ZF Friedrichshafen AG.

  • Μετά τα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων με πούλμαν βιοαερίου, η FlixBus θέλει ως το 2024 να βγάλει στους δρόμους και πούλμαν υδρογόνου.
  • Στην κοινοπραξία HyFleet συμμετέχουν οι εταιρείες FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems και ZF Friedrichshafen AG.

Πούλμαν υδρογόνου στην Ευρώπη ως το 2024

Η γνωστή εταιρεία κινητικότητας, FlixMobility -από κοινού με μεγάλους «παίκτες» της αγοράς- προετοιμάζεται πυρετωδώς ώστε μέχρι το 2024 να έχει ξεκινήσει δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων, με πούλμαν κυψελών καυσίμου που θα τροφοδοτούνται με υδρογόνο.

Η γνωστή εταιρεία τουριστικών λεωφορείων και κινητικότητας, FlixMobility, σε συνεργασία με τις Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems και ZF Friedrichshafen AG, εγκαινιάζουν το ερευνητικό εγχείρημα «HyFleet», το οποίο έλαβε πρόσφατα την επίσημη επιβεβαίωση «UIA» (μη δεσμευτική επιστολή προθέσεων) από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακών Υποδομών.


Στην κοινοπραξία HyFleet συμμετέχουν οι εταιρείες FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems και ZF Friedrichshafen AG.

Στην κοινοπραξία HyFleet συμμετέχουν οι εταιρείες FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems και ZF Friedrichshafen AG.

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »

 Το εν λόγω έργο επικεντρώνεται στην ανάπτυξη ενός συστήματος κυψελών καυσίμου υψηλής απόδοσης για λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων για να δώσει ζωή στη βιώσιμη και χωρίς CO2 κινητικότητα. Με την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας, η FlixMobility σχεδιάζει να δοκιμάσει και να λανσάρει λεωφορεία με κυψέλες καυσίμου σε κίνηση μεγάλων αποστάσεων έως το 2024 στην Ευρώπη για να θέσει νέα πρότυπα. Συμμετέχει ακόμα η ΜΚΟ «atmosfair», ενώ στο μέλλον θα εμπλακεί και ένας ευρωπαίος κατασκευαστής λεωφορείων.
 

Το ταξίδι με πούλμαν σε αριθμούς

 
Σημειώνεται, πως τον περασμένο Ιούλιο η FlixMobility έθεσε σε λειτουργία τουριστικά λεωφορεία βιοαερίου της FlixBus, ηλεκτρικά λεωφορεία σε Γαλλία και Γερμανία, όπως και ένα μεγάλων αποστάσεων πούλμαν που φέρει ηλιακά πάνελ. Αξίζει να αναφερθεί, πως κατά μέσο όρο κάθε ταξίδι με λεωφορείο μεγάλων αποστάσεων 400 χλμ. εξοικονομεί 6,6 κιλά εκπομπών CO2 ανά επιβάτη, με την αλλαγή από αυτοκίνητα σε λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων. Ωστόσο, εξακολουθεί να λείπει μια πρακτική λύση για την εντελώς ουδέτερη εκπομπή άνθρακα λειτουργία των στόλων λεωφορείων μεγάλων αποστάσεων σε τακτικά δρομολόγια.
 
Scania & Iveco: Τα πρώτα διεθνή λεωφορεία βιοαερίου
 
Στην πραγματικότητα, ένας επιβάτης οδηγεί σε εκπομπές 26 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά διανυόμενο χιλιόμετρο. Σε ένα ταξίδι από το Μόναχο στο Βερολίνο, αυτό θα ανερχόταν σε περίπου 15,6 κιλά CO2, ένα νούμερο που παραμένει μικρό σε σύγκριση με μια πτήση που προκαλεί περίπου 143 κιλά CO2 στο ίδιο ταξίδι. Έτσι, η FlixMobility αναμένει από τα επερχόμενα λεωφορεία κυψελών καυσίμου που τροφοδοτούνται από πράσινο υδρογόνο, να εξοικονομούν το 100% των εκπομπών.
 
Λεωφορεία μηδενικών ρύπων Toyota στην Ευρώπη
 
Σημειώνεται, πως ενώ λεωφορεία υδρογόνου εκτελούν ήδη δρομολόγια εντός πόλεων, εξακολουθούν να λείπουν λύσεις για πούλμαν υδρογόνου για μεγάλες αποστάσεις λόγω της εξαιρετικά απαιτητικής φύσης τους. Τα λεωφορεία της FlixBus διανύουν περίπου 200.000 χλμ. ετησίως με αποστάσεις έως και 1.000 χλμ. την ημέρα με συνήθως μόνο μικρές στάσεις. Ανάλογα με τον αριθμό των οδηγών που εμπλέκονται κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού, το λεωφορείο θα πρέπει να κάνει διάλειμμα μετά από 4,5 ώρες οδήγησης, δηλαδή μετά από περίπου 450 χλμ.
 
Irizar i4 με φυσικό αέριο και αυτονομία 1.000 χλμ.
 
Για τον λόγο αυτό, κάθε εναλλακτικό πούλμαν υδρογόνου θα πρέπει να μπορεί να εκτελεί απόσταση τουλάχιστον 500 χιλιομέτρων πριν τον ανεφοδιασμό. Το υδρογόνο προσφέρει μεγάλες ευκαιρίες γιατί θα μπορεί να φτάσει στην απαιτούμενη αυτονομία ή ακόμα περισσότερο και οι χρόνοι ανεφοδιασμού θα είναι τόσο σύντομοι όσο ο ανεφοδιασμός των λεωφορείων Diesel.

Τα Solaris Υδρογόνου στην Ευρώπη (+vids)
 
Στην πρώτη φάση του έργου HyFleet, η Freudenberg αναπτύσσει ένα σύστημα κυψελών καυσίμου μεγάλης εμβέλειας που θα δοκιμαστεί απευθείας σε πούλμαν επίδειξης. Η ZF με τη σειρά της, θα παράσχει τα ηλεκτρονικά και το σύστημα διαχείρισης της ενέργειας του οχήματος.
 

Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το στο facebook »

Advertisement