- Ti είναι ο δείκτης ελέγχου του κινητήρα;
- Ποιοι οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να ανάψει το «Check Engine»
- Τι πρέπει να κάνεις από τη στιγμή που ανάψει το εν λόγω λαμπάκι;
Ti είναι ο δείκτης ελέγχου του κινητήρα;
Η λυχνία «Check Engine» είναι ουσιαστικά ο δείκτης σήμανσης βλάβης ή δυσλειτουργίας του οχήματος. Δεν ανάβει χωρίς λόγο αλλά, ποιος είναι ο συνηθέστερος και γιατί δεν πρέπει να την αγνοείς;
Το εν λόγω λαμπάκι (πορτοκαλί ή κίτρινου χρώματος) με το σχήμα του κινητήρα βρίσκεται στον πίνακα οργάνων κάθε αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια των τελευταίων 30 ετών. Δεν πρέπει ωστόσο να παραβλέπουμε πως είναι ρυθμισμένο να ανάβει όταν το κλειδί βρίσκεται στη θέση «ΟΝ» για λίγα δευτερόλεπτα, πριν σβήσει.
Όταν όμως υπάρχει πρόβλημα, το Check Engine ανάβει και παραμένει ανοιχτό, μέχρι να επισκευαστεί το όχημα στο συνεργείο. Σε πιο σοβαρές βλάβες, η λυχνία μπορεί να αναβοσβήνει ή ακόμη και να συνδυάζεται με ηχητική ειδοποίηση.
Ποιοι οι λόγοι για τους οποίους μπορεί να ανάψει το «Check Engine»
Ας δούμε μαζί ορισμένους από τους συνηθέστερους και απλούστερους λόγους ενεργοποίησης του Check Engine:
- Πρόβλημα στον αισθητήρα «λάμδα»: Ο εν λόγω αισθητήρας είναι υπεύθυνος για την ρύθμιση του μείγματος αέρα – καυσίμου στον θάλαμο καύσης. Βρίσκεται στο σύστημα εξαγωγής και αποτελεί την συνηθέστερη αιτία για να ενεργοποιηθεί το Check Engine.
- Κακή ποιότητα καυσίμου: Όταν ο κινητήρας καταναλώσει καύσιμο που είναι νοθευμένο, προκαλούνται τα λεγόμενα «πειράκια», με αποτέλεσμα την κακή καύση και την ενεργοποίηση της εν λόγω λυχνίας.
- Το ρεζερβουάρ καυσίμου δεν έχει κλείσει σωστά: Στην περίπτωση που σε κάποιον ανεφοδιασμό δεν σφραγίσει σωστά η τάπα της δεξαμενής καυσίμου, ενδέχεται να ενεργοποιηθεί η εν λόγω λυχνία.
- Χαλασμένος καταλύτης: Όταν ο καταλυτικός μετατροπέας δεν καθαρίζει σωστά τις εκπομπές ρύπων του οχήματος, ενδέχεται να ανιχνευθεί πρόβλημα στη λειτουργία του κινητήρα και να ενεργοποιηθεί το Check Engine.
Φυσικά, η συγκεκριμένη λυχνία δεν ενεργοποιείται μόνο σε τόσο… απλές περιπτώσεις. Αντίστοιχα μπορεί να υποδηλώνει κάτι από τα ακόλουθα:
- Αφλογιστία σε κάποιον από τους κυλίνδρους: Η αφλογιστία μπορεί να προέρχεται από χαλασμένο μπουζί (βενζινοκινητήρες), μη λειτουργικό μπεκ ψεκασμού ή ακόμη και διαρροή ψυκτικού υγρού στους θαλάμους καύσης.
- Μπλοκαρισμένα φίλτρα: Μπορεί να είναι τόσο το φίλτρο καυσίμου όσο και το φίλτρο αέρα.
- Χαμηλή πίεση λαδιού: Σε αυτήν την περίπτωση, το Check Engine ανάβει μαζί με το λαμπάκι χαμηλής πίεσης λαδιού και υποδεικνύει σοβαρή βλάβη στον κινητήρα (πιθανότατα στέρησης λιπαντικού).
Εάν το πρόβλημα παραμείνει μπορεί να δημιουργήσει έξτρα προβλήματα στο όχημά μας, τα οποία μπορεί να είναι πολύ πιο κοστοβόρα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Τι πρέπει να κάνεις από τη στιγμή που ανάψει το εν λόγω λαμπάκι;
Δυστυχώς, το Check Engine είναι τόσο γενικό που δεν μπορούμε εύκολα να συμπεράνουμε τι πρόβλημα υπάρχει στο αυτοκίνητο. Ωστόσο, δεν χρειάζεται πανικός. Αν το εν λόγω λαμπάκι ανάψει,
καλό είναι να πάμε το συντομότερο στο συνεργείο για να γίνει η απαραίτητη διάγνωση.
Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τι συνέβη στο όχημα μας, καθώς μπορεί να είναι κάποια βλάβη η οποία δεν χρειάζεται «σακούλες με λεφτά» ώστε να επισκευαστεί. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και στην πιο απλή περίπτωση της βλάβης του
αισθητήρα Λάμδα, καλό είναι να επισκευαστεί, καθώς εάν το πρόβλημα παραμείνει μπορεί να δημιουργήσει έξτρα προβλήματα στο όχημά μας, τα οποία μπορεί να είναι πολύ πιο κοστοβόρα.