Clark Express: Εγγύηση στο service ανυψωτικών μηχανημάτων!
Γνήσια ανταλλακτικά: Μια σίγουρη λύση για ασφάλεια & οικονομία!
Rheinol Favorit MSCK 15W-40 & Rheinol Favorit LSAP 10W-40: Λιπαντικά για φορτηγά & λεωφορεία
Ρυθμίζει τη θερμοκρασία & προστατεύει τον κινητήρα.
Αυτοί είναι οι βασικοί τύποι θερμοστάτη που θα συναντήσεις.
Πότε χαλάει και ποια σημάδια προδίδουν βλάβη.
O θερμοστάτης είναι ουσιαστικά το όργανο μέτρησης και ελέγχου της θερμοκρασίας που αναπτύσσεται στον κινητήρα. Πρόκειται για ένα μικρό (μπορεί να χωρέσει άνετα στη παλάμη ενός ενήλικα), αλλά ιδιαίτερα σημαντικό εξάρτημα, καθώς είναι αυτό που ελέγχει τη ροή του ψυκτικού υγρού στον κινητήρα. Για τον λόγο αυτό αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του συστήματος ψύξης σε κάθε όχημα (μηχάνημα) με υδρόψυκτο κινητήρα.
Από εκεί και πέρα, στο εσωτερικό του θερμοστάτη συναντάμε μια διμεταλλική λωρίδα που έχει τον ρόλο της βαλβίδας. Η εν λόγω πλάκα είναι ρυθμισμένη από το εργοστάσιο σύμφωνα με τις κλιματολογικές συνθήκες της εκάστοτε περιοχής και σύμφωνα με την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα.
Έτσι, όταν το ψυκτικό είναι κρύο, η βαλβίδα παραμένει κλειστή, εμποδίζοντας την κυκλοφορία του ψυκτικού υγρού, με αποτέλεσμα την θέρμανση του κινητήρα. Όταν όμως το ψυκτικό υγρό ξεπεράσει μια συγκεκριμένη θερμοκρασία που έχει οριστεί, η βαλβίδα ανοίγει και το ψυκτικό αρχίζει να ανακυκλώνεται, ψύχοντας τον κινητήρα.
Ακολούθως, μόλις η θερμοκρασία υποχωρήσει, ο θερμοστάτης κλείνει, το ψυκτικό υγρό εγκλωβίζεται εκ νέου, η θερμοκρασία αρχίζει να ανεβαίνει κ.ο.κ.Σε κάθε ενδεχόμενο, στα οχήματα συναντάμε δύο τύπους θερμοστάτη. Τον «παλιό», χωρίς βαλβίδα παράκαμψης και το «νέο», με τη σχετική βαλβίδα. Ο παλιός θερμοστάτης ήταν διαθέσιμος σε παλαιότερης τεχνολογίας κινητήρες, λόγω της απλής κατασκευής και του χαμηλού του κόστους. Όταν ωστόσο χαλούσε, υπήρχε κίνδυνος να «κολλήσει» στην κλειστή θέση, υπερθερμαίνοντας τον κινητήρα.
Αντίστοιχα, οι νέου τύπου θερμοστάτες λύνουν αυτό το πρόβλημα με μια βαλβίδα παράκαμψης η οποία, σε περίπτωση βλάβης, επιτρέπει στο ψυκτικό να διέλθει από αυτήν, ψύχοντας τον κινητήρα έως ότου ο οδηγός επισκεφθεί το… συνεργείο. Οι θερμοστάτες αυτού του τύπου τοποθετούνται πλέον σε όλα τα οχήματα, ωστόσο είναι πιο ακριβοί και περισσότερο περίπλοκοι.

Οι –παλαιού τύπου- θερμοστάτες ήταν διαθέσιμοι σε πιο παλιά οχήματα, λόγω της απλής κατασκευής και του χαμηλού κόστους. Όταν χαλούσαν όμως υπήρχε κίνδυνος να «κολλήσουν» στην κλειστή θέση, υπερθερμαίνοντας τον κινητήρα.
PRO.autotriti.gr | Ταυτότητα
Επωνυμία Επιχείρησης: AUTO ΤΡΙΤΗ ΑΕ
Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Αμαρουσίου 14 - Νέο Ηράκλειο, Τ.Κ. 141 22
Νομική Μορφή: ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Α.Φ.Μ.: 998384177
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ
Στοιχεία Επικοινωνίας:
E-mail: [email protected]
Τηλέφωνο: 211 1085500
Ιστοσελίδα: www.autotriti.gr
Διοικητικά Στελέχη
Ιδιοκτήτες & Κύριοι Μέτοχοι: Δανάη Τριανταφύλλη – Δάφνη Τριανταφύλλη
Νόμιμος εκπρόσωπος - Διευθυντής: Νίκος Καρανάσιος
Διαχειριστής ονόματος τομέα: ΑUTO ΤΡΙΤΗ Α.Ε.