Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Σαν τρελό φορτηγό… με 1500 άλογα και τελική 160 χλμ!

Σαν τρελό φορτηγό… με 1500 άλογα και τελική 160 χλμ!

Σαν τρελό φορτηγό… με 1500 άλογα και τελική 160 χλμ!

  • Σαν τρελό φορτηγό… με 1500 άλογα και τελική 160 χλμ!
  • Σαν τρελό φορτηγό… με 1500 άλογα και τελική 160 χλμ!
  • Σαν τρελό φορτηγό… με 1500 άλογα και τελική 160 χλμ!

Σαν τρελό φορτηγό… με 1500 άλογα και τελική 160 χλμ!

8.188 Επισκέψεις στο άρθρο

- To Atego πρωταθλητής στα αγωνιστικά φορτηγά 13 φορές!
- Δε θύμιζε σε τίποτα τα φορτηγά δρόμου.
- Κάτω από το καπό ο 12λιτρος κινητήρας με τα 1500 άλογα.
- Έκανε το 0-100 σε 4 δευτερόλεπτα!
Εσύ ξέρεις την ιστορία του;

Το αγωνιστικό φορτηγό με την πλούσια ιστορία

Το εικονιζόμενο κατακόκκινο φορτηγό είναι το Mercedes-Benz Atego και βρίσκεται στο μουσείο αυτοκινήτων στη Στουτγάρδη. Φαντάζει όμως ελαφρώς «έξω από τα νερά του», δίπλα στα χαμηλωμένα σπορ κουπέ αυτοκίνητα της Mercedes Κι όμως, το συγκεκριμένο φορτηγό αποτελεί τμήμα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αγώνων Φορτηγών. Από όταν ξεκίνησε να αγωνίζεται εκεί, στα μέσα της δεκαετίας του `80, έως και το 2001 η Mercedes κέρδισε περί τους 13 τίτλους. Μπορεί επομένως, να μην  το δείχνει από μακριά, αποτελεί όμως ένα από τα πιο επιτυχημένα αγωνιστικά της έκθεσης.
 

Δεν ήταν ένα συνηθισμένο φορτηγό

Μπορεί να έμοιαζε, από μακριά. Όμως, πλησιάζοντας κανείς από κοντά, αρχίζει να εντοπίζει στοιχεία του… κρυμμένου χαρακτήρα του. Εύκολα κάποιος μπορεί να προσπεράσει τα αυτοκόλλητα και την μπογιά, όμως οι αλλαγές είναι θεμελιώδεις. Το σασί «κάθεται» πολύ πιο χαμηλά σε σχέση με ένα απλό φορτηγό, για καλύτερο έλεγχο του οχήματος των 5 τόνων από τον οδηγό. Στο πίσω μέρος ξεπροβάλλει ο θηριώδης 12λιτρος κινητήρας-τέρας, ενώ το εσωτερικό έχει τα απαραίτητα μέσα ασφαλείας όπως κλωβό ασφαλείας και σύστημα πυρόσβεσης. Τέλος, τα φαρδιά ελαστικά χαμηλού προφίλ δεν απαντώνται σε κανένα άλλο φορτηγό δρόμου και προσδίδουν στο Atego τόσο απειλητική εμφάνιση όσο και καλό κράτημα.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στο Facebook »

Κάτω από το «καπό»

«Καπό» σε εισαγωγικά, καθώς το μεγαλύτερο μέρος του κινητήρα είναι εκτεθειμένο. Μιλάμε για ένα 12λιτρο diesel V6, στον οποίο οι πανούργοι μηχανικοί της Mercedes προσάρμοσαν μπεκ υψηλής πίεσης, διπλά turbo με υπερσυμπιεστές υψηλής πίεσης και intercoolers. Το αποτέλεσμα όταν το φορτηγό πάτησε στο δυναμόμετρο ήταν 1.496 άλογα και 5.000 Nm ροπής! Η ισχύς αυτή ήταν διαθέσιμη από τις 2.000 ως τις 2.200 στροφές ανά λεπτό, επομένως χρειαζόταν ιδιαίτερη μαεστρία στην οδήγηση προκειμένου να εκμεταλλευτεί ο οδηγός στο έπακρο αυτόν τον πολύ ιδιαίτερο κινητήρα. Έκανε το 0-100 σε 4 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα.
 
Το υπόλοιπο σασί είναι σχετικά εκτεθειμένο. Καλύπτεται μόνο από κάποια πάνελ στα πλαϊνά, τα οποία μπορούσαν να αφαιρεθούν γρήγορα, σε περίπτωση που χρειαζόταν η επέμβαση των μηχανικών. Στα πλαϊνά διακρίνεται η τετράγωνη εξάτμιση, η οποία συνδέεται στον κινητήρα με χοντρούς σωλήνες που θυμίζουν μπράτσα αθλητή.
 
Το συγκεκριμένο θρυλικό κόκκινο φορτηγό οδήγησε τον Ludovic Faure στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα του 1998 και θα παραμείνει εκτεθειμένο στο μουσείο της Mercedes στην Στουτγάρδη ως μέρος της έκθεσης «Close-Up» της Mercedes.