Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Πιο αυστηρές ποινές σε παραβάσεις που σχετίζονται με την αντικοινωνική συμπεριφορά, όπως η στάθμευση σε διαβάσεις ΑμεΑ, θα προβλέπει ο νέος Κ.Ο.Κ.

Σαρωτικές αλλαγές στον K.O.K.

1.953 Επισκέψεις στο άρθρο (17/10/2017)

Πολλές και σημαντικές είναι οι αλλαγές που θα δεχθεί ο Κ.Ο.Κ. με βάση το νέο νομοσχέδιο που το υπουργείο Μεταφορών αναμένεται να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή μέσα στις επόμενες ημέρες. Ας δούμε ορισμένες εξ αυτών…

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε σε σχετική του συνέντευξη ο αρμόδιο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρ. Σπίρτζης, το νέο νομοσχέδιο που προωθείται εντός των ημερών στην Βουλή προς ψήφιση, αναμένεται να επιφέρει σημαντικές τροποποιήσεις τόσο στα είδη των παραβάσεων όσο και στα πρόστιμα που αναλογούν σε αυτές.
Μια από τις βασικότερες αλλαγές αναμένεται να είναι η επιβολή προστίμων αναλόγων με την οικονομική κατάσταση του παραβάτη ενώ την ίδια στιγμή, οι παραβάσεις θα χωριστούν σε τρεις κατηγορίες με βάση την επικινδυνότητα – βαρύτητα τους.
Σε ότι αφορά στο ζήτημα της επιβολής προστίμων αναλόγως του… βαλάντιου του εκάστοτε παραβάτη, αξίζει να σημειώσουμε πως δεν πρόκειται για κάτι το νέο δεδομένου ότι, από τις αρχές του έτους (Απρίλιος) η εν λόγω πρόταση είχε ακουστεί από τον υφυπουργό Υποδομών, κ. Ν. Μαυραγάνη, στην διακομματική επιτροπή για την οδική ασφάλεια, όταν και είχε αναφερθεί σε «χρηματοκεντρικά προσανατολισμένους πολίτες». Ο κ. Μαυραγάνης είναι μάλιστα δηλώσει σχετικά πως «… Τα πρόστιμα πρέπει να προσαρμοστούν στο καθαρό εισόδημα των πολιτών για να επιτύχουμε μεγαλύτερη δραστικότητα της ποινής, η οποία σήμερα δεν έχει αποτρεπτική ισχύ. Πολίτες με μεγάλα εισοδήματα είναι εύλογο να μην επηρεάζονται σημαντικά από την καταβολή των υπαρχόντων προστίμων σε διάφορες παραβάσεις».
Με βάση τα όσα προβλέπονται στο εν λόγω νομοσχέδιο, ο Κ.Ο.Κ. θα προβλέπει ένα συγκεκριμένο πρόστιμο «βάσης», το οποίο θα αυξάνεται στη συνέχεια με βάση τα οικονομικά στοιχεία του παραβάτη, τα οποία θα αντλούνται μέσω του συστήματος TAXIS, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών.
 
Νέα κατηγοριοποίηση παραβάσεων
Στο σχετικό νομοσχέδιο που θα κατατεθεί στη Βουλή, προβλέπεται η εισαγωγή νέων κατηγοριών στις παραβάσεις όπως π.χ. η αντικοινωνική συμπεριφορά, ενώ θα υπάρχουν και ποινές χωρίς οικονομική επιβάρυνση.
Πιο συγκεκριμένα, οι ποινές θα ομαδοποιηθούν σε τρεις βασικές κατηγορίες (Μικρής, Μεσαίας και Υψηλής επικινδυνότητας), ενώ θα προβλέπονται και ποινές για περιπτώσεις αντικοινωνικής συμπεριφοράς (π.χ. το πέταγμα του τσιγάρου από το παράθυρο, Στάθμευση σε διάβαση ΑμεΑ κ.ο.κ.) ή συχνής πρόκλησης ατυχημάτων (π.χ. η ενασχόληση του οδηγού με το κινητό).
Παράλληλα, σε ορισμένες ποινές δεν θα προβλέπεται χρηματικό πρόστιμο αλλά θα αφαιρούνται το δίπλωμα οδήγησης και οι πινακίδες του οχήματος, αρχικά για δύο μήνες. Σε περίπτωση επανάληψης της παράβασης, η διάρκεια αφαίρεσης των παραπάνω εγγράφων θα αυξάνεται ενώ στην περίπτωση που ο παραβάτης συλληφθεί υπότροπος για τρίτη φορά, θα επιβάλλεται να ξαναδώσει εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης.
 
Αύξηση των ορίων ταχύτητας στις Εθνικές Οδούς
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, στον ανανεωμένο Κ.Ο.Κ. αναμένεται να προβλέπεται και αύξηση των ορίων ταχύτητα στις Ε.Ο. της ευρύτερης ελληνικής επικράτειας στα 140 χλμ./ώρα.
Σε κάθε περίπτωση, σύντομα θα είμαστε σε θέση να σας ενημερώσουμε αναλυτικά για όλες τις νέες διατάξεις καθώς και τις αλλαγές που θα δεχθεί ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, σε σχέση με τα όσα ισχύουν στην παρούσα φάση.