Το XCIENT Fuel Cell είναι το πρώτο φορτηγό υδρογόνου μαζικής παραγωγής της Hyundai που ξεκινά την εμπορική του πορεία στην ΕΕ…

… καθώς ήδη μέσα στο καλοκαίρι η εταιρεία απέστειλε τα πρώτα 10 (από τα 50 συνολικά) οχήματα που θα παραδώσει σε πελάτες της στην Ελβετία μέχρι το τέλος του έτους.

Με μεικτό 19t., το εν λόγω όχημα σε πλαίσιο φορτηγού έχει αυτονομία 400 χλμ. ενώ εξελίσσεται και τράκτορας με αυτονομία έως 1.000 χλμ.

Στην ΕΕ το νέο fuel-cell φορτηγό της Hyundai (+vid)

Η Hyundai ξεκίνησε την παράδοση συνολικά 50 φορτηγών XCIENT με σύστημα fuel cell στην Ελβετία έως το τέλος του έτους, με απώτερο στόχο την παράδοση συνολικά 1.600 μονάδων έως το 2025.

Μέσα στον Ιούλιο ξεκίνησαν οι παραδόσεις των πρώτων φορτηγών με σύστημα «κυψελών καυσίμου» της Hyundai στην Ελβετία, επισημοποιώντας έτσι την έναρξη της εμπλοκής της κορεατικής εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, που αναμένεται να ισχυροποιηθεί σημαντικά μέσα στην ερχόμενη πενταετία.
Πιο συγκεκριμένα, η Hyundai αναμένεται να έχει παραδώσει συνολικά 50 XCIENT Fuel Cell φορτηγά σε επιλεγμένους πελάτες της μέχρι το τέλος του έτους ενώ, υπολογίζει πως θα έχει διαθέσει συνολικά 1.600 οχήματα έως το 2025.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο αντιπρόεδρος της Hyundai Motor και επικεφαλής του κλάδου των επαγγελματικών οχημάτων, κ. Cheol Lee, τόνισε μεταξύ άλλων πως: «… Το εν λόγω φορτηγό είναι πλέον πραγματικότητα και όχι ένα φιλόδοξο ερευνητικό πρόγραμμα. Παράλληλα, αναμένεται να συμβάλλει στην δημιουργία ενός γενικότερου… οικοσυστήματος που θα βασίζεται στο υδρογόνο ως καύσιμο, όπου τα επαγγελματικά οχήματα θα καλύπτουν απόλυτα τις ανάγκες των επιχειρήσεων, με ουσιαστικά μηδενικές εκπομπές ρύπων, συμβάλλοντας έτσι στην βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος για όλους».
Με βάση τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, το Hyundai XCIENT Fuel Cell Truck εφοδιάζεται με ένα σύστημα κυψελών καυσίμου που αποδίδει ισχύ 190kW (περίπου 260 ίπποι) που αποτελείται από δύο συστοιχίες των 95 kW έκαστη. Ως καύσιμο για την παραγωγή της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας για την κίνηση του οχήματος, χρησιμοποιείται το υδρογόνο που αποθηκεύεται σε επτά (7) δεξαμενές συνολικής χωρητικότητας 32,09 κιλών. Το εν λόγω σύστημα μετάδοσης της κίνησης διασφαλίζει σε αυτήν τη φάση αυτονομία έως και 400 χλμ. Μάλιστα, ο ανεφοδιασμός των οχημάτων με υδρογόνο διαρκεί από 8 – 20 λεπτά!
Παράλληλα με το XCIENT Fuel Cell σε πλαίσιο φορτηγού, η Hyundai έχει ανακοινώσει πως εξελίσσει και έναν τράκτορα για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, ο οποίος θα έχει αυτονομία έως και 1.000 χλμ. και προορίζεται επίσης για διάθεση τόσο στις διάφορες αγορές της ΕΕ όσο και στην Β. Αμερική.
Στην παρούσα φάση, τα πρώτα 10 XCIENT Fuel Cell φορτηγά (από τα 50 που θα παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους) έχουν συνολικό μήκος της τάξης των 9.745 χλστ. και μεταξόνιο 5.130 χλστ., με το μεικτό βάρος τους να ορίζεται στους 19t. (μέγιστο βάρος συρμού στους 36t.). To απόβαρο τους ανέρχεται στα .9795 κιλά και η μέγιστη φόρτιση για τον εμπρός και τον πίσω άξονα ορίζεται αντίστοιχα στους 8,0 και 11,5t.
Τέλος, όπως είναι φυσικό, στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνονται πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του έργου του οδηγού όπως τα FCA (Front Collision-avoidance Assist), SCC (Smart Cruise Control), VDC (Vehicle Dynamic Control), LDW (Lane Departure Warning) κ.ά.
Περισσότερα για το νέο φορτηγό υδρογόνου της Hyundai μπορείτε να δείτε στα video που ακολουθούν.
 

 

Advertisement