Η διατήρηση των ελαστικών στην βέλτιστη δυνατή κατάσταση συμβάλλει σημαντικά στη μείωση τόσο της φθοράς τους όσο και της κατανάλωσης καυσίμου.

Παράλληλα, η λάθος ευθυγράμμιση των τροχών επηρεάζει δραστικά τόσο τη φθορά των ελαστικών και των αξόνων όσο και τη μέση κατανάλωση καυσίμου.

Η μείωση της ταχύτητας κίνησης από τα 90χλμ./ώρα στα 80χλμ. μπορεί να επιφέρει μείωση της κατανάλωσης έως και κατά 10%!

TIPS εξοικονόμησης καυσίμου από τους κορυφαίους

Ένας από τους κορυφαίους επαγγελματίες οδηγούς της Scania, μας προσφέρει χρήσιμες και αποτελεσματικές συμβουλές προκειμένου να μειώσουμε αισθητά τη μέση κατανάλωση καυσίμου του οχήματος μας.

Ο κ. Cem Kizilkaya έχει να επιδείξει αμέτρητες χιλιάδες χιλιομέτρων πίσω από τιμόνι επαγγελματικών οχημάτων όλων των τύπων (από Taxi και λεωφορεία, έως φορτηγά) και πλέον συγκαταλέγεται στους πιο έμπειρους και αποδοτικούς οδηγούς που η Scania διαθέτει στο δυναμικό της.

Το γεγονός ότι, ο κ. Kizilkaya εργάζεται πλέον στο τμήμα «Scania Transport Laboratory» που συγκαταλέγεται στους τομείς του Κέντρου Έρευνας και Εξέλιξης της σουηδικής εταιρείας, απλώς προσδίδει ακόμη μεγαλύτερη… βαρύτητα στα λεγόμενα του.

Όταν λοιπόν ένας τέτοιος οδηγός μας προτείνει συγκεκριμένες προτάσεις προκειμένου να μειώσουμε τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων του οχήματος μας έως και κατά 50%(!), σαφέστατα και πρέπει να τις αντιμετωπίσουμε με τη δέουσα προσοχή…

Ελέγξτε την ευθυγράμμιση των τροχών

Οι σωστά ευθυγραμμισμένοι τροχοί τόσο του φορτηγού όσο και του ρυμουλκούμενου, είναι ένας σημαντικός παράγοντας που επιβαρύνει τόσο τη μέση κατανάλωση καυσίμου όσο και τη πρόωρη φθορά των ελαστικών. Παράλληλα, αυξάνει την καταπόνηση των αξόνων με συνέπεια την μεγαλύτερη φθορά τους.

Περιορίστε τις… παρεμβάσεις

Τα επιπρόσθετα φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρες και πάσης φύσεως αξεσουάρ και after-market προϊόντα συνήθως έχουν ως αποτέλεσμα την αρνητική επίδραση στον αεροδυναμικό συντελεστή του οχήματος. Έχει μάλιστα παρατηρηθεί πως τα επιπλέον φωτιστικά σώματα, είναι σε θέση να αυξήσουν την κατανάλωση ενός τράκτορα ακόμη και κατά 2%!

Συστηματικός έλεγχος των ελαστικών

Ένα φορτηγό επιβάλλεται να διαθέτει τον σωστό τύπο ελαστικών σε όλους τους τροχούς, ανάλογα με τη χρήση του. Παράλληλα, τα ελαστικά επιβάλλεται να διατηρούν πάντοτε την βέλτιστη πίεση αέρα.

Προκειμένου να περιορίσετε σημαντικά την πρόωρη φθορά των ελαστικών σας, φροντίστε να ελέγχεται την πίεση τους σε εβδομαδιαία βάση. Εξάλλου, η διατήρηση των ελαστικών στην βέλτιστη κατάσταση έχει σαφή θετικό αντίκτυπο και στη μέση κατανάλωση καυσίμου του οχήματος.

Αφήστε το να… κυλίσει πιο συχνά

Η αποφυγή χρήσης του πεντάλ του γκαζιού όσο το δυνατόν περισσότερο και επιμονή του οδηγού στο να αφήσει το όχημα του απλώς να… κυλίσει π.χ. σε κατωφέρειες, έχει σαφή οφέλη στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Σύμφωνα με τον κ. Kizilkaya, οι οδηγοί διεθνών μεταφορών πρέπει να είναι σε θέση να αφήνουν το φορτηγό τους να κινηθεί «ελεύθερο» τουλάχιστον στο 20% του εκάστοτε δρομολογίου τους.

Προβλέψτε για να εξοικονομήσετε καύσιμο

Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους της οικονομικής οδήγησης είναι η δυνατότητα πρόβλεψης των όποιων καταστάσεων ενδέχεται να αντιμετωπίσει ο οδηγός κατά τη διάρκεια του δρομολογίου.

Η συνεχής προσπάθεια να προβλέψουμε πως τα προπορευόμενα οχήματα θα συμπεριφερθούν, π.χ. σε μια διασταύρωση ή έναν κυκλικό κόμβο, είναι σε θέση να μας προσφέρει τη δυνατότητα να προγραμματίσουμε εκ των προτέρων πως θα χειριστούμε την κινητική ενέργεια του οχήματος μας.

Παράλληλα, είναι σημαντικό να προσεγγίζουμε τους ερυθρούς σηματοδότες με τέτοιο τρόπο (π.χ. αφήνοντας το φορτηγό να κυλίσει σε χαμηλή ταχύτητα), ώστε ενδεχομένως να μην χρειαστεί ποτέ να κάνουμε χρήση του φρένου μέχρι το φανάρι να ανοίξει ξανά.

Φροντίστε για την σωστή συντήρηση του οχήματος

Το μέρος που μπορούμε να διασφαλίσουμε –πρωτίστως- πως το όχημα μας θα είναι κατά 99,8% πιο αποδοτικό, δεν είναι ο δρόμος αλλά το συνεργείο! Ελέγχοντας με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο το όχημα σας κατά τη διάρκεια των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης του, μας διασφαλίζει, μεταξύ άλλων και από τις τυχόν αναπάντεχες φθορές και ζημιές που ενδέχεται να μας κοστίσουν χρόνο και χρήμα κατά τη διάρκεια ενός δρομολογίου.

Εκμεταλλευτείτε τα προπορευμένα φορτηγά

Η κίνηση ενός φορτηγό πίσω από ένα άλλο κατά τη διάρκεια του δρομολογίου (με ελάχιστη απόσταση ασφαλείας τα 70μ.), έχει αποδειχθεί πως είναι σε θέση να μειώσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου του έως και κατά 5% εξαιτίας της μειωμένης αντίστασης που δέχεται από τον αέρα.

Φυσικά, οι αποστάσεις ασφαλείας επιβάλλεται να τηρούνται πάντοτε καθώς, ακόμη και με απόσταση 100μ. από το προπορευμένο όχημα, τα οφέλη στην κατανάλωση είναι αισθητά.

Συστηματικός έλεγχος των φρένων

Η συχνή χρήση του retarder επιφέρει την μη συχνή χρήση των φρένων του ρυμουλκούμενου, γεγονός που ενδεχομένως να επηρεάσει –μακροπρόθεσμα- αρνητικά τη λειτουργία και την απόδοση τους.

Για τον λόγο αυτό, επιβάλλεται να ελέγχουμε τόσο τα φρένα του οχήματος, όσο και κυρίως του ρυμουλκούμενου, τουλάχιστον κατά την προγραμματισμένη συντήρηση του οχήματος.

Αποφεύγετε το ρελαντί

Υπάρχουν πολλοί μύθοι που σχετίζονται με τη λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί. Ορισμένοι θεωρούν πως είναι ο καλύτερος τρόπος για να προθερμάνεις τον κινητήρα. ¶λλοι πάλι θεωρούν πως είναι καλό για το σύστημα turbo.

Ωστόσο, τις περισσότερες των περιπτώσεων, η λειτουργία του κινητήρα στο ρελαντί είναι τελείως αχρείαστη.

Ο κ. Kizilkaya προτείνει να απενεργοποιούμε τον κινητήρα όποτε μας δίνεται η ευκαιρία. Σε κάθε στάση του οχήματος με διάρκεια άνω των 20 δλ., θα μπορούσαμε να σβήσουμε τον κινητήρα του, μειώνοντας έτσι σημαντικά τη κατανάλωση καυσίμου.

Μειώστε ταχύτητα από τα 90χλμ./ώρα στα 80χλμ./ώρα

Την επόμενη φορά που θα θελήσετε να προσπεράσετε το φορτηγό που προπορεύεται, σκεφτείτε  το ξανά.

Αντί να κινείστε με ταχύτητα 90χλμ./ώρα, ίσως να ήταν πιο αποδοτικό να διατηρήσετε έναν πιο σταθερό ρυθμό με ταχύτητα 80χλμ./ώρα.

Μια τέτοιου είδους οδική συμπεριφορά είναι σε θέση να μειώσει τη μέση κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 10% ενώ, ο κίνδυνος πρόκληση ατυχήματος μειώνεται –σύμφωνα με μελέτες- κατά 40%.

Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε πως η μείωση της μέσης ταχύτητας του οχήματος από τα 90χλμ./ώρα στα 80χλμ./ώρα, επιμηκύνει τη διάρκεια του δρομολογίου κατά 1% μόλις! 

Advertisement