Τα αιτήματα του κλάδου των Taxi

Ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, κ. Θ. Λυμπερόπουλος, παρέδωσε υπόμνημα με τα θέματα που χρίζουν άμεσης διευθέτησης στον αρμόδιο υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γ. Κεφαλογιάννη.

 
Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνάντησης του προέδρου του ΣΑΤΑ, κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου, με τον αρμόδιο υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, συζητήθηκαν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Taxi την δεδομένη στιγμή, δεδομένου ότι, σύμφωνα με την άποψη των επαγγελματιών αυτοκινητιστών, η ύφεση που αντιμετωπίζουν τα Taxi δεν είναι αποτέλεσμα μόνο της πανδημίας.
Παράλληλα, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, παρέδωσε και σχετικό υπόμνημα στον υφυπουργό, με θέματα προς άμεση διευθέτηση για τον κλάδο των Ε.Δ.Χ. Taxi και πιο συγκεκριμένα:
 
  • Επιδότηση για την αγορά νέου ή μεταχειρισμένου αυτοκινήτου 5ετίας («όλων των τύπων και όχι μόνο ηλεκτροκίνητου) ως αντικατάσταση λόγω λήξης του ορίου ηλικίας, ή παράταση αντικατάστασης για δύο επιπλέον χρόνια. Υπενθυμίζουμε πως την 30η Μαρτίου του 2021 λήγει η παράταση στο δικαίωμα μη αντικατάστασης οχήματος.
  • Να δίδεται η δυνατότητα στους κατόχους Ε.Δ.Χ. να ταξινομούν σε αντικατάσταση των οχημάτων, αυτοκίνητα έως 9 θέσεων με ταμειακή μηχανή και ταξίμετρο. Η τιμή θα προσαυξάνεται κατά 25% όταν στο όχημα υπάρχουν άνω των 4 επιβατών. Αυτό ισχύει στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης (Γερμανία, Ισπανία, Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Βέλγιο κ.ά.).
  • Διόρθωση του ν. 4530/2018, άρθρο 7, παράγραφος 3, προκειμένου να επιτρέπεται η υποβολή ένστασης στις αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου.
  • Νομοθετική ρύθμιση για τις παλιές ποινές του νόμου 4530/2018, άρθρο 10, παρ. 3, προκειμένου να παραγράφονται όλα τα πειθαρχικά παραπτώματα μετά την παρέλευση τριετίας.
  • Ενιαία ελάχιστη τιμή (150 ευρώ) στις συμβάσεις μίσθωσης Ε.Ι.Χ. για όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, η τρίωρη ελάχιστη σύμβαση να ισχύει για όλη την Επικράτεια ή για τη νησιωτική Ελλάδα να ισχύει διάρκεια σύμβασης μιας ώρας με ελάχιστη χρέωση 60 ευρώ και επιπλέον χρέωση 40 ευρώ ανά ώρα αν η σύμβαση έχει διάρκεια μεγαλύτερη των τριών ωρών.
  • Άμεση εφαρμογή του νόμου για απαγόρευση είσπραξης κομίστρου από διαμεσολαβητικές εφαρμογές (ν. 4446/2016) και Ευρωπαϊκή Οδηγία 821) δεδομένου ότι εκκρεμούν οι αντίστοιχες εγκύκλιοι (που απορρέουν από τον ν.4530/2018). Η πρόταση του ΣΑΤΑ αφορά στην υποχρέωση εγκατάστασης POS σε όσα Taxi συνεργάζονται με διαμεσολαβητικές εταιρείες. Με αυτόν τον τρόπο θα γίνεται η είσπραξη από τον επαγγελματία οδηγό και όχι από οποιοδήποτε μεσάζοντα. Εξάλλου, στην ΕΕ, όπως και στην Ελλάδα, απαγορεύεται η είσπραξη για λογαριασμό τρίτων (ν.4446/2016).
  • Άμεση αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της ψηφιακής πλατφόρμας του ΥΜΕ για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και εντατικοποίηση των ελέγχων για την καταπολέμηση της υποκλοπής μεταφορικού έργου από το οποίο η Πολιτεία χάνει τεράστια έσοδα.
  • Επανέλεγχος όλων των φακέλων των ειδικών αδειών και έκδοση νέας κάρτας (νέου τύπου).
  • Άμεση ενεργοποίηση των συνεργείων ελέγχων για Ε.Δ.Χ. και Ε.Ι.Χ.
  • Εισήγηση προς το υπουργείο Δικαιοσύνης για νομοθετική ρύθμιση στο νόμο για μεταφορά λαθρομεταναστών και νόμου περί ναρκωτικών. Να τιμωρείται ο οδηγός και όχι το όχημα. Να μην παρακρατείται η άδεια του οχήματος και το όχημα, πριν τελεσιδικίσει η υπόθεση.
  • Ανάρτηση ενδεικτικών τιμών για διαδρομές Taxi σε όλες τις εισόδους των πόλεων, αεροδρόμια, λιμάνια, σταθμούς λεωφορείων και τρένων.

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ