Η Scania συστήνει ρομπότ για last mile διανομές!
Βραβείο βιώσιμης λύσης για το Touring LBG/LNG της Scania!
Scania ProDriver: Ψηφιακό «φροντιστήριο» για την εξέλιξη των οδηγών!
Τα κονβόι φορτηγών, δηλαδή η συνεργασία των φορτηγών κατά τη διάρκεια του δρομολογίου προκειμένου να κινηθούν σε μια σειρά με μικρές αποστάσεις μεταξύ των οχημάτων δεν είναι φυσικά κάτι το καινούργιο στον χώρο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Εξάλλου, η Scania πραγματοποιεί
συγκεκριμένες έρευνες πάνω στο θέμα επί σειρά ετών με τις πιο πρόσφατες μελέτες
της να αποδεικνύουν πως η μέση κατανάλωση ενός μεγάλου φορτηγού, είναι σε θέση
να μειωθεί έως και κατά 12%, μόνο από την συγκεκριμένη διαδικασία!
Για τον λόγο αυτό, στην
παρούσα φάση, οι ερευνητές της σουηδικής εταιρείας προσπαθούν μέσω του
προγράμματος «COMPANION» σε συνεργασία με το KTH Royal Institute of Technology,
να εξελίξουν ένα νέο πρόγραμμα που θα είναι σε θέση να επιτρέπει στις μεταφορικές
επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα οφέλη του «platooning», όπως ονομάζεται αλλιώς, η κίνηση των φορτηγών σε κονβόι.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας
εξέλιξης λύσεων που θα συμβάλλουν στη μείωση του λειτουργικού κόστους των
πελατών τους, η Scania έχει επικεντρώσει τις προσπάθειες της στην δημιουργία ενός
νέου «εργαλείου» που θα προσφέρει τη δυνατότητα στις μεταφορικές επιχειρήσεις
να μπορούν να συνδιοργανώσουν, τέτοιου είδους «συρμούς οχημάτων» προκειμένου να
καταστήσουν τα δρομολογία τους πιο αποδοτικά.
Συγκεκριμένα, όταν το φορτηγό
μιας επιχείρησης θα πρέπει να πραγματοποιήσει ένα συγκεκριμένο δρομολόγιο, ο
υπεύθυνος διαχείρισης του στόλου της εταιρείας θα μπορεί να είναι σε θέση να
επιλέξει ένα –κατάλληλο- κονβόι οχημάτων που κινείται στη διαδρομή που θα
ακολουθήσει και το δικό του όχημα και αναλόγως, θα ενημερώνει τον οδηγό για την
συγκεκριμένη… ευκαιρία.
Η μείωση της μέσης κατανάλωσης
καυσίμου για ένα φορτηγό που κινείται σε ένα κονβόι εστιάζεται στο γεγονός ότι,
δεδομένης της μικρής απόστασης που διατηρεί από το –επίσης μεγάλων διαστάσεων-
προπορευόμενο όχημα, επιφέρει τη μείωση της αντίστασης που δέχεται από τον
αέρα, δηλαδή, μειώνεται ο αεροδυναμικός του συντελεστής περαιτέρω.
Στην παρούσα φάση, χάρη στα προηγμένα
συστήματα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος με τα οποία εφοδιάζονται
πολλά από τα σύγχρονα φορτηγά όπως το Adaptive Cruise
Control που είναι σε θέση να διατηρεί σταθερή την ταχύτητα
του φορτηγού, σε συνάρτηση με την ελάχιστη απαιτούμενη απόσταση ασφαλείας από
τα προπορευόμενα οχήματα, προσφέρουν σημαντικές λύσεις στα κονβόι οχημάτων.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει
η Scania αναφορικά
με τις δοκιμές που πραγματοποιεί στον συγκεκριμένο τομέα, η μείωση της κατανάλωσης
ενός φορτηγού κατά 12% επιτυγχάνεται διατηρώντας απόσταση 10 μέτρων από το
προπορευόμενο όχημα. Φυσικά, η αντίσταση από τον αέρα καθώς και η μέση
κατανάλωση καυσίμου, θα μπορούσε να μειωθεί ακόμη περισσότερο αν η απόσταση
μεταξύ των οχημάτων μειώνονταν παράλληλα ωστόσο, σε αυτήν την περίπτωση
απαιτείται η υποβοήθηση του έργου του οδηγού από προηγμένα ηλεκτρονικά
συστήματα καθώς, όπως είναι φυσικό ένα κονβόι μπορεί πολύ εύκολα να οδηγήσει σε…
καραμπόλα οχημάτων.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr