Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Πολλές και σημαντικές είναι οι επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που αναμένεται να δρομολογηθούν στο μέλλον.

Τα νέα μεγάλα έργα στην Αττική

3.528 Επισκέψεις στο άρθρο (8/12/2017)

Πέραν της νέας Γραμμής 4 του Μετρό, πολλά και ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα έργα που πιθανώς να δρομολογηθούν μέσα στα επόμενα χρόνια, αλλάζοντας πλήρως τον κυκλοφοριακό χάρτη της Αττικής.

Με εξαίρεση τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας που αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται (λογικά από το τέλος του 2018 – αρχές 2019), πολλά και σημαντικά είναι τα έργα που αφορούν στις υποδομές του λεκανοπεδίου Αττικής που κατά καιρούς έχει αποφασιστεί να υλοποιηθούν από τους αρμόδιους φορείς, για να… παγώσει εκ νέου μετά η κατασκευή τους. Ας τα δούμε αναλυτικότερα…
 
Σε ότι αφορά στο Μετρό
Τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, ουσιαστικά έχουν αναλυθεί συνολικά οκτώ έργα, για τα οποία η συνολική χρηματοδότηση που απαιτείται ανέρχεται στα 3,5 δις ευρώ.
  • Επέκταση της Γραμμής 4 προς την Εθνική Οδό
Η εν λόγω επέκταση της Γραμμής 4 (που ακόμη δεν έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται) ξεκινά από το Γουδή και μέσω του Αμαρουσίου, κατευθύνεται πως την Εθνική Οδό στην περιοχή της Λυκόβρυσης. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα μεγάλο έργο με μήκος 13,8 χλμ. που θα περιλαμβάνει 11 συνολικά σταθμούς (ΚΑτεχάκη, Φάρος Ψυχικού, Φιλοθέη, Σίδερα Χαλανδρίου, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος Αμαρουσίου, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση, Εθνική Οδός). Το κόστος του εν λόγω έργου υπολογίζεται σε 1,3 δις ευρώ.
  • Επέκταση της Γραμμή 4 προς Περισσό
Η δεύτερη επέκταση της νέας Γραμμής 4 του Μετρό προβλέπει τη σύνδεση της με τη Γραμμή 1 και έχει μήκος 2,6 χλμ. Σε αυτήν προβλέπεται η κατασκευή δύο νέων σταθμών (Νέα Ιωνία, Περισσός) με το κόστος κατασκευής της να υπολογίζεται στα 220 εκ. ευρώ.
  • Επέκταση της Γραμμής 4 προς την ¶νω Ηλιούπολη
Το εν λόγω τμήμα προβλέπεται να ξεκινά από τον Ευαγγελισμό στο κέντρο της Αθήνας και να καταλήγει στην Ηλιούπολη. Οι εργασίες κατασκευής του αφορούν σε μια νέα γραμμή μήκους 4,3 χλμ. όπου θα περιλαμβάνονται τρεις νέοι σταθμοί (Παγκράτι, Βύρωνας, ¶νω Ηλιούπολη) με το κόστος κατασκευής του έργου να υπολογίζεται σε 370 εκ. ευρώ.
  • Επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον
Η εν λόγω γραμμή θα έχει μήκος 3,5 χλμ. και θα περιλαμβάνει τρεις σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον, Αγ. Νικόλαος). Το κόστος της εκτιμάται σε 350 εκ. ευρώ.
  • Υπογειοποίηση της Γραμμής 1 (Φάληρο – Πειραιάς)
Το εν λόγω έργο αφορά στην υπογειοποίηση τμήματος 2 χλμ. και την κατασκευή ενός νέου σταθμού (Καμίνια) με το κόστος της να εκτιμάται στα 100 εκ. ευρώ.
  • Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Ευκαρπία
Πρόκειται για το μεγαλύτερο εκ των έργων που αφορούν στο Μετρό της συμπρωτεύουσας με την εν λόγω γραμμή να έχει μήκος 5 χλμ. και να περιλαμβάνει 5 νέους σταθμούς (Νεάπολη, Αγ. Βαρβάρα, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ευκαρπία). Θα συνδέεται με τον σταθμό «Δημοκρατία» και το κόστος του υπολογίζεται σε 500 εκ. ευρώ.
  • Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Κορδελίο
Το εν λόγω έργο αφορά στην επέκταση της βασικής γραμμής από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το δυτικό άκρο της πόλης, κοντά στη Σίνδο. Το συνολικό μήκος της γραμμής θα είναι 4,4χλμ. και θα περιλαμβάνει τέσσερις νέους σταθμούς (Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Εύοσμος, Κορδελίο) με κόστος κατασκευής της τάξης των 440 εκ. ευρώ.
  • Επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία
Αφορά σε υπέργεια επέκταση της γραμμής Καλαμαριάς (πιθανόν πάνω σε γέφυρα) στα πρότυπα του αντίστοιχου έργου στην Κοπεγχάγη μέχρι το αεροδρόμιο της πόλης με μήκος 5,5χλμ. που θα περιλαμβάνει τέσσερις νέους σταθμούς (Σχολή Πολέμου, ΙΚΕΑ, Θέρμη, Αεροδρόμιο Μακεδονία). Το κόστος υπολογίζεται στα 400 εκ. ευρώ.
 
Σε ότι αφορά στο Τραμ
Για το συγκεκριμένο μέσο σταθερής τροχιάς προβλέπεται η επέκταση προς το Κερατσίνι και το Πέραμα. Το συνολικό μήκος της γραμμής θα ανέρχεται στα 8 χλμ. και θα διέρχεται από τη Δραπετσώνα, το Κερατσίνι με τελικό προορισμό το Πορθμείο Περάματος. Το κόστος κατασκευής του έργου εκτιμάται στα 180 εκ. ευρώ.
 
Σε ότι αφορά στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο
  • Επέκταση προς το Λαύριο
Η εν λόγω γραμμή θα έχει μήκος 32 χλμ. και θα εκτίνεται από το Κορωπί έως το Λιμάνι του Λαυρίου με δέκα νέους σταθμούς (Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Δασκαλειό 1, ΒΙΟΠΑ Κερατέας, Δασκαλειό 2, Θορικό, Κυπριανός, Λαύριο) με το κόστος κατασκευής να εκτιμάται σε περίπου 160 εκ. ευρώ.
  • Επέκταση προς τη Ραφήνα
Αφορά την επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» έως το Λιμάνι της Ραφήνας, με συνολικό μήκος 6 χλμ. και κόστος κατασκευής της τάξης των 80 εκ. ευρώ.