Αν και ως επί το πλείστον τα μεγάλα οδικά έργα στην Ελλάδα έχουν ολοκληρωθεί, αναμένεται να υπάρξουν αρκετά ακόμη τμήματα του οδικού δικτύου που θα αναβαθμιστούν ως των 2022. Μάθετε ποια είναι αυτά…
Σε ότι αφορά στους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας, λίγο ως πολύ, η κατάσταση έχει παγιωθεί με τις παραδόσεις των έργων μέσα στη χρονιά που ολοκληρώθηκε.
Ωστόσο, με χρονικό ορίζοντα έως και το 2022, αναμένεται να υπάρξουν αρκετές ακόμη εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα, δεδομένου ότι, θα υπάρξουν σημαντικές επενδύσεις.
Αν και οι περισσότερες νέες προσθήκες στο οδικό δίκτυο της χώρας αφορούν κυρίως επεκτάσεις του υφιστάμενου οδικού δικτύου, ξεχωρίζει η περίπτωση του Αυτοκινητόδρομου «Α90» ή BOAK (Βόρειος Οδικός ¶ξονας Κρήτης).
Ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος θα είναι ο μοναδικός νέος κλειστός οδικός άξονας της χώρας και το αρχικό κόστος του υπολογίζεται σε 1,1 δις ευρώ.
Στην Πελοπόννησο αναμένεται η επέκταση της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα έως τον Πύργο με το ενταγμένο στο ΕΣΠΑ κόστος της να ανέρχεται στα 335 εκ. ευρώ.
Στην Ήπειρο θα υπάρξει η επέκταση της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα ως την Κακαβιά (σύνορα με Αλβανία). Σε αυτό το έργο, το κόστος υπολογίζεται περίπου στα 340 εκ. ευρώ. Στις περιοχές της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας αναμένεται να ολοκληρωθεί η κατασκευή του οδικού άξονα E65 με το νότιο τμήμα (Λαμία – Ξυνιάδα) και το βόρειο τμήμα (Τρίκαλα – Εγνατία) θα έχουν προϋπολογισμό 700 εκ. ευρώ.
Αντίστοιχα, στην Αττική αναμένεται το νέο πακέτο επεκτάσεων της Αττικής Οδού, με το κόστος κατασκευής να είναι μέχρι στιγμής αδιευκρίνιστο, με τις όποιες εκτιμήσεις να κάνουν λόγο για 1 δις ευρώ περίπου.
Τέλος, υπό κατασκευή παραμένει ο αυτοκινητόδρομος Ακτίου – Αμβρακίας, όπου απαιτούνται περίπου 170 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωση του μέχρι το 2021. Αντίστοιχα, στα 500 εκ. ευρώ ανέρχονται οι επενδύσεις για την κατασκευή του τμήματος 18 χλμ. που θα συνδέει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης με τον ΒΟΑΚ.