ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Το 70% των νεκρών σε τροχαία δυστυχήματα σε αστικό περιβάλλον αφορά στους ευπαθείς χρήστες του δρόμου όπως οι πεζοί και οι δικυκλιστές.

«Θερίζονται» οι ευπαθείς χρήστες του δρόμου

2.300 Επισκέψεις στο άρθρο (11/6/2019)

Παρά τη σταθερή μείωση των θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ κατά την περίοδο 2010 – 2017, οι ευπαθείς χρήστες του οδικού δικτύου εξακολουθούν να… πληρώνουν το βαρύτερο τίμημα.

Η εντατικοποίηση της προσπάθειας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στις αστικές περιοχές επιβάλλεται να –συνεχίσει να- αποτελεί την βασικότερη επιδίωξη των αρμόδιων φορέων, τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε επίπεδο κρατών – μελών της, σύστημα με την πιο πρόσφατη έκθεση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Οδική Ασφάλεια.
Αν και οι έως τώρα προσπάθειες και πρωτοβουλίες έχουν επιφέρει την σταδιακή –συνεχή- μείωση των θανάτων σε τροχαία δυστυχήματα σε αστικές περιοχές (κατά 2,2% ετησίως για το διάστημα 2010 – 2017), επιβάλλεται να αναζητηθούν νέες πρωτοβουλίες που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω αντιμετώπιση αυτής της μάστιγας.
Παράλληλα, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι, με βάση τα στατιστικά στοιχεία της εν λόγω έρευνας, από τους 9.500 νεκρούς που καταγράφονται λόγω τροχαίων δυστυχημάτων στο αστικό οδικό δίκτυο στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ, το 70% αφορά στους ευπαθείς χρήστες τους οδικού δικτύου, δηλαδή στους πεζούς, τους ποδηλάτες και τους μοτοσικλετιστές.
Πιο συγκεκριμένα, το 40% των νεκρών σε τροχαία στο αστικό οδικό δίκτυο κατά τη διάρκεια της τελευταίας 10ετίας ήταν πεζοί, το 18% ήταν μοτοσικλετιστές και το 12% ήταν ποδηλάτες. Αντίστοιχα, στους σοβαρά τραυματίες, οι πεζοί κατείχαν ποσοστό 25%, οι ποδηλάτες το 23% και οι μοτοσικλετιστές το 22%.
Σε σχετικές αναλύσεις ειδικών επί του θέματος, αναφέρεται μεταξύ άλλων πως, όταν οι πολίτες δεν νιώθουν ασφαλείς για να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο ή να περπατήσουν στην πόλη τους, στρέφονται στην χρήση του αυτοκινήτου για τις μετακινήσεις τους, δημιουργώντας έτσι έναν φαύλο κύκλο που αποτρέπει τους πολίτες από την χρήση εναλλακτικών και πιο φιλικών προς το περιβάλλον μέσων, για τις αστικές τους μετακινήσεις.
Πέραν των σχετικών πρωτοβουλιών για την βελτίωση της προστασίας του περιβάλλοντος και π.χ. της καταπολέμησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα κράτη- μέλη της ΕΕ επιβάλλεται να υιοθετήσουν δράσεις και νομοθετικές ρυθμίσεις που θα διασφαλίσουν την βελτίωση των υποδομών και τις αστικές συγκοινωνίες, προς όφελος φυσικά των πιο ευπαθών χρηστών του οδικού δικτύου.
Δράσεις κατά της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, υπέρ της τήρησης των ορίων ταχύτητας στο αστικό οδικό δίκτυο και φυσικά της μείωσης της απόσπασης των οδηγών, θα επιφέρουν σημαντικά οφέλη σε αυτόν τον τομέα.
Σε ότι αφορά στους θανάτους, το υψηλότερο ποσοστό νεκρών ανά εκατομμύριο κατοίκων παρατηρείται στην Ρουμανία με 105 θανάτους (σχεδόν τετραπλάσιο νούμερο σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ) ενώ, την ίδια στιγμή στη Σουηδία καταγράφονται μόλις 9 νεκροί / 1 εκατομμύριο κατοίκων, στην Μ. Βρετανία 11, στην Ολλανδία 13 και 14 στην Ιρλανδία και την Ισπανία αντίστοιχα.
Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε πως η Ελλάδα μαζί με τις Λετονία, Πορτογαλία και Πολωνία, έχουν να επιδείξουν την υψηλότερη μείωση σε θανάτους από τροχαία δυστυχήματα σε αστικό περιβάλλον κατά την περίοδο 2010 – 2017.