Η τεχνολογική εξέλιξη των επαγγελματικών οχημάτων (όλων των τύπων) πραγματοποιεί τεράστια… άλματα στην παρούσα φάση και μια εκ των κορυφαίων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, η Mercedes-Benz πρωτοπορεί για ακόμη μια φορά.
Με την παρουσίαση του νέου
πρωτότυπου «Future Bus with CityPilot», η γερμανική εταιρεία
έγινε η πρώτη που πραγματοποίηση την πιλοτική δοκιμή ενός αυτόνομου αστικού
λεωφορείου σε πραγματικές συνθήκες χρήσης, σε ένα δρομολόγιο 20 χλμ. στην πόλη
του ¶μστερνταμ.
Σε δηλώσεις του, ο δρ. Wolfgang Bernhard,
μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Daimler AG και υπεύθυνος του κλάδου φορτηγών και λεωφορείων του
ομίλου (Daimler Trucks
& Buses) τόνισε μεταξύ άλλων πως: «… Με το σύστημα Highway Pilot, δείξαμε
πριν από περίπου δύο χρόνια πως τα αυτόνομα φορτηγά είναι σε θέση να κάνουν στις
διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές πιο αποδοτικές και ασφαλείας. Τώρα είμαστε
πλέον σε θέση να εφαρμόσουμε αυτήν την τεχνολογία στα αστικά μας λεωφορεία με
το σύστημα CityPilot. Το εν λόγω πρόγραμμα είναι
μια μετεξέλιξη του Highway Pilot ειδικά
για τις μεγαλουπόλεις. Μας επιτρέπει την ημι-αυτόνομη κίνηση ενός οχήματος σε
ειδικά διαγραμμισμένες λεωφορειολωρίδες με αποτέλεσμα πιο ασφαλείς, αποδοτικές
και αποτελεσματικές επιβατικές μεταφορές με σαφή οφέλη για όλους».
Από την πλευρά του, ο κ. Hartmund Schick, επικεφαλής
του τμήματος Daimler Buses, ανέφερε πως: «… Σε συνδυασμό με την ισχυρή
προϊοντική γκάμα μας, το στοιχείο που έχει συμβάλλει στην επιτυχία μας σε
παγκόσμιο επίπεδο είναι η τεχνολογική υπεροχή και οι καινοτομίες που
προσφέρουμε. Το Mercedes-Benz Future
Bus με το
σύστημα CityPilot επιδεικνύει
για ακόμη μια φορά τον ηγετικό μας ρόλο στον κλάδο των λεωφορείων. Για τον λόγο
αυτό εξάλλου, έχουμε προγραμματίσει επενδύσεις ύψους 200 εκ. ευρώ στον κλάδο των
λεωφορείων μέσα στα επόμενα έτη».
Το νέο σύστημα «CityPilot» για την αυτόνομη κίνηση λεωφορείων
Το πρώτο βήμα για την μελλοντική –πλήρως αυτόνομη- κίνηση των αστικών λεωφορείων στις μεγαλουπόλεις είναι οι ξεχωριστές λεωφορειολωρίδες του συστήματος «BRT» (Bus Rapid Transport).
Βασισμένο στη δυνατότητα
κίνησης στις συγκεκριμένες λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας για λεωφορεία, το πρωτότυπο
«Future Bus» της Mercedes-Benz είναι σε θέση να αναγνωρίζει πότε μπορεί να κινηθεί
πλήρως αυτόνομα και ενημερώνει σχετικά τον οδηγό. Με το πάτημα ενός κουμπιού, ο
οδηγός ενεργοποιεί το CityPilot και από εκεί και πέρα αποφεύγει
να κάνει χρήση των ποδοστηρίων του φρένου ή του γκαζιού ή να ελέγξει το τιμόνι
του οχήματος καθώς, οποιαδήποτε από αυτές τις ενέργειες οδηγεί στην αυτόματη
απενεργοποίηση του συστήματος αυτόνομης οδήγησης.
Προκειμένου να είναι σε θέση να
ελέγξει απόλυτα την ασφαλή κίνηση του οχήματος κατά την αυτόνομη λειτουργία
του, το CityPilot… ενορχηστρώνει τις λειτουργίες πολλαπλών συστημάτων
ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος, τα οποία ήδη έχουν υιοθετηθεί από
τα λεωφορεία της εταιρείας καθώς και αρκετά ακόμη που έχουν «εισαχθεί» από τον
κλάδο των φορτηγών, με τις κατάλληλες φυσικά τροποποιήσεις δεδομένου του
διαφορετικού χαρακτήρα των λεωφορείων. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται διάφοροι τύποι αισθητήρων ραντάρ, κάμερες, συστήματα πλοήγησης κ.ο.κ.
Παράλληλα, το πρωτότυπο Mercedes-Benz Future Bus είναι σε θέση να… επικοινωνήσει
με το δίκτυο υποδομών της μεγαλούπολεις και π.χ. να ενημερωθεί σε πραγματικό χρόνο
για τη διαδικασία ενεργοποίησης των φωτεινών σηματοδοτών που θα συναντήσει κατά
τη διάρκεια του δρομολογίου του. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να εκμεταλλευτεί (όπου
αυτό είναι δυνατό και από τις κυκλοφοριακές συνθήκες) το λεγόμενο «πράσινο κύμα»
που θα του επιτρέψει να αυξήσει την ταχύτητα του (έως και τα 70 χλμ./ώρα) ενώ, όπως
είναι φυσικό, ανά πάσα στιγμή είναι σε θέση να επιβραδύνει ή και να
ακινητοποιηθεί πλήρως προκειμένου να αποφύγει το ενδεχόμενο πρόσκρουσης με
κάποιο προπορευόμενο όχημα, έναν πεζό που διασχίζει το δρόμο κ.ο.κ.
Το πρωτότυπο αστικό λεωφορείο «Mercedes-Benz Future Bus»
Το εν λόγω πρωτότυπο όχημα αναμένεται ουσιαστικά να λειτουργήσει ως μια «πλατφόρμα» για την περαιτέρω συστηματική εξέλιξη των αστικών λεωφορείων του μέλλοντος. Οι μηδενικές εκπομπές ρύπων, η εξέλιξη νέων τεχνολογιών υποβοήθησης του έργου του οδηγού όπως π.χ. η ημι-αυτόνομη κίνηση του οχήματος, η δυνατότητα αλληλεπίδρασης του λεωφορείου με το δίκτυο υποδομών της πόλης, είναι ορισμένοι χαρακτηριστικοί τομείς.
Ωστόσο, την ίδια στιγμή, το εν
λόγω πρωτότυπο είναι πολλά περισσότερα καθώς χαρακτηριστική είναι η εξέλιξη ενός
εντελώς νέου σχεδιαστικού προτύπου από την Mercedes-Benz Buses αναφορικά
με τη μορφή των μελλοντικών αστικών λεωφορείων της.
Με μήκος αμαξώματος περίπου
12 μέτρων, το εν λόγω πρωτότυπο βασίζεται το Citaro αλλά με πολλαπλές
και ιδιαίτερα εξεζητημένες τροποποιήσεις στην αρχιτεκτονική του αμαξώματος και
τη σχεδίαση τόσο του εξωτερικού όσο και της χωροταξικής διαρρύθμισης στο
εσωτερικό του.
Το εντελώς επίπεδο δάπεδο σε όλο
το μήκος του οχήματος, χωρίζεται σε τρεις τομείς. Ο πρώτος αφορά στον χώρο για τον
οδηγό, ο δεύτερος προσφέρει τις βέλτιστες συνθήκες για όρθιους επιβάτες που κάνουν
χρήση του οχήματος για περιορισμένο χρόνο ενώ στο πίσω μέρος έχει προβλεφθεί ένας
ειδικά διαμορφωμένος χώρος για επιβάτες που θα παραμείνουν για αυξημένο χρόνο
εντός του οχήματος.
Παράλληλα αξίζει να αναφέρουμε
το πλήρως τροποποιημένο κοκπιτ στον χώρο του οδηγού, τη δυνατότητα ασύρματης
φόρτισης συσκευών όπως π.χ. τα κινητά τηλέφωνα, το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου
που τροποποιεί πλήρως τη διαδικασία έκδοσης ενός εισιτηρίου και παράλληλα τον
έλεγχο του από τον οδηγό κ.ο.κ.
Περισσότερα στοιχεία για το
νέο πρωτότυπο «Mercedes-Benz Future
Bus» καθώς και το σύστημα αυτόνομης οδήγησης «CityPilot» μπορείτε να βρείτε σε επόμενα τεύχη του περιοδικού μας
καθώς και στο βίντεο που σας παρουσιάζουμε…
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr