Πάνω από 1 εκατομμύριο ευρώ γλιτώνει σε ετήσια βάση μια εταιρεία διαχείρισης στόλου που χρησιμοποιεί υπηρεσίες τεχνητής νοημοσύνης.
Κλειδί της επιτυχίας, είναι η ορθή παρακολούθηση των χρόνων & των δρομολογίων.
Πώς το AI μπορεί να βελτιώσει την οδική ασφάλεια & την απόδοση του στόλου; Ποιος κίνδυνος ελλοχεύει;
Η αυτοματοποίηση των διοικητικών εργασιών (βλ. μισθοδοσία, τιμολόγηση κλπ.) δεν «απειλεί» τις δουλειές των ανθρώπων, υποστηρίζουν οι αρμόδιοι φορείς.
Μια εταιρεία οχημάτων για logistics στο Ηνωμένο Βασίλειο υπολογίζεται πως εξοικονομεί ετησίως περίπου 900.000 λίρες - πάνω από ένα εκατομμύριο ευρώ δηλαδή -, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση των χρόνων λειτουργίας της (βλ. ωράρια εργασίας, υπερωρίες, κατανομή εργασιών κλπ.), σύμφωνα με μια εταιρεία τεχνολογίας & ψηφιακών υπηρεσιών.
Αναλυτικότερα, η βρετανική OneAdvanced ανέδειξε τις προδιαγραφές του AI ως ενός πρακτικού εργαλείου που ήδη αποφέρει σημαντικά οφέλη στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας στο πλαίσιο του RHA Future Forum (σ.σ. πρόκειται για ένα μονοήμερο συνέδριο που καταπιάνεται με τον κλάδο των μεταφορών και των logistics στο Ηνωμένο Βασίλειο),.
Όπως δήλωσε εξάλλου χαρακτηριστικά ο αντιπρόεδρος της βρετανικής εταιρείας, Adrian West: «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ρομπότ που τρέχουν γύρω από αποθήκες. Πρόκειται για την αυτοματοποίηση της ρουτίνας, την απελευθέρωση της αξίας από τις επιχειρησιακές λειτουργίες σας και την παροχή της ελευθερίας στους ανθρώπους να επικεντρωθούν σε πιο στρατηγικές εργασίες».
Κλειδί της επιτυχίας, είναι η ορθή παρακολούθηση των χρόνων & των δρομολογίων
Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται κανείς το προφανές: ποιο είναι το στοιχείο εκείνο που κάνει τη διαφορά στην προκειμένη περίπτωση;
Όπως αποκαλύφτηκε από τους κύκλους της OneAdvanced - η οποία, παρεμπιπτόντως, συνεργάζεται με περισσότερες από 500 εταιρείες logistics -
μια πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να αποφέρει απτά οφέλη στους πελάτες της, μέσω μιας αυτοματοποιημένης διαδικασίας παρακολούθησης των χρόνων και των δρομολογίων.
Ο West μάλιστα μοιράστηκε ένα ακόμη παράδειγμα, για έναν fleet manager με στόλο 130 οχημάτων & προσωπικό που ξεπερνά τους 400 υπαλλήλους, ο οποίος, ανεβάζοντας τα λειτουργικά του δεδομένα στην πλατφόρμα της OneAdvanced, έλαβε μέσα σε λίγα λεπτά μια εξατομικευμένη επιχειρηματική μελέτη.
Το περιεχόμενό της; Η ανάλυση αποκάλυψε μια πιθανή εξοικονόμηση μισού εκατομμυρίου λιρών (βλ. 576.000 ευρώ), μέσα από μέτρα όπως είναι π.χ. η βελτιωμένη οδηγική συμπεριφορά, η ομαλότερη επιτάχυνση και η μειωμένη λειτουργία στο ρελαντί.
Πώς το AI μπορεί να βελτιώσει την οδική ασφάλεια & την απόδοση του στόλου; Ποιος κίνδυνος ελλοχεύει;
Την ίδια ώρα βέβαια, πέρα από τα οικονομικά οφέλη, στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας επισημαίνεται πως
η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βελτιώσει επιπλέον την οδική ασφάλεια, αλλά και την απόδοση του στόλου.
Έτσι, χρησιμοποιώντας ένα ακόμη παράδειγμα, ο αντιπρόεδρος της εν λόγω εταιρείας ανέλυσε τα δεδομένα τηλεματικής από 20 οδηγούς και από 15 διαφορετικά οχήματα, προκειμένου να εντοπίσει γρήγορα τους τρεις μεταφορείς με τις χειρότερες επιδόσεις σε τομείς όπως το απότομο φρενάρισμα και η επιθετική επιτάχυνση - παρέχοντας ακολούθως εξατομικευμένες συστάσεις για τον κάθε οδηγό…
Ομοίως, η ίδια πλατφόρμα ανέλυσε μεταξύ άλλων το ιστορικό διάφορων οχημάτων ως προς την κατανάλωση καυσίμου, προκειμένου να προδιαγράψει ποια δύο επαγγελματικά είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν προβλήματα συντήρησης μέσα στον επόμενο μήνα.
Η παγίδα της υπόθεσης; Όπως προειδοποιεί ο West, μολονότι σχεδόν οι μισοί επαγγελματίες στο Ηνωμένο Βασίλειο αξιοποιούν ήδη την τεχνητή νοημοσύνη στις εργασίες τους, περίπου το 30% χρησιμοποιεί μη εξουσιοδοτημένα εργαλεία όπως το ChatGPT, δίχως να κατανοεί τους κινδύνους ασφαλείας που προκύπτουν από μια τέτοια δημόσια έκθεση.
Η αυτοματοποίηση των διοικητικών εργασιών (βλ. μισθοδοσία, τιμολόγηση κλπ.) δεν «απειλεί» τις δουλειές των ανθρώπων, υποστηρίζουν οι αρμόδιοι φορείς
Ολοκληρώνοντας, πολύς λόγος γίνεται γύρω από την πιθανή απώλεια θέσεων εργασίας,
εξαιτίας της τεχνητής νοημοσύνης, ωστόσο ο αντίλογος εδώ είναι πως ιδανικά το AI μπορεί να απαλλάξει τις διάφορες διοικητικές ομάδες από τις επαναλαμβανόμενες εργασίες, ώστε να επικεντρωθούν σε δραστηριότητες πρόσθετης αξίας.
Προβλέπεται δε, ότι μια τέτοια εξέλιξη ενδέχεται να οδηγήσει σε ετήσιες εξοικονομήσεις άνω των 150.000 ευρώ, μέσω της αυτοματοποίησης διοικητικών διαδικασιών όπως είναι π.χ. η μισθοδοσία, η τιμολόγηση και η αποστολή.