Σε υψόμετρο 2.726 μ. έγινε η δουλειά από το φορτηγό.
Κομβικό το σύστημα συμπλέκτη turbo retarder (TRK) για το ολισθηρό έδαφος.
Απόδοση ισχύος 510 άλογα & μέγιστο βάρος συρμού μέχρι 40 τόνους.
Στα τουριστικά θέρετρα για επισκέπτες σκι, όπως κρίνεται αναμενόμενο, η εγκατάσταση και συντήρηση των ανελκυστήρων πραγματοποιείται το καλοκαίρι, ούτως ώστε τα πάντα να είναι έτοιμα με την έναρξη της χειμερινής περιόδου.
Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, η εταιρεία COMAG, που εξειδικεύεται στα συστήματα μεταφοράς με σχοινιά – κυρίως στους ανελκυστήρες σκι & στα τελεφερίκ – επιστράτευσε ένα Mercedes Benz Arocs 3351 για την επισκευή των ανελκυστήρων στις πλαγιές της γαλλικής κοινότητας Tignes στη Σαβοΐα, σε υψόμετρο μάλιστα 2.726 μέτρων.
Ο στόχος; Να αφαιρεθεί η βάση ενός σταθμού ανελκυστήρα, προτού μπει ο χειμώνας, μια διαδικασία που μπορεί να μη φαντάζει τόσο απαιτητική όσον αφορά στο ωφέλιμο βάρος του φορτίου (το οποίο είναι ελαφρύ), εντούτοις ενέχει μεγάλο βαθμό δυσκολίας σε ό,τι έχει να κάνει με την πρόσβαση στο έδαφος, εξαιτίας της έντονης βροχόπτωσης.
Κομβικό το σύστημα συμπλέκτη turbo retarder (TRK) για το ολισθηρό έδαφος
Για το λόγο αυτό, κατά συνέπεια, το Arocs εξοπλίστηκε με ειδικές αλυσίδες προκειμένου να αντεπεξέλθει στο ιδιαίτερα ολισθηρό έδαφος, με το εξακίνητο (6Χ6)
φορτηγό να ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στην πρόκληση.
Ακόμα περισσότερο όμως, ήταν ο υπόλοιπος εξοπλισμός του οχήματος που διαδραμάτισε πολύ σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του όλου εγχειρήματος, με βασικό σημείο αναφοράς τον συμπλέκτη turbo retarder (TRK) που αποδείχτηκε καθοριστικότατος, επιτρέποντας τόσο την ευαίσθητη & χωρίς φθορά μετακίνηση, όσο και τους ελιγμούς στις χαμηλότερες ταχύτητες.
Τοιουτοτρόπως, το σύστημα αξιοποίησε πλήρως τη διαθέσιμη ροπή του κινητήρα παρέχοντας την απαραίτητη ισχύ έλξης μέχρι το όριο πρόσφυσης, ακόμα και στις πιο περιπετειώδεις ανηφόρες.
Απόδοση ισχύος 510 άλογα & μέγιστο βάρος συρμού μέχρι 40 τόνους
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με το Mercedes-Benz Arocs 3351 αυτό καθαυτό, αξίζει να αναφερθεί πως ως όχημα αξιοποιεί έναν κινητήρα OM 471, 12,8 λίτρων, που αποδίδει 510 άλογα και μεταδίδει – όπως προαναφέρθηκε – κίνηση και στους έξι τροχούς, εξασφαλίζοντας έτσι κορυφαίες προδιαγραφές κίνησης σε συνθήκες off road - ακόμα και σε δύσβατα & απότομα εδάφη σε υψόμετρο άνω των 2.700 μ.
Υπενθυμίζεται δε, πως το συγκεκριμένο μοντέλο, με μικτό βάρος 26 τόνων & μέγιστο βάρος συρμού μέχρι 40 τόνους, στο παρελθόν έχει αξιοποιηθεί και για… φαντασμαγορικές μετατροπές, όπως εκείνη του
SLT 4463 AS 8X6, ήτοι του πρώτου Arcos με φαρδιά καμπίνα & κίνηση σε όλους τους τροχούς, που κατασκευάστηκε για μεταφορές βαρέων φορτίων, έχοντας τη δυνατότητα να ρυμουλκήσει κοντά στους 1.000 (!) τόνους – αλλά και απαιτώντας 1.600 ευρώ για να φουλάρει.