Μια από τις πιο επικίνδυνες περιπτώσεις τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται βαρέα επαγγελματικά οχήματα, κυρίως φορτηγά, είναι η ανατροπή τους.
Για την ανατροπή ενός φορτηγού
ευθύνονται πολλοί λόγοι μεταξύ των οποίων αξίζει να αναφέρουμε την κίνηση σε
στροφές με υψηλή ταχύτητα.
Παράλληλα, εξαιτίας της αυξημένης
απόστασης μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση τους, που απαιτούν τα φορτηγά, δεν είναι
λίγες οι περιπτώσεις που συγκρούονται με κάποιο προπορευόμενο όχημα ή
καταλήγουν εκτός του δρόμου.
Προκειμένου να αναβαθμίσει σημαντικά
το επίπεδο της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει τόσο στους επιβάτες
της νέας γενιάς φορτηγών της, όσο και στους υπολοίπους χρήστες του δρόμου, η Scania έχει
εξελίξει πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς των
οχημάτων της καθώς και ειδικές λύσεις όπως π.χ. οι νέοι αερόσακοι τύπου
«κουρτίνας».
Προκειμένου να διασφαλίσει την
βέλτιστη απόδοση των λύσεων που προσφέρει ωστόσο, η Scania Trucks
διεξάγει δεκάδες δοκιμές ελεγχόμενης πρόσκρουσης
των φορτηγών της, τόσο σε πραγματικές συνθήκες χρήσης όσο και σε ελεγχόμενους
χώρους και μάλιστα, σε πραγματική κλίμακα.
Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης
της νέας γενιάς βαρέων φορτηγών της, η Scania ουσιαστικά… κατέστρεψε
40 τράκτορες σε ειδικά crash-tests.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε
πως κάθε ένα crash-test απαιτεί σχεδιασμό
διάρκειας ενός έτους ενώ, χρειάζονται 6 – 8 εβδομάδες προκειμένου να προετοιμαστούν
οι κατάλληλες συνθήκες ενός πειράματος που έχει διάρκεια ακόμη και λιγότερο από
ένα δευτερόλεπτο!
Οι ειδικοί αισθητήρες και πολλαπλές
κάμερες υψηλής ταχύτητας επιστρατεύονται προκειμένου να συλλεχθούν όλα τα
απαραίτητα δεδομένα ενώ, στις πιο ακραίες προσομοιώσεις τροχαίων ατυχημάτων, όπως
π.χ. η ανατροπή του φορτηγού, ειδικά ρομπότ καλούνται να… οδηγήσουν το όχημα υπό
συγκεκριμένες συνθήκες.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr