Ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια θα προκηρυχθεί εντός του 2018 ωστόσο, σε πρώτη φάση δεν θα περιλαμβάνει σε καμία περίπτωση την Αττική Οδό.

Χωρίς την Αττική Οδό τα νέα διόδια

Σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού κ. Σπίρτζη, ο διαγωνισμός για την υλοποίηση του αναλογικού συστήματος χρέωσης διοδίων θα προκηρυχθεί μέσα στο 2017. Ωστόσο, δεν θα αφορά στην Αττική Οδό.

 
Μέσα στο 2017 αναμένεται να προκηρυχθεί τελικά ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά –αναλογικά- διόδια στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας, με την Εγνατία Οδό να είναι ο πρώτος οδικός άξονας που θα υιοθετεί τα νέα μέτρα, κατά τη διάρκεια του 2018.
Σε συνέχεια το υπουργείο θα έρθει σε συνεννόηση και με τους υπόλοιπους μεγάλους αυτοκινητόδρομους προκειμένου να εφαρμοστεί το μέτρο σταδιακά σε όλους.
Ωστόσο, από τις εν λόγω ρυθμίσεις θα εξαιρεθεί η Αττική Οδός καθώς, σύμφωνα με τις σχετικές δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών: «…  η Αττική Οδός έχει μια σύμβαση που λήγει το 2024 και για να έχουμε αναθεώρηση αυτής της σύμβασης με το νέο σύστημα, θα πρέπει να πάμε σε διακριτή διαπραγμάτευση. Το ίδιο ισχύει και για τη γέφυρα (Ρίου – Αντιρρίου) γιατί είναι η πρώτη γενιά των έργων παραχώρησης και δεν προβλέπονταν τέτοιο σύστημα».
Σε ότι αφορά στο μέτρο της αναλογικής χρέωσης των χρηστών των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας, οι συγκοινωνιολόγοι πάντως επισημαίνουν πως δεν θα παρατηρηθούν μεγάλες διαφορές –σε επίπεδο κομίστρου- με τα σημερινά δεδομένα, ενώ για την πληρωμή με κάρτα σημειώνουν πως η ανωτέρω πρόβλεψη δεν υπήρχε στις συμβάσεις παραχώρησης.
Σε ότι αφορά δε το κλάδο των φορτηγών οχημάτων, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε πως ένας ειδικός πομποδέκτης θα μπει υποχρεωτικά και με κάποιο μικρό κόστος, ενώ θα κληθούν να εφοδιαστούν και με μονάδα εντοπισμού θέσης (GPS), προκειμένου να παρακολουθείται η πορεία τους και να μην εισέρχονται στους παράδρομους των εθνικών οδών.
 

 

ΡΕΠΟΡΤΑΖ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ