Με το πρωτότυπο «Volvo Concept Truck», η σουηδική εταιρεία εξελίσσει την τεχνολογία για ένα υβριδικό βαρύ επαγγελματικό όχημα που θα προσφέρει σημαντικά μειωμένο κόστος μεταφορών στο προσεχές μέλλον.
Το πρωτότυπο «Volvo Concept Trucks» είναι ουσιαστικά ένα βαρύ επαγγελματικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων που εφοδιάζεται με μια υβριδική γραμμή μετάδοσης της κίνησης που υπόσχεται μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 30%, ενώ το ίδιο ισχύει φυσικά και για τις εκπομπές ρύπων. Το εν λόγω πρωτότυπο φορτηγό της Volvo Trucks παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάιο του 2016 και ενσωματώνει πολλαπλές βελτιώσεις σε όλους τους τομείς όπως η μειωμένη αεροδυναμική και αντίσταση κύλισης, το χαμηλότερο βάρος ενώ, η υβριδική γραμμή μετάδοσης της κίνησης είναι κάτι εντελώς νέο για αυτού του είδους τα επαγγελματικά οχήματα μεγάλων αποστάσεων.
Σε σχετικές του δηλώσεις, ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo Trucks, κ. Claes Nilsson τόνισε πως: «Προσπαθούμε συνεχώς να διατηρούμαστε στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων και να θέτουμε νέα πρότυπα σε ότι αφορά στη μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης καυσίμου. Μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς η κοινωνία θα στρέφεται ολοένα και περισσότερο στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι πως η ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά συστήματα μετάδοσης της κίνησης θα είναι επίσης, ολοένα και πιο σημαντικά. Η γραμμή μετάδοσης της κίνησης στο συγκεκριμένο πρωτότυπο φορτηγό μας έχει αναπτυχθεί με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας των μεταφορών και μέσω αυτής, δική τεχνολογία θα γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές. Η γραμμή μετάδοσης κίνησης στο πειραματικό φορτηγό μας, έχει αναπτυχθεί με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας των μεταφορών και ευελπιστούμε πως θα μας βοηθήσει να αναπτύξουμε ες μεταφορές. Με το πειραματικό φορτηγό, θα αποκτήσουμε πολύτιμη γνώση και εμπειρία στην περαιτέρω εξέλιξη αντίστοιχων λύσεων.
Πως λειτουργεί το υβριδικό σύστημα του Volvo Truck Concept
Η υβριδική γραμμή μετάδοσης της κίνησης βασίζεται στην ανάκτηση ενέργειας κατά την κίνηση του οχήματος σε κατωφέρειες, με κλίση ακόμη και 1% καθώς και όταν το όχημα επιβραδύνει – φρενάρει. Η ενέργεια που ανακτάται, αποθηκεύεται στις μπαταρίες του οχήματος και χρησιμοποιείται μετέπειτα για την κίνηση του σε –πλήρως επίπεδα- σημεία της διαδρομής, ή έστω με μικρή κλίση.
Μια βελτιωμένη έκδοση του προηγμένου συστήματος «I-See» έχει επίσης εξελιχθεί ειδικά για τη χρήση σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα του οχήματος και είναι σε θέση να αναλύει την τοπογραφία της διαδρομής που ακολουθείται προκειμένου να καθορίσει τη βέλτιστη και πιο αποδοτική χρήση του συστήματος πετρελαιοκινητήρα – ηλεκτροκινητήρα, καθώς και την βέλτιστη διαδικασία ανάκτησης ενέργειας, όπου αυτό είναι δυνατόν.
Με βάση τις έρευνες που μέχρι στιγμής έχει διεξάγει η Volvo Trucks, υπολογίζεται πως η εν λόγω τεχνολογία είναι σε θέση να διατηρήσει ανενεργό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά το 30% της διαδρομής, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 5% - 10% σε καύσιμο, ανάλογα με τον τύπο του οχήματος και της διαδρομής.
Περισσότερες πληροφορίες για τα οφέλη από τη λειτουργία του υβριδικού πρωτότυπου φορτηγού της Volvo Trucks, μπορείτε να βρείτε στο βίντεο που σας παρουσιάζουμε…