Υποχρεωτικά πιο ασφαλή τα νέα οχήματα

Με βάση τις νέες διατάξεις που προωθεί η ΕΕ, από τα μέσα του 2022 όλα τα νέο-ταξινομούμενα οχήματα επιβάλλεται να φέρουν επιπρόσθετα (σε σχέση με σήμερα) συστήματα ασφάλειας.

 
Όπως έχουμε δημοσιεύσει και πρόσφατα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε σχετικό κανονισμό για την ασφάλεια των μηχανοκίνητων οχημάτων και την προστασία όλων των χρηστών του οδικού δικτύου, σε μια προσπάθεια να βελτιωθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια και να μειωθούν τα θύματα από τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα.
Σε πρόσφατες σχετικές του δηλώσεις, ο υπουργός Απασχόλησης της Φιλανδίας, κ. Timo Harakka, τόνισε πως: «… Μια δεκαετία από την έγκριση της προηγούμενης νομοθεσίας, ο νέος κανονισμός γενικής ασφάλειας δίνει νέα ώθηση στη δράση της ΕΕ σε θέματα οδικής ασφάλειας. Για πρώτη φορά ασχολείται με συγκεκριμένα προβλήματα που απασχολούν και τους ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες».
Με βάση λοιπόν τους νέους κανονισμούς, τα οχήματα όλων των τύπων, συμπεριλαμβανομένων των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων (φορτηγά, λεωφορεία), θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα:  
  • «ευφυούς» ελέγχου της ταχύτητας
  • παρεμπόδισης της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ (alcolock)
  • προειδοποίησης του οδηγού λόγω υπνηλίας ή συνεχούς απόσπασης της προσοχής του
  • υποβοήθησης «ανίχνευσης» κατά την οπισθοπορεία
  • καταγραφής δεδομένων συμβάντων
  • παρακολούθησης πίεσης ελαστικών
Επιπρόσθετα, θα απαιτηθεί η ύπαρξη συμπληρωματικών συστημάτων που άπτονται της ασφάλειας του οχήματος όπως:
  • Συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης
  • Συστήματα διατήρησης του οχήματος στη λωρίδα κυκλοφορίας
  • Συστήματα βελτίωσης των περιοχών προστασίας του σώματος πεζών ή ποδηλατών σε περίπτωση σύγκρουσης
Σε ότι αφορά στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, μια από τις βασικότερες προτεραιότητες είναι η βελτίωση της ορατότητας του οδηγού και η μείωση / εξάλειψη των «νεκρών σημείων» σε οπτικό του πεδίο.
 

 

ΔΙΕΘΝΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ