Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Νέα μέτρα για την βελτίωση της οδικής ασφάλειας αναμένεται να επιβάλλει η ΕΕ σε όλους τους τύπους οχημάτων από το 2022.

Νέες τεχνολογίες ασφάλειας από το 2022

2.729 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2019)

Οι αρμόδιοι φορείς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποφάσισαν την επιβολή νέων τεχνολογιών ασφάλειας σε όλους τους τύπους οχημάτων από το 2022, σε μια προσπάθεια βελτίωσης της οδικής ασφάλειας για όλους τους χρήστες.

Όπως αναμένονταν, οι αρμόδιοι θεσμικοί φορείς της ΕΕ κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία για την αναθεώρηση του κανονισμού ασφάλειας στα οχήματα όλων των τύπων, μια εξέλιξη που ουσιαστικά προωθεί την επιβολή νέων –υποχρεωτικών- τεχνολογιών ασφάλειας σε όλους τους τύπους οχημάτων, από το 2022.
Στόχος είναι φυσικά η μείωση του αριθμού των θανάτων και των τραυματισμών λόγω των τροχαίων περιστατικών, για τους οποίους, έχει αποδειχθεί πως το 90% οφείλεται σε ανθρώπινους λάθος χειρισμούς!
Η αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε προτείνει την υποχρεωτική επιβολή συγκεκριμένων μέτρων ασφάλειας (νέα συστήματα και τεχνολογίες) από τον Μάιο του 2018 και μεταξύ των κυριότερων μέτρων που πλέον προωθούνται, αξίζει να αναφέρουμε τα εξής:
  • Συστήματα αυτόματης πέδησης (Advanced Emergency Braking) στα επιβατικά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.
  • Ενσωματωμένες συσκευές αλκοτέστ (Alcolock) σε επιβατικά οχήματα, στα ελαφρά επαγγελματικά, τα φορτηγά και τα λεωφορεία.
  • Συστήματα ελέγχου της συμπεριφοράς του οδηγού (Drowsiness & Attention Detection) σε όλους τους τύπους οχημάτων (επιβατικά, ελαφρά & βαρέα επαγγελματικά)
  • Συστήματα ελέγχου της απόσπασης της προσοχής του οδηγού (Distraction Recognition) σε όλους τους τύπους οχημάτων (επιβατικά, ελαφρά & βαρέα επαγγελματικά)
  • Συστήματά καταγραφής δεδομένων (Electronic Data Recorders), δηλαδή «μαύρα κουτιά» σε όλους τους τύπους οχημάτων  (επιβατικά, ελαφρά & βαρέα επαγγελματικά)
  • Συστήματα ειδικών ενδείξεων σε περίπτωση ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης (Emergency Stop Signals) σε όλους τους τύπους οχημάτων (επιβατικά, ελαφρά & βαρέα επαγγελματικά)
  • Βελτίωση του εμπρός τμήματος των οχημάτων για βέλτιστη προστασία των  πεζών και των ποδηλατών σε περίπτωση πρόσκρουσης και βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας (επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά).
Με βάση λοιπόν την συμφωνία που επιτεύχθηκε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το Συμβούλιο της Ευρώπης και την αρμόδια Επιτροπή, η εν λόγω αναθεώρηση απομένει να εγκριθεί επίσημα και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.