Η αγορά των ηλεκτρικών φορτηγών προβλέπεται να φτάσει στα 20 δις δολάρια μέχρι το 2032.
Αυξάνεται η αυτονομία, χάρη στον ηλεκτρικό άξονα.
Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα CeTrax 2 dual της ZF, περιττεύουν οι αλλαγές στη σχεδίαση ή στην παραγωγή.
Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν διπλασιαστεί οι ηλεκτρικοί κινητήρες στα επαγγελματικά, υποστηρίζουν στη ZF.
Για τη διάδοχη κατάσταση του diesel στον τομέα των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων – και δη των φορτηγών –, στην παρούσα φάση τουλάχιστον η λύση της ηλεκτροκίνησης είναι μονόδρομος. Αυτό, διότι ναι μεν λίγο – λίγο εισβάλλει και το υδρογόνο στην εξίσωση των εμπορευματικών μεταφορών, ωστόσο ο συγκεκριμένος τομέας ακόμα βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο…
Αυξάνεται η αυτονομία, χάρη στον ηλεκτρικό άξονα
Σε κάθε περίπτωση, το καλό είναι πως ήδη τη δεδομένη στιγμή υφίστανται καινοτομίες που ευνοούν τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, παρακάμπτοντας κάποιους από τους προαναφερθέντες περιορισμούς.
Μια από αυτές, είναι
το σύστημα ηλεκτρικού άξονα, που εξασφαλίζει αυξημένη εμβέλεια σε φορτηγά όπως το E-Tech T της Renault Trucks, χάρη στην ενοποίηση των εξαρτημάτων του συστήματος μετάδοσης κίνησης στη δομή του άξονα, επιτυγχάνοντας έτσι την παράλληλη ενσωμάτωση των ηλεκτροκινητήρων, του κιβωτίου ταχυτήτων και του πίσω άξονα μαζί.
Κατά αυτόν τον τρόπο, συνεπώς, απελευθερώνεται χώρος για την τοποθέτηση περισσότερων συστοιχιών από μπαταρίες επί του οχήματος, γεγονός που συνακόλουθα παρέχει επιπλέον χιλιόμετρα αυτονομίας.
Εφόσον δε στα παραπάνω συνυπολογίσουμε τις τροποποιήσεις στις μπαταρίες ιόντων λιθίου για την ενίσχυση της ενεργειακής τους πυκνότητας και ποσότητας, συνδυαστικά με ένα βελτιωμένο σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας, αντιλαμβάνεται κανείς πως η αυτονομία ενός οχήματος ενδέχεται ακόμα και να διπλασιαστεί σε κάποιες περιπτώσεις.
Χάρη στον ηλεκτροκινητήρα CeTrax 2 dual της ZF, περιττεύουν οι αλλαγές στη σχεδίαση ή στην παραγωγή
Εκτός από τον e-axle, όμως,
υπάρχει κι ένας ακόμα παράγοντας που αλλάζει τα δεδομένα της ηλεκτροκίνησης και μάλιστα μέσα σε ένα πλαίσιο ομαλής μετάβασης που δεν απαιτεί ολοκληρωτικές παρεμβάσεις και τροποποιήσεις στη γραμμή παραγωγής των ίδιων των οχημάτων.
Ο λόγος για το σύστημα CeTrax 2 dual της ZF που προσφέρει απόδοση ισχύος 517 ίππων και το οποίο θεωρείται κατάλληλο για βαρέα οχήματα με μικτό βάρος έως 44 τόνους, επιστρατεύοντας συν τοις άλλοις ένα ενσωματωμένο κιβώτιο ταχυτήτων τριών ταχυτήτων με ηλεκτρικούς ενεργοποιητές για βελτιστοποιημένη απόδοση.
Σχεδιασμένο για να χωράει στον ίδιο χώρο τοποθέτησης με ένα συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων, λοιπόν, το e-drive μπορεί να εξυπηρετήσει μια πιο αποτελεσματική μετάβαση, χαρίζοντας ευελιξία στους κατασκευαστές.
Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν διπλασιαστεί οι ηλεκτρικοί κινητήρες στα επαγγελματικά, υποστηρίζουν στη ZF
Από εκεί και πέρα,
η Ford Trucks είναι η πρώτη εταιρεία που συμφώνησε να ενσωματώσει το CeTrax 2 dual στο άκαμπτο ηλεκτρικό φορτηγό της (Electric Rigid Truck), ωστόσο καθώς το ενδιαφέρον για τις τεχνολογίες ηλεκτρικής κινητικότητας συνεχίζει να αυξάνεται, η ZF προβλέπει πως η παραγωγή ηλεκτρικών κινητήρων για τα επαγγελματικά οχήματα θα διπλασιαστεί μέχρι το τέλος του 2025 σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Εξάλλου το σύστημα e-drive αναμένεται να γνωρίσει τεράστια απήχηση ιδίως στις αγορές της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής, όπου η ποικίλη και έντονη χρήση των CVs θα μπορούσε να καταστήσει την πλήρη μετάβαση σε ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρίες ενδεχομένως ολίγον τι… αδόκιμη στο εγγύς μέλλον.