Οι κακοτεχνίες στους ελληνικούς δρόμους είναι μεγάλο πρόβλημα, που κοστίζει ακριβά!
Μήπως τα –βαρύτερα- επαγγελματικά οχήματα θα έπρεπε να πληρώνουν έξτρα για την επιδιόρθωση τους;
Οι νέοι οδηγοί δείχνουν πιο πρόθυμοι να επιβαρυνθούν με μια τέτοια έξτρα εισφορά.
Αν εφαρμόζονταν αυτό το μέτρο, θα έπρεπε να περιλαμβάνει και τα –βαρύτερα πλέον- ηλεκτρικά ΙΧ;
Με βάση επαναλαμβανόμενες μελέτες, οι οδικές κακοτεχνίες (λακκούβες κ.ά.) σχετίζονται με το 1/3 των συνολικών ατυχημάτων στην ΕΕ ενώ την ίδια στιγμή, οι ολοένα και πιο ακραίες κλιματολογικές συνθήκες (και κυρίως εναλλαγές αυτών) που παρατηρούνται πανευρωπαϊκά, επιδεινώνουν την κατάσταση του οδικού δικτύου.
Στην Αττική, μπορούμε όλοι μας να ενημερώνουμε άμεσα στις αρχές μέσα του αριθμού «1544» για τις κακοτεχνίες του οδικού δικτύου αλλά, τι να το κάνεις αν την πατήσεις;
Με το μέσο κόστος ζημιάς σε αναρτήσεις, ελαστικά κ.ά. ανά όχημα να υπερβαίνει τα 500€ σε αυτές τις περιπτώσεις (ζημιές δηλαδή σε κάποιο όχημα, χωρίς να υπάρξουν και περαιτέρω… παρατράγουδα), είναι σαφές πως οι επιδιορθώσεις που οι Έλληνες καλούνται να πληρώσουν από τις λακκούβες του οδικού δικτύου ανέρχονται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Στην Ελλάδα, το Ελληνικό Δημόσιο (Νομαρχίες, Δήμοι κ.ά.) αλλά και οι ανάδοχες εταιρείες των αυτοκινητοδρόμων, είναι αυτές που επιφορτίζονται με την συντήρηση του οδικού δικτύου ενώ, όπως είναι φυσικό, οι πολίτες «συμβάλλουν» σε αυτήν οικονομικά μέσω των διοδίων, των δημοτικών τελών κ.ά.
Μια ενδιαφέρουσα… οπτική για την επίλυση του προβλήματος, ειδικά για την αγορά της Αγγλίας, αποτυπώνεται μέσω πρόσφατης έρευνας της εταιρείας Kwik Fit καθώς, το 56% των οδηγών που ρωτήθηκαν ανέφεραν πως, τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (φορτηγά, λεωφορεία) θα έπρεπε να καταβάλλουν αυξημένα τέλη / εισφορά / βινιέτα για τον σκοπό αυτό!
Με την συγκεκριμένη ιδέα συμφωνεί το 56% των ερωτηθέντων ενώ, μόνο το 17% διαφωνεί…
Το ίδιο μάλιστα θεωρούν πως θα έπρεπε να ισχύσει και για τα Vans (ελαφρά επαγγελματικά οχήματα) με το 44% των ερωτηθέντων να συμφωνεί και το 23% να διαφωνεί με αυτήν την προοπτική.
Ο βασικότεροι λόγοι για αυτήν την πεποίθηση σχετίζονται με τη φθορά που προκαλεί στο οδικό δίκτυο το αυξημένο βάρος των εν λόγω οχημάτων αλλά και τα περισσότερα χιλιόμετρα που διανύουν ετησίως, έναντι των Ι.Χ.
Σε αντίθεση με τα όσα αναφέρουν οι ερωτηθέντες στην προαναφερθείσα έρευνα για τα επαγγελματικά οχήματα (ελαφρά ή βαρέα), μόλις το 26% εξ αυτών θεωρεί πως θα έπρεπε να υπάρξουν περαιτέρω επιβαρύνσεις και για αυτούς (για όλους δηλαδή) για τον σκοπό αυτό.
Ενδιαφέρον είναι όμως το γεγονός ότι στις ηλικίες έως 25 ετών το 40% θα ήταν πρόθυμο να πληρώσει επιπλέον, το ποσοστό μειώνεται στο 38% για τους έως 45 ετών ενώ από εκεί και πάνω (ηλικιακά) τα ποσοστά αποδοχής μιας τέτοιας πρότασης πέφτουν στο 15% - 18%!
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr