Πρόκειται για μια καινοτομία stop/start, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά διεθνώς σε οχήματα βαρέως τύπου.
Πλεονεκτήματα: Περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου & μειώνονται οι εκπομπές ρύπων.
Η νέα αυτή λύση ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα.
Με δυνατότητα παραγγελίας από το Νοέμβριο του 2025, η εν λόγω πρόταση είναι διαθέσιμη για τα μοντέλα FH & FH Aero.
Πλεονεκτήματα: Περιορίζεται η κατανάλωση καυσίμου & μειώνονται οι εκπομπές ρύπων
Όσον αφορά στα προτερήματα της εν λόγω καινούργιας πρότασης των Σουηδών τώρα, αυτά μέσες άκρες συνοψίζονται στη μείωση τόσο της κατανάλωσης καυσίμου όσο και
των εκπομπών CO₂ από τα οχήματα – κάτι που προφανώς έχει άμεσο αντίκτυπο αφενός στο κόστος λειτουργίας, αφετέρου στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα των εμπορευματικών μεταφορών.
Υπενθυμίζεται εξάλλου πως η νέα καμπίνα Aero (σ.σ. παρουσιάστηκε το 2024), συνδυαστικά με τις περαιτέρω αεροδυναμικές βελτιώσεις που έχουν λάβει χώρα έκτοτε, στοχεύουν επίσης σε ανάλογα αποτελέσματα, μια εκτίμηση άλλωστε που επαληθεύεται και δια στόματος του Head of Product Management της εταιρείας, Jan Hjelmgren, ο οποίος τόνισε πως:
«Οι μηχανικοί μας καινοτομούν για μία ακόμη φορά – αναπτύσσοντας μια νέα τεχνολογία κινητήρα που βελτιώνει την ενεργειακή αποδοτικότητα των μεταφορών με φορτηγό. Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας για απανθρακοποίηση, θα συνεχίσουμε να καινοτομούμε ώστε να κάνουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ακόμη πιο αποδοτικούς και να μειώσουμε τον αντίκτυπό μας στο περιβάλλον».
Η νέα αυτή λύση ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα
Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να σημειωθεί εδώ πως η τελευταία αυτή καινοτομία της Volvo έχει αναπτυχθεί εσωτερικά από την ίδια την εταιρεία και βασίζεται στις ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες I-See & I-Roll.
Έτσι, η νέα λειτουργία stop/start του κινητήρα ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα, ενώ αξιοποιεί τη συνεχή παρακολούθηση των δεδομένων της διαδρομής και των πληροφοριών για την καμπυλότητα του δρόμου – με τον κινητήρα αντίστοιχα να απενεργοποιείται προσωρινά όταν εντοπίζεται καθοδική κλίση στην πορεία.
Τοιουτοτρόπως, για όσο διάστημα ο κινητήρας παραμένει απενεργοποιημένος, δεν καταναλώνεται καθόλου καύσιμο και συνεπώς δεν υπάρχουν εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση…
Στο δια ταύτα; Ανάλογα με παράγοντες όπως π.χ. η μορφολογία του εδάφους και η θερμοκρασία περιβάλλοντος, η νέα τεχνολογία I-Roll με λειτουργία stop/start κινητήρα μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO₂ έως και κατά 1% (σ.σ. πέρα από τις ήδη επιτευχθείσες εξοικονομήσεις).
Με δυνατότητα παραγγελίας από το Νοέμβριο του 2025, η εν λόγω πρόταση είναι διαθέσιμη για τα μοντέλα FH & FH Aero
Καταλήγοντας, από τη γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία υπάρχει η ενημέρωση πως η νέα λειτουργία θα είναι διαθέσιμη στα μοντέλα Volvo FH
και FH Aero (με κινητήρα diesel 13 λίτρων), με τους πελάτες να είναι σε θέση να κάνουν τις παραγγελίες τους από το Νοέμβριο του 2025.
Όλα αυτά μάλιστα, στο πλαίσιο μιας ενιαίας στρατηγικής απανθρακοποίησης που περιλαμβάνει από κινητήρες εσωτερικής καύσης οι οποίοι αξιοποιούν ανανεώσιμα καύσιμα, μέχρι ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία (BEV) και ηλεκτρικά οχήματα με fuel cells υδρογόνου (FCEV).