ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Από τον Φεβρουάριο του 2016, η Scania θα συμμετάσχει σε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα που αφορά στη χρήση ηλεκτροκίνητων φορτηγών που μπορούν να φορτίζουν καθοδόν.

Τα εν λόγω οχήματα θα μπορούν να φορτίζουν τις μπαταρίες τους από ειδικές υποδομές σε συγκεκριμένες λωρίδες κυκλοφορίας όπως π.χ. τα οχήματα τρόλεϊ.

Ηλεκτροκίνηση φορτηγών μέσω του δρόμου

1.841 Επισκέψεις στο άρθρο (5/6/2015)

Μέσα στον Φεβρουάριο του 2016 η Scania θα ξεκινήσει την πιλοτική δοκιμή ηλεκτροκίνητων φορτηγών που θα φορτίζονται από το οδικό δίκτυο στο οποίο θα κινούνται.

Ο αρμόδιος Οργανισμός Μεταφορών της Σουηδίας ενέκρινε τελικά το πρόγραμμα «Gävle Electric Road» το οποίο, προβλέπει την έρευνα και εξέλιξη συστημάτων φόρτισης των αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε συγκεκριμένες λωρίδες κυκλοφορίας, όπως στην περίπτωση των τρόλεϊ που υπάρχουν και στη χώρα μας.

Το εν λόγω πρόγραμμα που χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση της Σουηδίας, αποτελεί μέχρι του ευρύτερου στόχου μείωσης της χρήσης ορυκτών καυσίμων μέχρι το 2030, γεγονός που θα ισχυροποιήσει μεταξύ άλλων και την ανταγωνιστικότητα της χώρας.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 8,2 εκ. ευρώ περίπου ενώ η Scania θα συμμετάσχει τόσο στην κάλυψη μέρους του προϋπολογισμού όσο και στην παροχή ειδικών ηλεκτροκίνητων φορτηγών οχημάτων που θα δοκιμαστούν σε μια ειδική διαδρομή μήκους 2 χλμ. κάτω από πραγματικές συνθήκες χρήσης.

Το υβριδικό σύστημα κινητήρων των εν λόγω φορτηγών της Scania περιλαμβάνει έναν ειδικό «συλλέκτη» για το ηλεκτρικό φορτίο που έχει εξελιχθεί από τη Siemens.

Το ενδεχόμενο δυνατότητας χρήσης τέτοιου τύπου ηλεκτροκίνητων βαρέων οχημάτων για τη μεταφορά προϊόντων, είναι σε θέση να συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων που οφείλονται στην χρήση ορυκτών καυσίμων κατά 80% - 90% στο μέλλον. Παράλληλα, το συνολικό κόστος χρήσης των εν λόγω οχημάτων είναι σημαντικά μειωμένο σε σχέση με αυτό ενός συμβατικού οχήματος, δεδομένου ότι, ο ηλεκτρισμός είναι μια αρκετά πιο φθηνή πηγή ενέργειας σε σχέση π.χ. με το πετρέλαιο κίνησης.

Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε πως το πρόγραμμα «Gävle Electric Road» είναι μέρος του ευρύτερου πανευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος «Electric Roads Project» που αφορά στην εξεύρεση, εξέλιξη και ανάλυση λύσεων που θα επιφέρουν σημαντική βελτίωση στον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των μεταφορών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Η Scania συμμετέχει μάλιστα και στο «Electric Roads Project» μέσω της πιλοτικής δοκιμής –σε πραγματικές συνθήκες χρήσης- ενός ηλεκτροκίνητου αστικού λεωφορείου που θα επιχειρεί στην πόλη Sodertalje της Σουηδίας από τον Ιούνιο του 2016. Το εν λόγω ηλεκτρικό λεωφορείο της Scania θα μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες του για διάστημα 6 -7 λεπτών σε κάποιον από τους σταθμούς φόρτισης που έχουν τοποθετηθεί σε διάφορες στάσεις κατά μήκους της διαδρομής που ακολουθεί, με επαρκή ηλεκτρικό φορτίο για την κάλυψη ολόκληρου του δρομολογίου του.