Η Ford παρουσίασε επίσημα το νέο Ranger «Raptor», μια εντυπωσιακή έκδοση του δυναμικού Pick-Up της που μεταξύ άλλων, υιοθετεί νέο κινητήρα Bi-Turbo 2,0λτ. με 210 ίππους και αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων!
Η Ford παρουσίασε επίσημα στην Ταϊλάνδη το νέο Ranger Raptor, ένα δυναμικό νέο Pick-Up που αναμένεται να διατεθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, αναβαθμίζοντας κάθετα τον δυναμισμό και τις επιδόσεις που προσφέρουν τα ελαφρά ημιφορτηγά ενός τόνου.
¶κρως δυναμική σχεδίαση
Αποτελώντας ουσιαστικά μια «μικρογραφία» του F-150 Raptor, το νέο Ranger Raptor διακρίνεται για την ιδιαίτερα δυναμική σχεδίαση του αμαξώματος, που ενσωματώνει όλα τα βασικά γνωρίσματα του τμήματος Ford Performance.
Στο εμπρόσθιο τμήμα του αμαξώματος συναντάμε μια επανασχεδιασμένη μάσκα και έναν έντονα προτεταμένο προφυλακτήρα που φέρει ειδικές ενισχύσεις στο κάτω μέρος του. Παράλληλα σε αυτόν εδράζονται ειδικοί προβολείς ομίχλης με λυχνίες LED. Στιβαροί και ενισχυμένοι είναι και οι θόλοι των τεσσάρων τροχών ενώ, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει η εταιρεία, αυξημένες είναι και οι συνολικές διαστάσεις του αμαξώματος.
Συγκεκριμένα, το μήκος του Ford Ranger Raptor ανέρχεται στα 5.398 χλστ. (5.362 χλστ. για το υπάρχον μοντέλο), το πλάτος στα 2.180 χλστ. και το ύψος στα 1.873 χλστ. ενώ και το μετατρόχιο ορίζεται στα 1.710 χλστ. σε αμφότερους τους άξονες.
Αντίστοιχα, η απόσταση του οχήματος από το έδαφος ορίζεται στα 283 χλστ. (από 229 χλστ.) με την γωνία προσέγγισης να ορίζεται στις 32,5 μοίρες (από 28), τη γωνία ράμπας στις 24 μοίρες και την γωνία αποχώρησης στις 24 μοίρες αντίστοιχα.
Τα πλευρικά σκαλοπάτια έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέπουν την φθορά του πλαϊνού τμήματος του αμαξώματος (πόρτες) από τις διάφορες πέτρες και άλλα αντικείμενα κατά την εκτός δρόμου κίνηση του οχήματος ενώ έχουν υποβληθεί σε εξαντλητικά tests αντοχής που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, την αντοχή τους σε φορτία βάρους έως και 100 κιλών.
Ειδική επεξεργασία για την αύξηση της αντοχής του ακόμη και στις πιο αντίξοες συνθήκες (τόσο χρήσης όσο και κλιματολογικές) έχει δεχθεί το χρώμα του αμαξώματος ενώ στον πίσω προφυλακτήρα συναντάμε δύο ειδικούς κρίκους με αντοχή σε φορτίσεις βάρους έως και 3,8t.!
Σε ότι αφορά στις διαστάσεις του χώρου φόρτωσης, η Ford αναφέρει πως το μήκος ανέρχεται στα 1.743 χλστ. και το πλάτος στα 1.560 χλστ. αντίστοιχα.
Αρκετές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό του οχήματος που διασφαλίζουν τόσο την αισθητική αναβάθμιση σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις του Ranger όσο και την αντοχή ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες χρήσης.
Επενδύσεις από δέρμα απαντώνται σε πολλά σημεία όπως τα καθίσματα, το εσωτερικό των θυρών αλλά και το πάνω μέρος του ταμπλό, με χαρακτηριστικές να είναι οι ραφές μπλε απόχρωσης σε αυτά τα σημεία. Παράλληλα, η Ford αναφέρει πως έχει τροποποιηθεί σημαντικά η δομή των καθισμάτων, με γνώμονα την βελτίωση της άνεσης που προσφέρουν.
Ο πίνακας οργάνων ενσωματώνει μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων με διαφορά «Driver Assist» στοιχεία ενώ πίσω στη βάση της κολώνας του τιμονιού συναντάμε τα ειδικά paddles από μαγνήσιο, για την –σειριακή- εναλλαγή των σχέσεων στο νέο αυτόματο κιβώτιο, εφόσον ο οδηγός το επιθυμεί.
Με βάση τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής, πολλαπλές είναι και οι επεμβάσεις που έχει δεχθεί το Ranger Raptor αναφορικά με τη δομή του πλαισίου και των αναρτήσεων του, προκειμένου να καταστεί σημαντικά πιο ανθεκτικό και στιβαρό σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Pick-Up της Ford.
Για παράδειγμα, το πλαίσιο αποτελείται από διάφορες προσμείξεις και κράματα χάλυβα (HSLA) ενώ αυξημένες είναι και οι διαστάσεις (και φυσικά οι επιδόσεις) των δισκόφρενων σε όλους τους τροχούς (332 χλστ.) των 17 ιντσών με τα ελαστικά παντός εδάφους διαστάσεων 285/80 R17 της BF Goodrich.
Προηγμένες τεχνολογικές λύσεις
Πέραν των ειδικών ενισχύσεων για την προστασία του πλαισίου και του αμαξώματος όπως η ειδική… πλάκα πάχους 2,3χλστ. στο κάτω μέρος του, το Ford Ranger Raptor έχει να επιδείξει και μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων που αναλαμβάνουν να υποβοηθήσουν το έργο του οδηγού όπως το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης «EPAS» (Electric Power Assisted Steering), το σύστημα «FEAD» (Front End Accessory Drive» κ.ά.
Παράλληλα, ο οδηγός έχει στη διάθεση του έναν ειδικό επιλογέα στο τιμόνι (!) μέσω του οποίου μπορεί να μεταβάλλει την λειτουργία ενός κεντρικού συστήματος ελέγχου της κίνησης του οχήματος («TMS» - Terrain Management System), ανάλογα με την διαδρομή που ακολουθείται.
Το TMS προσφέρει έξι διαφορετικές επιλογές αναλόγως των συνθηκών κίνησης και πιο συγκεκριμένα τα πρωτόκολλα «Normal» και «Sport» για την κίνηση στην άσφαλτο και τα αντίστοιχα «Grass», «Gravel», «Snow», «Mud», «Sand», «Rock» και «Baja Mode» για την εκτός δρόμου κίνηση!
Νέος πετρελαιοκινητήρας 2,0λτ. και αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων
Η «καρδιά» του νέου Ford Ranger Raptor είναι ένας νέος Bi-Turbo πετρελαιοκινητήρας 2,0λτ. που αποδίδει μέγιστη ισχύ 213 ίππων και 500 Nm ροπής!
Τα δύο turbo του εν λόγω συστήματος λειτουργούν διαδοχικά από τις χαμηλές στροφές λειτουργίας του κινητήρα προκειμένου να διασφαλίσουν την βέλτιστη απόκριση του στις εντολές του οδηγού ενώ, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και την ύπαρξη του νέου αυτόματου κιβωτίου των 10 σχέσεων της Ford.
Κατασκευασμένο από κράματα χάλυβα και αλουμίνιου, το εν λόγω κιβώτιο ταχυτήτων διακρίνεται για την αντοχή, την αξιοπιστία και το μικρό βάρος του ενώ η ύπαρξη 10 σχέσεων μετάδοσης, διασφαλίζει βελτιωμένες επιταχύνσεις και καλύτερη απόκριση κάτω από όλες τις συνθήκες, σε όλες τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα. Παράλληλα, αν και οι μηχανικοί της Ford έχουν εξελίξει νέους αλγόριθμους που διασφαλίζουν την βέλτιστη επιλογή και εναλλαγή των σχέσεων σε εν λόγω –αυτόματο- κιβώτιο, μέσω της λειτουργίας «Live in Drive», ο οδηγός μπορεί ανά πάσα στιγμή να παρέμβει, επιλέγοντας την σχέσεων μετάδοσης που επιθυμεί, μέσω των ειδικών paddles που προαναφέραμε, πίσω από το τιμόνι.
Η τεχνολογία στην υπηρεσία της άνεσης και της ασφάλειας
Το νέο Ford Ranger Raptor συνοδεύεται από ένα εντυπωσιακό πακέτο τεχνολογικών λύσεων που αναβαθμίζουν το έργο του οδηγού αλλά και τα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, με την ονομασία «DAT» (Driver Assist Technologies).
Σε ότι αφορά στα συστήματα πολυμέσων και συνδεσιμότητας, αξίζει να αναφερθούμε στο σύστημα «SYNC 3» με λειτουργία φωνητικών εντολών ενώ αξίζει να αναφέρουμε πως και το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, είναι σε θέση να καταγράφει σημεία – ορόσημα στην διαδρομή που το όχημα ακολουθεί, ιδίως όταν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί σε… αχαρτογράφητες περιοχές.
Φυσικά, το υψηλό επίπεδο ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας διασφαλίζονται από την ύπαρξη συστημάτων όπως τα Ford Stability Control με λειτουργία Roll Mitigation Function, το ESC (Electronic Stability Control) αλλά και πολλά ακόμη όπως τα TSC (Trailer Sway Control), HSA (Hill Start Assist), HDC (Hill Descent Control), LAC (Load Adaptice Control) κ.α.
Τέλος, η κάμερα οπισθοπορείας προβάλει τις ενδείξεις της στην μεγάλη (8 ίντσες) οθόνη LCD στην κεντρική κονσόλα ενώ φυσικά έχουν προβλεφθεί και αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης.