Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η νέα γκάμα της Mercedes-Benz Trucks για την κάλυψη των ενδοαστικών εμπορευματικών μεταφορών περιλαμβάνει τα Atego, Antos και Econic.

Με πολλαπλές αναβαθμίσεις και εντελώς νέα σχεδίαση, το νέο Mercedes-Benz Atego φιλοδοξεί να συνεχίσει την μακρόχρονη και άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία του και στην ελληνική αγορά.

Ανάλογα με τις απαιτήσεις, το νέο Atego προσφέρεται με τέσσερις διαφορετικούς τύπους καμπίνας που περιλαμβάνουν και εκδόσεις με κρεβάτι.

Ο εσωτερικός διάκοσμος είναι πλήρως αναβαθμισμένος με γνώμονα τα βέλτιστα επίπεδα εργονομίας, άνεσης και ασφάλειας για τον οδηγό.

O επιλογέας του PowerShift 3 που προσφέρεται με το νέο Atego εδράζεται στην κολώνα του τιμονιού.

Ένα ακόμη βασικό χαρακτηριστικό του νέου Mercedes-Benz Atego είναι η τεράστια ποικιλία εκδόσεων στις οποίες είναι διαθέσιμο.

Το νέο Mercedes-Benz Antos προορίζεται για την κάλυψη των βαρύτερων εφαρμογών στον κλάδο των φορτηγών διανομών και όχι μόνο.

Η γκάμα κινητήρων του Antos περιλαμβάνει εκδόσεις με ισχύ από 238 – 625 ίππους.

Περισσότερα από 1.400 Econic NGT (με κινητήρα φυσικού αερίου) έχουν διατεθεί σε πανευρωπαϊκό επίπεδο από το 2002 ενώ ήδη εξελίσσεται ένας εντελώς νέος κινητήρα φυσικού αερίου που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2015.

Η νέα… αστική τάξη της Mercedes-Benz Trucks

9.015 Επισκέψεις στο άρθρο (17/4/2014)

Σε μια άρτια διοργανωμένη εκδήλωση της Mercedes-Benz, δημοσιογράφοί από όλες τις αγορές της ΕΕ, είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν την νέα –και πληρέστατη- γκάμα φορτηγών της εταιρείας που προορίζονται για χρήση στο αστικό περιβάλλον των σύγχρονων μεγαλουπόλεων.

Η  κάλυψη των εμπορευματικών μεταφορών σε αστικό περιβάλλον, καθώς και των λοιπών χρήσεων όπως π.χ. η συλλογή απορριμμάτων κ.ά., εξακολουθεί να βασίζεται πλήρως στη χρήση φορτηγών για την κάλυψη των… τελευταίων χιλιομέτρων. 
Παρά τη συνεχή αναβάθμιση των διαδικασιών στα logistics και την εξεύρεση νέων λύσεων για τις εμπορευματικές μεταφορές εντός των ορίων του οδικού δικτύου μιας σύγχρονης μεγαλούπολης, τα φορτηγά εξακολουθούν να αποτελούν τον βασικό πυλώνα πάνω στον οποίο βασίζεται η μεταφορά όλων των τύπων φορτίων στον τελικό τους προορισμό. 
Τα εν λόγω οχήματα καλούνται να πραγματοποιήσουν σε ημερήσια βάση δρομολόγια της τάξης των 150 χλμ. (μέσος όρος στην ΕΕ σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών) τόσο εντός όσο και περιμετρικά της πόλης. Παράλληλα, τα εν λόγω φορτηγά εμφανίζουν μια ανεξάντλητη πολυμορφία καθώς καλούνται να υποστηρίξουν πολλαπλές διαφορετικές αποστολές. 

Η πληρέστατη γκάμα της Mercedes-Benz
Σε όλες τις παραπάνω δραστηριότητες, η Mercedes-Benz Trucks έρχεται να δώσει λύσεις με μια πληρέστατη και πρόσφατα ανανεωμένη γκάμα οχημάτων που περιλαμβάνει τα Atego, Antos και Econic. 
Μέσω ενός προγράμματος που διήρκεσε περίπου μια τριετία και για το οποίο δαπανήθηκαν συνολικά περισσότερα από 2 δις ευρώ, η Mercedes-Benz ανανέωσε πλήρως την γκάμα των επαγγελματικών της οχημάτων με μεικτό βάρος άνω των 3,5t. ενώ επιπλέον 1,5 δις ευρώ δαπανήθηκαν για την Έρευνα και Εξέλιξη των νέων –Euro6- κινητήρων των Atego, Antos, Econic, Arocs και Actros. 
Τα τρία πρώτα μοντέλα, με κυριότερο εξ αυτών τη νέα γενιά του Atego, είναι τα οχήματα στα οποία η Mercedes-Benz βασίζει την κάλυψη των απαιτήσεων σε όλες τις χρήσεις που προαναφέραμε. 
Ας τα δούμε πιο αναλυτικά… 

Αν δεν υπήρχαν τα εν λόγω οχήματα....
Έχετε αναλογιστεί πως θα ήταν η καθημερινότητα μας χωρίς την ύπαρξη των φορτηγών οχημάτων που παρουσιάζουμε στο συγκεκριμένο άρθρο; 
Ας δούμε μαζί ορισμένες χαρακτηριστικές επιπτώσεις της απουσίας τους. 
- Ημέρα 1η: Δεν θα μπορούσαν να διανεμηθούν οι εφημερίδες και το ταχυδρομείο. 
- Ημέρα 3η: Τα ράφια των super-markets θα άδειαζαν ενώ και τα καύσιμα θα εξαφανίζονταν σιγά – σιγά από τις δεξαμενές των πρατηρίων. 
- Μετά από μία εβδομάδα: Τα σκουπίδια θα δημιουργούσαν βουνά στους δρόμους. 
Από το παραπάνω αλλά και πολλά ακόμη παραδείγματα που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε, καθίσταται σαφές πως η χρήση των εν λόγω οχημάτων είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας. 
Παράλληλα, αυτός είναι και ο λόγος που η κατηγορία των φορτηγών διανομών (και των λοιπών χρήσεων που αφορούν στη μεταφορά φορτίων εντός της πόλης), εμφανίζει μια εντυπωσιακά μεγάλη γκάμα εκδόσεων. Συγκεκριμένα αναφερόμαστε σε οχήματα τα οποία: 
- Έχουν μεικτό βάρος από 3,5t. – 40t.
- Είναι διαθέσιμα με πολλαπλές επιλογές ως προς τους άξονες αλλά και τις διαστάσεις του αμαξώματος.
- Καλούνται να υποστηρίξουν μια εντυπωσιακά μεγάλη γκάμα υπερκατασκευών ανάλογα με τη χρήση για την οποία προορίζονται (ψυγεία, κιβωτάμαξες, απορριμματοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα, οχήματα καθαρισμού κ.ά.)

To –εντελώς- ανανεωμένο Mercedes-Benz Atego
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των νέων φορτηγών διανομών της Mercedes-Benz Trucks στη Φρανκφούρτη, είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε για δεκάδες χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του νέου Atego, σε διαδρομές τόσο εντός όσο και εκτός της πόλης. 
Στη νέα γενιά του Mercedes-Benz Atego και τις πολλαπλές αναβαθμίσεις που έχει δεχθεί έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν στις σελίδες του περιοδικού, τόσο κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του όσο και κατά την πρώτη επαφή μας με το μοντέλο επί ελληνικού εδάφους. Σε αυτήν τη φάση θα θέλαμε να εστιάσουμε σε ορισμένα σημεία – κλειδιά του νέου Atego που δικαιολογούν –μεταξύ άλλων- γιατί το συγκεκριμένο φορτηγό έχει καταφέρει να διατηρήσει ένα μερίδιο της τάξης του 30% στις πανευρωπαϊκές πωλήσεις της κατηγορίας του κατά τη διάρκεια της τελευταίας 15ετίας! 
Η 1η γενιά του Atego παρουσιάστηκε το 1998 και έκτοτε πραγματοποιήθηκαν δύο –ουσιαστικά εκτεταμένα- facelift του το 2004 και το 2010. 
Ωστόσο, μέσα στο 2013 παρουσιάστηκε η εντελώς νέα γενιά του που εμφανίζει σημαντικές τροποποιήσεις σε όλους τους τομείς, από το πλαίσιο και τις καμπίνες ως τους κινητήρες και τα επιμέρους μηχανικά τμήματα του όπως οι άξονες το σύστημα μετάδοσης της κίνησης, το σύστημα διεύθυνσης κ.ά. 

Το νέο Atego με μια ματιά
Το νέο Atego προσφέρεται με τέσσερις διαφορετικούς τύπους καμπίνας που καλύπτουν πολλαπλές απαιτήσεις ως προς τη χρήση του με την εξωτερική σχεδίαση τους να υιοθετεί πλέον πολλαπλά στοιχεία από τα μεγαλύτερα φορτηγά της Mercedes-Benz. 
Ωστόσο, τα πράγματα για τον οδηγό του γίνονται ακόμη καλύτερα με την είσοδο του στο εσωτερικό της καμπίνας όπου ξεχωρίζει ο εντελώς νέος πίνακας οργάνων και η σαφέστατα πιο λειτουργική κεντρική κονσόλα. Παράλληλα, το τιμόνι εφοδιάζεται πλέον με πολλαπλά –ενσωματωμένα- χειριστήρια που αναβαθμίζουν κάθετα την ευκολία χειρισμού του οχήματος σε όλες τις συνθήκες. 
Το πρώτο στοιχείο που αντιλαμβάνεται ο οδηγός του νέου Atego είναι η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης καθώς και η ευκολία στον χειρισμό του. Αυτό οφείλεται σε πολλαπλούς παράγοντες μεταξύ των οποίων αξίζει να αναφέρουμε το πλήρως ανανεωμένο σύστημα διεύθυνσης, τους νέους οπίσθιους άξονες αλλά και το γεγονός ότι η καμπίνα πλέον εδράζεται σε τέσσερα σημεία επί του πλαισίου. 

Νέοι Euro6 κινητήρες και προηγμένη μετάδοση της κίνησης
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του Atego περιλαμβάνει δύο μηχανικά σύνολα 4 και 6 κυλίνδρων. Ο ΟΜ 934 των 5,1λτ. είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ από 156 – 231 ίππους ενώ ο OM 036 των 7,7λτ. προσφέρεται με ισχύ από 238 – 299 ίππους. 
Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα καλύπτουν με άνεση τις προδιαγραφές της Euro6 με τη μέση κατανάλωση καυσίμου τους να είναι μειωμένη κατά 5% σε σχέση με τις Euro5 εκδόσεις και τη μέση κατανάλωση AdBlue να έχει μειωθεί κατά το ήμισυ αντίστοιχα. Ανάλογα με τις αγορές, συνδυάζονται με 9 επιλογές ως προς τα κιβώτια ταχυτήτων (χειροκίνητα ή αυτόματα). 
Μεταξύ αυτών, εξέχουσα θέση καταλαμβάνει το πλήρως αυτοματοποιημένο PowerShift 3ης γενιάς (με 6 ή 8 σχέσεις) που προσφέρεται στον βασικό εξοπλισμό σε συγκεκριμένες αγορές. 
Το εν λόγω κιβώτιο αναβαθμίζει απόλυτα το έργο του οδηγού κατά την κίνηση του οχήματος σε όλους των τύπους δρομολογίων (εντός ή εκτός της πόλης) ενώ χάρη σε λειτουργίες όπως το EcoRoll, επιτυγχάνεται η ακόμη μεγαλύτερη μείωση της κατανάλωσης. 
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως τα διαστήματα μεταξύ των service για τους νέους κινητήρες του Atego έχουν αυξηθεί σημαντικά και ανέρχονται έως και στα 120.000 χλμ., για συγκεκριμένες χρήσεις. 

Τεράστια γκάμα εκδόσεων
Ένα ακόμη βασικό χαρακτηριστικό του νέου Mercedes-Benz Atego είναι η τεράστια ποικιλία εκδόσεων στις οποίες είναι διαθέσιμο. Με μεικτό βάρος από 6,5t. – 16t., το Atego προσφέρεται με 15 διαφορετικές επιλογές ως προς το μήκος του μεταξονίου (από 3.020 – 6.260 χλστ.). Όπως προαναφέραμε, οι επιλογές αναφορικά με τους κινητήρες του είναι επτά ενώ 9 είναι οι επιλογές για το σύστημα μετάδοσης της κίνησης. 
Παράλληλα η Mercedes-Benz προσφέρει τέσσερις διαφορετικούς τύπους καμπίνας καθώς και εκδόσεις 4x2 ή 4x4 ως προς τη διάταξη των αξόνων. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε την ύπαρξη ενός ισχυρού μηχανόφρενου και –προαιρετικά- του retarder ενώ οι υποψήφιοι ιδιοκτήτες του μπορούν να επιλέξουν μεταξύ 34 επιλογών ως προς τα PTO, για την παροχή ενέργειας σε μια ανεξάντλητη γκάμα υπερκατασκευών. 

Νέο Mercedes-Benz Antos: Η ιδανική επιλογή στα βαρέα οχήματα διανομών
Για την κατηγορία των βαρέων φορτηγών διανομών, η Mercedes-Benz έχει εξελίξει ένα νέο εκπρόσωπο με την ονομασία Antos που ήδη έχει ξεκινήσει την εμπορική του πορεία και στην ελληνική αγορά. 
Το Antos είναι διαθέσιμο με μεικτό βάρος από 18t. – 40t. και είναι διαθέσιμο τόσο ως φορτηγό όσο και ως τράκτορας. 
Με σαφείς επιρροές από το μεγαλύτερο Actros, το Antos έχει να επιδείξει ειδικές εκδόσεις με την ονομασία «Loader» και «Volumer» για την κάλυψη απαιτήσεων σε εφαρμογές που απαιτούν τη δυνατότητα μεταφοράς του μέγιστου ωφέλιμου φορτίου (βάρος) ή του μέγιστου ωφέλιμου όγκου, αντίστοιχα. 
Η γκάμα των μηχανικών του συνόλων περιλαμβάνει 16 διαφορετικές εκδόσεις από 6κύλινδρους κινητήρες με χωρητικότητα 7,7, 10,7, 12,8 και 15,6 λτ., με ισχύ από 238 – 625 ίππους αντίστοιχα. 

Νέο Mercedes-Benz Econic: Η εναλλακτική πρόταση στις εξειδικευμένες εφαρμογές
Για τις εφαρμογές που απαιτούν ένα ιδιαίτερα ευέλικτο φορτηγό με μεγάλο μεικτό βάρος (μεικτό από 18t.-32t.), το Econic αποτελεί την ιδανική επιλογή. Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Econic είναι η ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα του, με το χαμηλό δάπεδο που προϋποθέτει τη χρήση μόνο ενός σκαλοπατιού για την είσοδο σε αυτή και το μεγάλο εσωτερικό ύψος που επιτρέπει την μετακίνηση των επιβατών σε όρθια θέση εντός του οχήματος. 
Διαθέσιμο με δύο ή τρεις άξονες, το Econic διακρίνεται σε εφαρμογές  όπως π.χ. τα απορριμματοφόρα οχήματα ενώ η οικολογική γκάμα κινητήρων του περιλαμβάνει δύο εκδόσεις ενός κινητήρα 7,7λτ. με απόδοση 299 και 354 ίππων. 
Παράλληλα, το Econic είναι διαθέσιμο με έναν κινητήρα φυσικού αερίου (Econic NGT) που διασφαλίζει τις σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων ενώ μέσα στο 2015 αναμένεται να παρουσιαστεί ένας –επαναστατικός- νέος κινητήρας με καύσιμο μόνο το φυσικό αέριο που εκτός των χαμηλών εκπομπών ρύπων, θα διακρίνεται για την αθόρυβη λειτουργία του.