Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Δράττοντας την ευκαιρία

12.707 Επισκέψεις στο άρθρο (9/12/2016)

Τα μελλοντικά Pick-Up ενός τόνου, «Alaskan» και «X-Class», σηματοδοτούν την είσοδο των Renault και Mercedes-Benz αντίστοιχα, στην απαιτητική και ταχύτητα αναπτυσσόμενη αυτή κατηγορία, με κοινό παρονομαστή το... Nissan Navara.

Μιά προσεχτική ματιά στις εξελίξεις που αφορούν στην κατηγορία των Pick-Up γεννά το προφανές ρητορικό ερώτημα του «… πως αλλάζουν οι καιροί;». Ωστόσο, τα πράγματα είναι σχετικά απλά καθώς, πλέον τα ελαφρά ημιφορτηγά, ή Pick-Up όπως έχει κυριαρχήσει ως διεθνής ονομασία, δεν αποτελούν πλέον τα παλιά, σκληροτράχηλα «αγροτικά» αλλά μεταβάλλονται ως μια ελκυστική επιλογή για μια διευρυμένη βάση πολιτών που αναζητούν ένα… πολυσχιδές όχημα που μπορεί να τους συντροφέψει τόσο κατά την καθημερινότητα τους (επαγγελματική ή ιδιωτική) εντός της πόλης, όσο και κατά τις εξορμήσεις εκτός αυτής (επίσης για δουλειά ή αναψυχή).
Εξάλλου, τα διεθνή στοιχεία των πωλήσεων καθιστούν σαφές πως η αγορά ενός Pick-Up για προσωπική χρήση είναι μια πρακτική που εμφανίζει συνεχή αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια. Ποιος επαγγελματίας άλλωστε θα επέλεγε για την μεταφορά τεχνικού προσωπικού και εξοπλισμού τα σύγχρονα –διπλοκάμπινα- μοντέλα με δερμάτινο σαλόνι και γενικότερα, εξοπλισμό που παραπέμπει σε πολυτελή SUVs, έναντι μιας πιο φθηνής, σαφέστατα πιο ανθεκτικής και με μεγαλύτερες διαστάσεις καρότσας, μονοκάμπινης έκδοσης;
Στον αντίποδα, τα σύγχρονα Pick-Up απέχουν έτη φωτός από τους προκατόχους τους σε θέματα άνεσης και ασφάλειας, τόσο εξαιτίας της αλματώδους αύξησης της τεχνολογίας όσο και γιατί οι διεθνείς κανονισμοί ασφάλειας το επιβάλλουν. Ισχυρότερα πλαίσια, περισσότεροι αερόσακοι, βελτιωμένη ενεργητική ασφάλεια κ.ο.κ., είναι προϋποθέσεις που επιβάλλονται να πληρούνται προκειμένου να διασφαλιστεί η εμπορική επιτυχία ενός μοντέλου. Επομένως, σε αυτόν τον… φαύλο κύκλο, κερδισμένοι τελικά είμαστε όλοι εμείς που έχουμε την ευκαιρία να καλύπτουμε τις ανάγκες μας σε θέματα άνεσης και ασφάλειας χωρίς την παραμικρή παραχώρηση αναφορικά με τις μεταφορικές δυνατότητες που επιβάλλεται να διαθέτει ένα επαγγελματικό όχημα το οποίο, χάρη στα εξαιρετικά συστήματα τετρακίνησης που έχει να επιδείξει η εν λόγω κατηγορία, μπορεί να κινηθεί με άνεση ακόμη και στις πιο δύσβατες διαδρομές.
Υπό το πρίσμα όλων των παραπάνω λοιπόν, στις σελίδες που ακολουθούν σας παρουσιάζουμε δύο επιβλητικά νέα μοντέλα Pick-Up που αναμένεται (εκτός απροόπτου) να λανσαριστούν στις διάφορες αγορές της ΕΕ. Ο λόγος για τα νέα Renault Alaskan και Mercedes-Benz X-Class που θα αποτελέσουν premium επιλογές και στις προτάσεις της ελληνικής αγοράς εν ευθέτω χρόνο.

Τα δεδομένα είναι απλά
Σύμφωνα με διεθνή στατιστικές, οι συνολικές πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών σε παγκόσμιο επίπεδο ανέρχονται στα 15 εκ. οχήματα. Εξ αυτών, λίγο πάνω από το 1/3 αφορούν στην κατηγορία των Pick-Up.
Η εν λόγω κατηγορία περιλαμβάνει τα Pick-Up μισού τόνου (βλέπε παλαιότερα το Fiat Strada), τα Pick-Up ενός τόνου (όπως τα οχήματα που διατίθενται και στην ελληνική αγορά) και τα «Full size»… θηρία που διατίθενται σε αγορές όπως αυτές των ΗΠΑ, της Αυστραλίας κ.ο.κ.
Με μερίδιο 17% επί του συνόλου των πωλήσεων ελαφρών επαγγελματικών παγκοσμίως, τα Pick-Up ενός τόνου (στα οποία και εστιάζουμε), υπολογίζεται πως θα αυξήσουν τις νέες ταξινομήσεις του κατά 19% μέχρι το 2019, σε σχέση με τα επίπεδα του 2014.
Με αυτό το δεδομένο, είναι προφανές γιατί ολοένα και περισσότερες εταιρείες σπεύδουν να παρουσιάσουν εκπροσώπους σε αυτήν τη στρατηγική κατηγορία καθώς ήδη, εκτός από τις Renault και Mercedes-Benz, ο Όμιλος PSA (Peugeot – Citroen) έχει ήδη ανακοινώσει πως θα λανσάρει ένα νέο μοντέλο Pick-Up μέσα στα επόμενα έτη (κατά πάσα πιθανότητα βασισμένο στο Toyota Hilux).