Για να φρενάρεις αμέσως!
7.384 Επισκέψεις στο άρθρο
Μάθε τώρα τι πρέπει να κάνεις για να φρενάρεις πριν…το ατύχημα!
Βελτιώσεις στα φρένα
Αν κάποιος έχει προβεί σε μηχανική μετατροπή του αυτοκινήτου, η βελτίωση των φρένων δεν ενδείκνυται απλώς, αλλά είναι και ζωτικής σημασίας, αφού ακόμη και μία απλή βελτίωση, αυξάνει την ιπποδύναμη ενός turbo κινητήρα καθιστώντας αναποτελεσματικά, τα εργοστασιακά φρένα. Στο πλαίσιο αυτό, οι βασικές παρεμβάσεις στο σύστημα πέδησης αφορούν τα εξής:
- Τακάκια. Οι επιλογές στην αλλαγή των υλικών τριβής είναι τα τακάκια με σκληρά υλικά, που χρειάζονται χρόνο για να ζεσταθούν ώστε να αποδώσουν, αλλά έχουν μεγάλη αντοχή στη φθορά, καθώς και τα τακάκια με μαλακά υλικά που αποδίδουν από το πρώτο κιόλας φρενάρισμα, έχουν υψηλή απόδοση, αλλά φθείρονται και πιο γρήγορα.
- Σωληνάκια φρένων. Μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με άλλα υψηλής πίεσης ή αλλιώς αεροπορικού τύπου ή μεταλλικά, τα οποία δεν παρουσιάζουν την παραμικρή παραμόρφωση κατά τη συνεχή και σκληρή χρήση.
- Δίσκοι. Αποδοτική θεωρείται και η αλλαγή των δίσκων με χαρακτούς ή αεριζόμενους - διάτρητους δίσκους, οι οποίοι βελτιώνουν το φρενάρισμα, λόγω της γρηγορότερης ψύξης τους και κατά συνέπεια προσφέρουν καλύτερη αίσθηση αλλά και αμεσότητα στο φρενάρισμα.
- Δαγκάνες. Πιο εξειδικευμένη επέμβαση θεωρείται η αντικατάσταση των εργοστασιακών δαγκανών, που πιέζουν τα τακάκια μέσω πιστονιών, με άλλες που διαθέτουν περισσότερα πιστόνια (2πίστονες, 4πίστονες, 6πίστονες κλπ), αλλά προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα. Παράλληλα όμως, επιβάλλεται και η αλλαγή των εργοστασιακών δίσκων με άλλων μεγαλύτερων.
Tips που πρέπει να ξέρεις πριν βελτιώσεις τα φρένα σου!
Υπάρχουν 2 επιλογές, όσον αφορά την βελτίωση του συστήματος φρένων, ενός αυτοκινήτου, ανάλογα με την χρήση ή την αναγκαιότητα.
Η 1η περίπτωση αφορά τους περισσότερους οδηγούς, οι οποίοι οδηγούν γρήγορα, πάνω από τον μέσο όρο ή κάνουν συχνά ταξίδια σε Εθνικές οδούς, με υψηλές ταχύτητες ή ακόμα και με αυξημένο φορτίο.
Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται η αντικατάσταση των δίσκων φρένων, με δίσκους στις εργοστασιακές διαστάσεις, αλλά πολύ καλύτερης ποιότητας, με ραβδώσεις στην επιφάνεια τριβής, που βοηθούν στην απαγωγή της θερμοκρασίας και ταυτόχρονα είναι κατασκευασμένοι από κράματα, τα οποία είναι ανθεκτικά στην στρέβλωση.
Απαραίτητο είναι οι δίσκοι αυτοί να συνδυαστούν και με ανάλογα τακάκια φρένων με υψηλό συντελεστή θερμοκρασίας τριβής, ώστε το φρενάρισμα να είναι το ίδιο αποτελεσματικό σε συνεχόμενη σκληρή χρήση. Καλή είναι επίσης και η τοποθέτηση κιτ με σωληνάκια φρένων (μαρκούτσια) αεροπορικού τύπου, διότι βελτιώνουν την αίσθηση και την αμεσότητα του πεντάλ φρένου. Το κόστος αυτής της επιλογής βέβαια, είναι αρκετά υψηλότερο, σε σχέση με την αντικατάσταση των φρένων με εργοστασιακά ή άλλα after market προϊόντα. Το όφελος όμως της βελτίωσης του φρεναρίσματος, σε συνδυασμό με την επιμήκυνση του χρόνου αντικατάστασης, εκμηδενίζουν την διαφορά αυτή.
Τα προϊόντα αυτά κατασκευάζονται από εξειδικευμένα εργοστάσια κατασκευής φρένων, τα οποία ασχολούνται αποκλειστικά με την βελτίωση των συστημάτων πέδησης.
Η 2η περίπτωση αφορά πολλά αυτοκίνητα, στα οποία ο κινητήρας έχει βελτιωθεί εκ των υστέρων, ώστε να αυξηθεί η ιπποδύναμη του. Ειδικά σε μοντέλα με κινητήρες Turbo, ακόμα και μία βελτίωση 1ου σταδίου αυξάνει την ιπποδύναμη του κινητήρα κατά πολύ, με αποτέλεσμα τα εργοστασιακά φρένα να είναι αδύναμα να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα, διότι τα εργοστάσια αυτοκινήτων, υπολογίζουν την αποτελεσματικότητα των εργοστασιακών φρένων ανάλογα με την ιπποδύναμη και το βάρος του κάθε μοντέλου.
Στην περίπτωση αυτή επιλέγουμε την τοποθέτηση ενός ολοκληρωμένου κιτ φρένων το οποίο αποτελείται από πολύ-πίστονες δαγκάνες (6-10 έμβολα), ειδικούς δίσκους φρένων πολύ μεγαλύτερης διαμέτρου και ανάλογα τακάκια με μεγάλη επιφάνεια και υψηλό συντελεστή θερμοκρασίας τριβής.
Το αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής είναι εντυπωσιακό καθώς η αίσθηση του φρεναρίσματος αλλάζει τελείως και η κλασική μέτρηση απόδοσης φρένων (που μετρά την απόσταση που θα διανύσει το αυτοκίνητο εάν φρενάρει με 100km/h) μειώνεται τουλάχιστον κατά 15%.
Το κόστος σε αυτή την περίπτωση κυμαίνεται από 1500 έως 3000 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο αυτοκινήτου. Η ασφάλεια όμως, που παρέχει στον οδηγό, που επιθυμεί να έχει ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο, είναι ανεκτίμητη.
*Συμβουλές για τη βελτίωση στο σύστημα φρένων, από τον κ. Αντώνη Βιτάλη, ιδιοκτήτη της εταιρείας βελτίωσης AVC WEBER
Αν κάποιος έχει προβεί σε μηχανική μετατροπή του αυτοκινήτου, η βελτίωση των φρένων δεν ενδείκνυται απλώς, αλλά είναι και ζωτικής σημασίας, αφού ακόμη και μία απλή βελτίωση, αυξάνει την ιπποδύναμη ενός turbo κινητήρα καθιστώντας αναποτελεσματικά, τα εργοστασιακά φρένα. Στο πλαίσιο αυτό, οι βασικές παρεμβάσεις στο σύστημα πέδησης αφορούν τα εξής:
- Τακάκια. Οι επιλογές στην αλλαγή των υλικών τριβής είναι τα τακάκια με σκληρά υλικά, που χρειάζονται χρόνο για να ζεσταθούν ώστε να αποδώσουν, αλλά έχουν μεγάλη αντοχή στη φθορά, καθώς και τα τακάκια με μαλακά υλικά που αποδίδουν από το πρώτο κιόλας φρενάρισμα, έχουν υψηλή απόδοση, αλλά φθείρονται και πιο γρήγορα.
- Σωληνάκια φρένων. Μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με άλλα υψηλής πίεσης ή αλλιώς αεροπορικού τύπου ή μεταλλικά, τα οποία δεν παρουσιάζουν την παραμικρή παραμόρφωση κατά τη συνεχή και σκληρή χρήση.
- Δίσκοι. Αποδοτική θεωρείται και η αλλαγή των δίσκων με χαρακτούς ή αεριζόμενους - διάτρητους δίσκους, οι οποίοι βελτιώνουν το φρενάρισμα, λόγω της γρηγορότερης ψύξης τους και κατά συνέπεια προσφέρουν καλύτερη αίσθηση αλλά και αμεσότητα στο φρενάρισμα.
- Δαγκάνες. Πιο εξειδικευμένη επέμβαση θεωρείται η αντικατάσταση των εργοστασιακών δαγκανών, που πιέζουν τα τακάκια μέσω πιστονιών, με άλλες που διαθέτουν περισσότερα πιστόνια (2πίστονες, 4πίστονες, 6πίστονες κλπ), αλλά προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα. Παράλληλα όμως, επιβάλλεται και η αλλαγή των εργοστασιακών δίσκων με άλλων μεγαλύτερων.
Tips που πρέπει να ξέρεις πριν βελτιώσεις τα φρένα σου!
Υπάρχουν 2 επιλογές, όσον αφορά την βελτίωση του συστήματος φρένων, ενός αυτοκινήτου, ανάλογα με την χρήση ή την αναγκαιότητα.
Η 1η περίπτωση αφορά τους περισσότερους οδηγούς, οι οποίοι οδηγούν γρήγορα, πάνω από τον μέσο όρο ή κάνουν συχνά ταξίδια σε Εθνικές οδούς, με υψηλές ταχύτητες ή ακόμα και με αυξημένο φορτίο.
Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται η αντικατάσταση των δίσκων φρένων, με δίσκους στις εργοστασιακές διαστάσεις, αλλά πολύ καλύτερης ποιότητας, με ραβδώσεις στην επιφάνεια τριβής, που βοηθούν στην απαγωγή της θερμοκρασίας και ταυτόχρονα είναι κατασκευασμένοι από κράματα, τα οποία είναι ανθεκτικά στην στρέβλωση.
Απαραίτητο είναι οι δίσκοι αυτοί να συνδυαστούν και με ανάλογα τακάκια φρένων με υψηλό συντελεστή θερμοκρασίας τριβής, ώστε το φρενάρισμα να είναι το ίδιο αποτελεσματικό σε συνεχόμενη σκληρή χρήση. Καλή είναι επίσης και η τοποθέτηση κιτ με σωληνάκια φρένων (μαρκούτσια) αεροπορικού τύπου, διότι βελτιώνουν την αίσθηση και την αμεσότητα του πεντάλ φρένου. Το κόστος αυτής της επιλογής βέβαια, είναι αρκετά υψηλότερο, σε σχέση με την αντικατάσταση των φρένων με εργοστασιακά ή άλλα after market προϊόντα. Το όφελος όμως της βελτίωσης του φρεναρίσματος, σε συνδυασμό με την επιμήκυνση του χρόνου αντικατάστασης, εκμηδενίζουν την διαφορά αυτή.
Τα προϊόντα αυτά κατασκευάζονται από εξειδικευμένα εργοστάσια κατασκευής φρένων, τα οποία ασχολούνται αποκλειστικά με την βελτίωση των συστημάτων πέδησης.
Η 2η περίπτωση αφορά πολλά αυτοκίνητα, στα οποία ο κινητήρας έχει βελτιωθεί εκ των υστέρων, ώστε να αυξηθεί η ιπποδύναμη του. Ειδικά σε μοντέλα με κινητήρες Turbo, ακόμα και μία βελτίωση 1ου σταδίου αυξάνει την ιπποδύναμη του κινητήρα κατά πολύ, με αποτέλεσμα τα εργοστασιακά φρένα να είναι αδύναμα να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα, διότι τα εργοστάσια αυτοκινήτων, υπολογίζουν την αποτελεσματικότητα των εργοστασιακών φρένων ανάλογα με την ιπποδύναμη και το βάρος του κάθε μοντέλου.
Στην περίπτωση αυτή επιλέγουμε την τοποθέτηση ενός ολοκληρωμένου κιτ φρένων το οποίο αποτελείται από πολύ-πίστονες δαγκάνες (6-10 έμβολα), ειδικούς δίσκους φρένων πολύ μεγαλύτερης διαμέτρου και ανάλογα τακάκια με μεγάλη επιφάνεια και υψηλό συντελεστή θερμοκρασίας τριβής.
Το αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής είναι εντυπωσιακό καθώς η αίσθηση του φρεναρίσματος αλλάζει τελείως και η κλασική μέτρηση απόδοσης φρένων (που μετρά την απόσταση που θα διανύσει το αυτοκίνητο εάν φρενάρει με 100km/h) μειώνεται τουλάχιστον κατά 15%.
Το κόστος σε αυτή την περίπτωση κυμαίνεται από 1500 έως 3000 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο αυτοκινήτου. Η ασφάλεια όμως, που παρέχει στον οδηγό, που επιθυμεί να έχει ένα πολύ γρήγορο αυτοκίνητο, είναι ανεκτίμητη.
*Συμβουλές για τη βελτίωση στο σύστημα φρένων, από τον κ. Αντώνη Βιτάλη, ιδιοκτήτη της εταιρείας βελτίωσης AVC WEBER
VIAXON: Εξειδίκευση 50 χρόνων στους κεντρικούς άξονες μετάδοσης κίνησης | ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ – ΣΙΝΟΣ Ο.Ε.: Εγγύηση στις υπηρεσίες diesel! |