Bελτίωση στη λειτουργία των e-shops
Σημαντική βελτίωση δείχνει το επίπεδο των ηλεκτρονικών καταστημάτων στην Ελλάδα, καθώς μόλις το 10% δεν παρέχει ουσιαστική πληροφόρηση και συνεπώς πρέπει να αποφεύγεται από τους καταναλωτές.
Σύμφωνα με έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, από τα 4.500-5.000 ελληνικά e-shops που λειτουργούν σήμερα στην αγορά, τα δύο τρίτα προσφέρουν όλες τις υπηρεσίες και δυνατότητες για μια άνετη και αξιόπιστη συναλλαγή, συγκρίσιμη και εφάμιλλη των e-shops. Στην έρευνα αξιολογήθηκαν 2.300 ηλεκτρονικά καταστήματα και σύμφωνα με το ELTRUN το επίπεδο των ελληνικών e-shops βαίνει σταδιακά βελτιούμενο, καθώς-σε σχέση με το 2012-παρατηρούνται θετικές αλλαγές σε σειρά τομέων, όπως οι όροι χρήσης και πληρωμής, η προστασία προσωπικών δεδομένων, η πολιτική επιστροφών και η αξιοποίηση μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Έτσι, ένα σημαντικό ποσοστό πλέον, 70%, των e-shops έχει ξεκάθαρους όρους χρήσης, παρουσιάζει πολύ αναλυτικά στον on-line καταναλωτή πως αντιμετωπίζονται τα σημαντικά θέματα σε μια συναλλαγή, όπως δυνατότητα ακύρωσης παραγγελίας, δυνατότητα επικοινωνίας σε περίπτωση διαφωνίας/επιφύλαξης, δυνατότητα αντικατάσταση προϊόντων.Η έρευνα διαπιστώνει ότι τα συγκρατημένα, αλλά αυξητικά ποσοστά των Ελλήνων χρηστών του internet, περίπου 35%, που αγοράζουν on-line προϊόντα/υπηρεσίες δικαιολογούνται, κυρίως, λόγω της έλλειψης εμπιστοσύνης και γενικής καχυποψίας που έχουν οι Έλληνες στις αγορές από απόσταση. Η on-line πληρωμή είναι, επίσης, ένα σοβαρό στοιχείο, που επηρεάζει τους Έλληνες on-line καταναλωτές. Σήμερα το 95% των e-shops προσφέρει πολλαπλές δυνατότητες πληρωμής. Ο πιο δημοφιλής προσφερόμενος τρόπος πληρωμής είναι η αντιακαταβολή (91%), γεγονός ενδεικτικό της συνήθειας των Ελλήνων on-line καταναλωτών και του προβληματισμού τους για την ασφάλεια των πληρωμών. Το 81% των e-shops δίνει τη δυνατότητα για πληρωμή με πιστωτική κάρτα και το 72% με χρεωστική, ενώ ένα σοβαρό ποσοστό (63%) προσφέρει τη δυνατότητα πληρωμής μέσω PayPal.