«Φαναρτζοδουλειά»
2.553 Επισκέψεις στο άρθρο
Η επίσκεψη του αυτοκινήτου μας σε ένα φανοποιείο πολλές φορές αποτελεί αναγκαίο «κακό», συνήθως μετά από κάποιο τρακάρισμα. Η ανάγκη δεν είναι μόνο αισθητική καθώς σε πολλές περιπτώσεις μια ζημιά φανοποιείας μπορεί να καταστήσει το όχημά μας επικίνδυνο.
Οι τρόποι που ο φανοποιός αναλαμβάνει να επιδιορθώσει μια ζημιά ποικίλουν. Μπορεί να αντικαταστήσει το χτυπημένο/ κατεστραμμένο μέρος του αυτοκινήτου μας με ένα καινούριο ή μεταχειρισμένο σε λειτουργική κατάσταση (π.χ. ένα φτερό, μία πόρτα), προσφέροντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αλλά και με αντίστοιχο κόστος.
Σε περιπτώσεις που μια ζημιά είναι επισκευάσιμη και θέλουμε να κρατήσουμε το κόστος χαμηλά, τότε ο φανοποιός μπορεί να «βάλει όλη την τέχνη» του χρησιμοποιώντας περισσότερα υλικά φανοποιίας και ελάχιστα ανταλλακτικά (κόλλημα, σφυρηλάτημα, τρίψιμο, στοκάρισμα, βαφή).Οι περιπτώσεις που είναι αναγκαία και ανταλλακτικά και φανοποιία είναι αυτές της ανακατασκευής ενός τρακαρισμένου οχήματος ή της αναπαλαίωσης ενός κλασικού.
Σε μια τέτοια περίπτωση, ο φανοποιός πρέπει να «φέρει» να κόψει και να κολλήσει τις λαμαρίνες (καλίμπρα, ηλεκτροπόντα, κόλληση TIG/ MIG κλπ) «μετρώντας» το αυτοκίνητο ώστε να δώσει ένα τέλειο αποτέλεσμα αλλά και ασφάλεια. Μετά από τέτοιες διαδικασίες συνηθίζεται ολική βαφή του οχήματος.
Προσοχή: Οι παραπάνω διαδικασίες απαιτούν γνώσεις και πείρα οπότε πρέπει να είμαστε προσεκτικοί στην επιλογή του φανοποιού.