Paulo Carelli Διευθύνων Σύμβουλος, Fiat Group Automobiles Hellas

Χάρης Δάνδουρας Εμπορικός Διευθυντής SEAT

INTERVIEWS

32729 Επισκέψεις στο άρθρο

Paulo Carelli, Διευθύνων Σύμβουλος, Fiat Group Automobiles Hellas
Πώς βλέπετε το μέλλον της αεριοκίνησης με το φυσικό αέριο στην χώρα μας; 
Τις τελευταίες δεκαετίες το φυσικό αέριο (CNG) αύξησε το μερίδιο του στην ενεργειακή αγορά, με εφαρμογές σε οικιακές, βιομηχανικές, εμπορικές χρήσεις, στην παραγωγή ενέργειας αλλά και στην μετακίνηση, χάρη στα πλεονεκτήματα που προσφέρει σε σχέση με το κόστος χρήσης και με την προστασία του περιβάλλοντος. Παρατηρούμε πως αυτή η αυξητική τάση που υπάρχει στην Ευρώπη, όσον αφορά στα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο, έχει ήδη αρχίσει να διαφαίνεται και στην χώρα μας. Αναμένουμε πως η ζήτηση για αυτοκίνητα που κινούνται με φυσικό αέριο θα αυξηθεί στο μέλλον, ωστόσο θεωρούμε πως αν και τα οφέλη του φυσικού αερίου είναι πολλά, και δεν είναι μόνο οικολογικά αλλά και οικονομικά, πιστεύουμε πως πρέπει αυτά να γίνουν ευρέως γνωστά στο αγοραστικό κοινό με μια έντονη καμπάνια ενημέρωσης.
Βλέπετε αύξηση στο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για τα αυτοκίνητα της γκάμας σας που κινούνται με φυσικό αέριο; 
Τα πρώτα δείγματα ζήτησης αυτοκινήτων που κινούνται με φυσικό αέριο έχουν αρχίσει να διαφαίνονται αλλά το πραγματικό ενδιαφέρον θα φανεί όταν υπάρξει η κατάλληλη υποδομή. Η Fiat μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες που θα δημιουργηθούν αφού είναι o μεγαλύτερος κατασκευαστής οχημάτων φυσικού αερίου έχοντας πουλήσει σχεδόν 600.000 οχήματα φυσικού αερίου πανευρωπαϊκά στα τελευταία 15 χρόνια. Ας μην ξεχνάμε πως - ο κινητήρας βενζίνης-φυσικού αερίου 0.9 Twinair Natural Power αναδείχτηκε ο Καλύτερος Πράσινος Κινητήρας της χρονιάς 2013. Η γκάμα αυτοκινήτων Fiat & Fiat Professional Natural Power είναι η πληρέστερη αυτή τη στιγμή στην αγορά, ικανοποιώντας τις ανάγκες μετακίνησης ιδιωτών και επαγγελματιών με οικολογική συνείδηση, αλλά και εκείνων που αναζητούν οικονομικές λύσεις μετακίνησης. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον διακρίνουμε από τις εταιρίες με εταιρικούς στόλους αυτοκινήτων, καθώς εκεί οι ανάγκες οικονομίας είναι ακόμη μεγαλύτερης κλίμακας, ενώ είναι ίσως και περισσότερο δεκτικές στην υιοθέτηση νέων πρακτικών για την προστασία του περιβάλλοντος. 
Ποιες είναι οι κινήσεις που κατά τη γνώμη σας πρέπει να γίνουν από την μεριά της ΔΕΠΑ;
Η ΔΕΠΑ βάσει του επιχειρησιακού της πλάνου έχει ενημερώσει για τη λειτουργία ακόμη 8 σταθμών ανεφοδιασμού στην χώρα μας, που σε συνδυασμό με τους 4 σταθμούς που ήδη εξυπηρετούν το κοινό, θα αποτελέσουν ένα πληρέστερο δίκτυο διανομής κάτι που το θεωρούμε σημαντικό για την ανάπτυξη της αεριοκίνησης στην Ελλάδα. 
Επιπλέον η ΔΕΠΑ πρέπει να συνεχίσει το πρόγραμμα παροχής κινήτρων που έχει ξεκινήσει σε συνεργασία με τις εισαγωγικές εταιρείες στην Ελλάδα για να γίνουν γνωστά στο ευρύ κοινό και να δοκιμαστούν στην πράξη τα αυτοκίνητα που είναι εφοδιασμένα με την τεχνολογία καύσης φυσικού αερίου καθώς και οι υπηρεσίες του νέου δικτύου διανομής . 
Τέλος, θεωρούμε πως σημαντικότερο όλων είναι το κοινό να γνωρίσει τα οφέλη της αεριοκίνησης σε περιβαλλοντικό και οικονομικό επίπεδο. 

Χάρης Δάνδουρας, Εμπορικός Διευθυντής SEAT
Πώς βλέπετε το μέλλον της αεριοκίνησης με το φυσικό αέριο στην χώρα μας; 
H αεριοκίνηση με CNG (φυσικό αέριο) είναι μια τάση στην Ευρωπαϊκή αγορά, συνολικά και ένας τομέας που απασχολεί όλο και περισσότερα εργοστάσια αυτή την περίοδο. Τα πολλαπλά οφέλη τόσο σε οικονομία όσο και ελαχιστοποίηση εκπομπών ρύπων που πετυχαίνουν τα αυτοκίνητα με CNG είναι σημαντικά και κατά συνέπεια υπάρχει ενδιαφέρον από το αγοραστικό κοινό για σχετική ενημέρωση και πληροφόρηση. 
Το περιορισμένο δίκτυο πρατηρίων CNG που υπάρχει αυτή την στιγμή σίγουρα δρα ανασταλτικά για τους υποψήφιους Έλληνες αγοραστές, αλλά ο σχεδιασμός, σύμφωνα με πληροφορίες, περιλαμβάνει την γρήγορη επέκτασή του. Θεωρούμε ότι η χώρα μας είναι ακόμα σε «νηπιακό» στάδιο στον συγκεκριμένο τομέα αφού μόλις πρόσφατα άρχισαν να γίνονται οι πρώτες κινήσεις από εισαγωγικές εταιρίες που εμπορεύονται αυτοκίνητα με CNG, ανάμεσα στις οποίες και η SEAT με το Leon TGI. Ένα ερώτημα που δεν μπορεί να απαντηθεί ακόμα είναι ποια θα είναι η αποδοχή του κοινού στις retro fit εγκαταστάσεις κιτ CNG που πρόσφατα απελευθερώθηκαν, η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως δεν θα είναι ιδιαίτερα θετική, λόγω πολλών προβλημάτων αξιοπιστίας που έχουν προκύψει από ανάλογες retro fit τοποθετήσεις κιτ LPG χαμηλού κόστους αλλά και χαμηλής ποιότητας στο πρόσφατο παρελθόν. 
Βλέπετε αύξηση στο ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού για τα αυτοκίνητα της γκάμας σας που κινούνται με φυσικό αέριο; 
To ενδιαφέρον για την ώρα είναι σχετικά περιορισμένο, θεωρώ ότι οι αγοραστές βρίσκονται ακόμα σε φάση επιμόρφωσης για το συγκεκριμένο καύσιμο και τα οφέλη του. Εκτίμησή μας είναι ότι το ενδιαφέρον του κοινού θα εξελιχθεί αυξανόμενο το επόμενο διάστημα. 
Ποιες είναι οι κινήσεις που κατά τη γνώμη σας πρέπει να γίνουν από την μεριά της ΔΕΠΑ;
Θεωρώ ότι το βασικό μέλημα της ΔΕΠΑ πρέπει να είναι η κατά το δυνατόν γρηγορότερη επέκταση του Δικτύου πρατηρίων καθώς και η επιμόρφωση του κοινού σχετικά με τα οφέλη του CNG. 
Επιπρόσθετα κινήσεις πριμοδότησης στην τιμή αγοράς αυτοκινήτων τέτοιου τύπου σίγουρα μπορούν να επιδράσουν θετικά και να βοηθήσουν να ξεπεραστούν οι προβληματισμοί για το περιορισμένο σήμερα υπάρχον δίκτυο. 


ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

προϊοντα αυτοκινητου - ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)