Αν έχουν προηγηθεί εργασίες συντήρησης-επισκευής του αυτοκινήτου σας σε κάποιο συνεργείο, μπορείτε να ελέγξετε την αποτελεσματικότητα τους επισκεπτόμενοι κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ. Ο έλεγχος μπορεί να αφορά στην τοποθέτηση νέων αναρτήσεων, στην επισκευή των φρένων κτλ.
Πόσο κοστίζει ο έλεγχος στα ΚΤΕΟ;
Το κόστος ελέγχου κυμαίνεται από τα 45 έως τα 50 ευρώ.
Πόσο σημαντικός είναι ο έλεγχος των οχημάτων;
Η κατάσταση του στόλου των οχημάτων που υπάρχουν σε μια χώρα είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη Δημόσια Ασφάλεια, αλλά και με την προστασία του περιβάλλοντος. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε, κινούνται και τα τελευταία επιτεύγματα της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα που περιλαμβάνουν συνεχή εξέλιξη των συστημάτων παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που έχουν μειώσει σε μεγάλο βαθμό τα τροχαία ατυχήματα, καθώς επίσης και οι συνεχείς έρευνες που έχουν ως στόχο τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Στο κάθε όχημα προκαλούνται ποικίλες φθορές, οι οποίες επιδιορθώνονται με την περιοδική συντήρηση, που πολλές φορές δεν γίνεται όπως ενδείκνυται από μεγάλη μερίδα των ιδιοκτητών. Τα κενά που δημιουργούνται από την ελλείψεις συντήρησης, έρχονται να καλύψουν και να επισημάνουν τα ΚΤΕΟ.
Ρεπορτάζ: 2,5 εκατομμύρια ανέλεγκτα οχήματα!
Μείζονος σημασίας συνεχίζει να είναι το ζήτημα του ελέγχου των οχημάτων από τα ΚΤΕΟ. Με βάση πρόσφατα στοιχεία, υπολογίζεται ότι, από το σύνολο των 7,9 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που φαίνονται καταχωρημένα στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών, τα 2,5 εκατομμύρια δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ, με συνέπεια τη μείωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στους δρόμους της χώρας αλλά και την απώλεια τεράστιων χρηματικών ποσών από τα ταμεία του κράτους. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα, το πρόβλημα έχει γιγαντωθεί λόγω της οικονομικής ύφεσης που πλήττει το σύνολο των πολιτών. Έτσι, όλο και περισσότεροι βάζουν σε δεύτερη μοίρα τη συντήρηση του οχήματος τους και κατΆ επέκταση τον έλεγχο τους από κάποιο ΚΤΕΟ. Σε όλο αυτό το σκηνικό, πρωτοβουλίες όπως είναι η «Συμμαχία Αλληλεγγύης» του Auto Τρίτη, η οποία έχει στόχο την ενίσχυση των ευπαθών ομάδων προκειμένου όλοι μας να είμαστε ασφαλείς, είναι βαρύνουσας σημασίας και αναμένεται να βοηθήσουν πάρα πολύ μια μεγάλη μερίδα των συμπολιτών μας.
Τι ελέγχεται στα ΚΤΕΟ
Σε κάθε περιοδικό τεχνικό έλεγχο, οι τεχνικοί οφείλουν και πρέπει σύμφωνα με το νόμο 44800/123 του 1985 και τις τροποποιήσεις του 2003 και 2004 να ελέγχουν το σύνολο των μερών του αυτοκινήτου. Αυτό συνεπάγεται ότι, περιλαμβάνονται οι εξής τομείς: εκπομπές καυσαερίων, κινητήρας, κατάσταση αμαξώματος, υαλοπίνακες, φανάρια, πρόσθετα αξεσουάρ, ηλεκτρονικός εξοπλισμός, θάλαμος επιβατών, σύστημα διεύθυνσης, συστήματα αναρτήσεων, ζώνες ασφαλείας, κ.α. Σε γενικές γραμμές:
1 Πρώτη δουλειά του τεχνικού συνήθως αφορά στον απαραίτητο, εξωτερικό οπτικό έλεγχο του οχήματος για οξειδώσεις και χτυπήματα που αναδεικνύει και τη γενικότερη κατάσταση του αυτοκινήτου. Αμέσως μετά, ελέγχεται αν το αυτοκίνητο διαθέτει τρίγωνο, πυροσβεστήρα και φαρμακείο.
2 Στη συνέχεια ακολουθεί ο έλεγχος των ελαστικών.
3 Στο επόμενο βήμα, ελέγχεται οπτικά ο κινητήρας και ο αριθμός πλαισίου που φέρουν όλα τα αυτοκίνητα.
4 Η μέτρηση των εκπεμπόμενων ρύπων είναι ένα από τα βασικά σημεία της διαδικασίας και αν απαιτείται, εκδίδεται Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων.
5 Αμέσως μετά, ακολουθούν οι μετρήσεις των αμορτισέρ, η σύγκλιση και απόκλιση του διευθυντηρίου άξονα, το σύστημα αναρτήσεων, όπως και η απόδοση των φρένων και του χειρόφρενου. Τέλος, η σύγκλιση/απόκλιση των τροχών μετριέται και στον πίσω άξονα.
6 Κατόπιν ο τεχνικός κάνει τη μέτρηση των φώτων (σωστή διεύθυνση και λειτουργία).
7 Έλεγχος του κάτω μέρους του αυτοκινήτου, με τη βοήθεια ειδικής ράμπας.
Το δελτίο ΚΤΕΟ έχει ισχύ κάρτας ελέγχου καυσαερίων για ένα χρόνο