Όπως είπαμε, το diesel κακής ποιότητας δημιουργεί ζητήματα στα μπέκ. Αρχικά, ας καταλάβουμε καλύτερα τον τεχνικό όρο:
Τα μπεκ είναι τα εξαρτήματα που είναι υπεύθυνα για την παραλαβή του καυσίμου με υψηλή πίεση από την αντλία, προετοιμασία του καυσίμου για ψεκασμό(με την βοήθεια των κατάλληλα διαμορφωμένων ακροφυσίων) και εν τέλει την διασκόρπιση τους στους θαλάμους καύσης του κινητήρα.
Εκτός από καύσιμο κακής ποιότητας, τα μπέκ μπορεί να φθείρονται από τις υψηλές θερμοκρασίες του καυσίμου ή τις επικαθίσεις από τα πρόσθετα πετρελαίου και τις επικαθίσεις άνθρακα (μπορεί να μειώσουν την ικανότητα παροχής των μπεκ κατά 25%).
Όλα τα παραπάνω έχουν σημαντικές επιπτώσεις τόσο στα ίδια τα μπέκ άλλα και τον κινητήρα και τον κύκλο ζωής του καταλύτη/αισθητήρων.
Όταν πραγματοποιείται έλεγχος των μπεκ του οχήματος, αυτά αφαιρούνται από το όχημα ώστε να τοποθετηθούν σε ειδική συσκευή διάγνωσης και καθαρισμού και να εντοπιστούν πιο αποδοτικά τα όποια ζητήματα.
Η διάγνωση θα έχει ως σκοπό να κρίνει αν είναι ικανοποιητική η ωμική αντίσταση, η παροχή και η βεντάλια ψεκασμού τους ενώ προβλέπεται και ο απαραίτητος καθαρισμός τους για να απομακρυνθούν τα ξένα σώματα.
Η στεγανοποίηση των μπέκ πρέπει, συνήθως, να πραγματοποιείται κάθε 100.00 χλμ.
Ένα εξειδικευμένο κέντρο diesel service με μπορεί να προλάβει τυχόν ζημιές από δυσλειτουργικά μπέκ ή ακόμα και να υπολογίσει πότε ακριβώς θα χρειαστεί να κάνετε στεγανοποίηση τους.
Σελίδα 1 | Συντήρηση PRO diesel οχημάτων. Η βίβλος. |
Σελίδα 2 | Προσοχή στο σύστημα ψύξης |
Σελίδα 3 | Ιδιαίτερη μέριμνα και στην τουρμπίνα! |
Σελίδα 4 | Κακής ποιότητας diesel μπορεί να σου κοστίσει πολλά χρήματα |
Σελίδα 5 | Τακτικοί έλεγχοι στα μπέκ του κινητήρα |
Σελίδα 6 | Τι γίνεται με την αντλία καυσίμου |