Όπως είπαμε, το diesel κακής ποιότητας δημιουργεί ζητήματα στα μπεκ. Αρχικά, ας καταλάβουμε καλύτερα τον τεχνικό όρο:
Τα μπεκ είναι τα εξαρτήματα που είναι υπεύθυνα για την παραλαβή του καυσίμου με υψηλή πίεση από την αντλία, προετοιμασία του καυσίμου για ψεκασμό (με την βοήθεια των κατάλληλα διαμορφωμένων ακροφυσίων) και εν τέλει την διασκόρπισή τους στους θαλάμους καύσης του κινητήρα.
Εκτός από καύσιμο κακής ποιότητας, τα μπεκ μπορεί να φθείρονται από τις υψηλές θερμοκρασίες του καυσίμου ή τις επικαθίσεις από τα πρόσθετα πετρελαίου και τις επικαθίσεις άνθρακα (μπορεί να μειώσουν την ικανότητα παροχής των μπεκ κατά 25%).
Όλα τα παραπάνω έχουν σημαντικές επιπτώσεις τόσο στα ίδια τα μπέκ άλλα και στον κινητήρα και τον κύκλο ζωής του καταλύτη/αισθητήρων.
Όταν πραγματοποιείται έλεγχος των μπεκ του οχήματος συνεπώς, αυτά αφαιρούνται από το όχημα ώστε να τοποθετηθούν σε ειδική συσκευή διάγνωσης & καθαρισμού και να εντοπιστούν πιο αποδοτικά τα όποια ζητήματα.
Η διάγνωση θα έχει ως σκοπό να κρίνει αν είναι ικανοποιητική η ωμική αντίσταση, η παροχή και η βεντάλια ψεκασμού τους, ενώ προβλέπεται και ο απαραίτητος καθαρισμός τους για να απομακρυνθούν τα ξένα σώματα.
Σε κάθε περίπτωση, η στεγανοποίηση των μπεκ πρέπει, συνήθως, να πραγματοποιείται κάθε 10.000 χλμ., ενώ ένα εξειδικευμένο κέντρο diesel service με μπορεί να προλάβει τυχόν ζημιές από δυσλειτουργικά μπεκ ή ακόμα και να υπολογίσει πότε ακριβώς θα χρειαστεί να κάνετε τη στεγανοποίησή τους.
Σελίδα 1 | Συντήρηση PRO diesel οχημάτων: Η Βίβλος |
Σελίδα 2 | Προσοχή στο σύστημα ψύξης |
Σελίδα 3 | Ιδιαίτερη μέριμνα και στην τουρμπίνα! |
Σελίδα 4 | Κακής ποιότητας diesel μπορεί να σου κοστίσει πολλά χρήματα |
Σελίδα 5 | Τακτικοί έλεγχοι στα μπεκ του κινητήρα |
Σελίδα 6 | Τι γίνεται με την αντλία καυσίμου |