Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Έχετε αναλογιστεί ποιος θα είναι ουσιαστικά ο… ήχος που θα εκπέμπουν τα μελλοντικά πλήρως ηλεκτροκίνητα οχήματα, τόσο στο περιβάλλον όσο και στο εσωτερικό της καμπίνας τους;

Ο ήχος του μέλλοντος!

3.854 Επισκέψεις στο άρθρο (23/12/2016)

Τα μελλοντικά –πλήρως ηλεκτροκίνητα- φορτηγά οχήματα θα είναι ουσιαστικά αθόρυβα. Ή μήπως όχι; Αυτό είναι το αντικείμενο ερευνών που διεξάγουν η Scania σε συνεργασία με το Ινστιτούτο «ICT». Δείτε το σχετικό βίντεο…

Όπως είναι εύκολα κατανοητό, η λειτουργία των μελλοντικών, πλήρως ηλεκτροκίνητων οχημάτων όλων των τύπων, θα είναι ουσιαστικά αθόρυβη καθώς δεν θα εκλύονται σχετικά επίπεδα θορύβου, αντίστοιχα με αυτά που παράγονται από τη λειτουργία των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων, ιδίως στην περίπτωση των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων.
Φυσικά, ακόμη και τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά του μέλλοντος δεν θα είναι πλήρως αθόρυβα καθώς θα κινούνται εντός της πόλης, πραγματοποιώντας π.χ. διανομές προϊόντων με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η κύλιση των ελαστικών κ.ο.κ. είναι σαφές πως θα εκπέμπει συγκεκριμένα επίπεδα θορύβου, κατά πολύ χαμηλότερα ωστόσο σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα στην παρούσα φάση.
Το ζήτημα που γεννάται όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι το… πως πρέπει ουσιαστικά να ακούγονται τα μελλοντικά ηλεκτροκίνητα φορτηγά, τόσο σε ότι αφορά τα όσα αντιλαμβάνονται οι οδηγοί τους, όσο και οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου ή οι πεζοί, καθώς είναι εύλογα τα θέματα ασφάλειας που υπεισέρχονται στην εξίσωση, όταν π.χ. ένας πεζός δεν αντιληφθεί εγκαίρως ένα βαρύ όχημα, με περιορισμένη δυνατότητα ελιγμών, που βρίσκεται πλησίον του.
Αυτό ακριβώς είναι και το αντικείμενο ειδικών ερευνών που στην παρούσα φάση η Scania διεξάγει σε συνεργασία με το Σουηδικό Ινστιτούτο Διαδραστικότητας  «ICT».
Από την πλευρά του οδηγού
Προκειμένου να διαπιστώσουν ποια είναι η βέλτιστη πρακτική, για τους ήχους που επιβάλλεται να αντιλαμβάνεται ο οδηγός στο εσωτερικό της καμπίνας, οι επιστήμονες του ICT σε συνεργασία με το ερευνητικό τμήμα της Scania, υποβάλλουν τους οδηγούς σε δοκιμασίες σε ειδικούς προσομοιωτές όπου τους εκθέτουν σε διάφορα είδη ήχων. Οι οδηγοί είναι σε θέση να ακούσουν τρεις διαφορετικούς ήχους αναφορικά με τη λειτουργία του κινητήρα. Οι δύο είναι ειδικά εξελιγμένοι τεχνικά ήχοι ενώ ο τρίτος αναπαριστά τον ήχο ενός ηλεκτρικού οχήματος κατά τη φάση της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης.
Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός είναι σε θέση να αντιληφθεί με σαφήνεια αν το όχημα του κινείται με τον τρόπο που αυτός επιθυμεί και αν έχει την απαιτούμενη ισχύ σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.
Κατά τη διάρκεια των μετρήσεων, οι ειδικοί καταγράφουν μεταξύ άλλων τους παλμούς του οδηγού προκειμένου να αντιληφθούν αν συγκεκριμένοι ήχοι είναι ενοχλητικοί ή… αγχώνουν τον χειριστή του οχήματος. Σε μετέπειτα φάση, οι ίδιοι οι οδηγοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, καλούνται να αξιολογήσουν τους θορύβους που άκουγαν, αναλύοντας ουσιαστικά, το αν του βοηθούσαν να αποκομίσουν τις πληροφορίες που απαιτούνταν, προκειμένου να διαμορφώσουν την κατάλληλη οδηγική συμπεριφορά, αναλόγως των συνθηκών που αντιμετώπιζαν στον προσομοιωτή κίνηση του οχήματος.
Ενισχύοντας την οδική ασφάλεια
Οι ήχοι που εκλύει προς το περιβάλλον το ηλεκτρικό όχημα είναι εξίσου σημαντικοί όμως δεδομένου ότι, από το 2019, όλα τα νέα –αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, θα επιβάλλεται να εκλύουν συγκεκριμένα ηχητικά σήματα που θα προειδοποιούν όσους βρίσκονται πλησίον τους.
Για την εξέλιξη και διαμόρφωση των συγκεκριμένων ήχων, η Scania και το ICT έχουν συνεργαστεί σε ένα επίσης μεγάλο ερευνητικό πρόγραμμα με τη συνεργασία πολλαπλών ακόμη φορέων και ειδικών.
Στόχος του εν λόγω προγράμματος που δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί είναι να διαπιστώσει ποιοι είναι οι ήχοι που προάγουν την οδική ασφάλεια και ποιοι είναι αυτοί που ενδεχομένως να λειτουργήσουν ακόμη και αποτρεπτικά, στην αγορά ενός τέτοιου οχήματος, δεδομένου ότι είναι αρκετά… δυσάρεστοι.
Σε κάθε περίπτωση, τα αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν για να σχηματιστούν προτάσεις στις αρμόδιες επιτροπές της ΕΕ, προκειμένου να λειτουργήσουν ως βάση για τις μετέπειτα τροποποιήσεις της κείμενης νομοθεσίας, παρέχοντας φυσικά το ελεύθερο και στους υπολοίπους κατασκευαστές οχημάτων να διαμορφώσουν ειδικές λύσεις αναλόγως του οχήματος.
Περισσότερα μπορείτε να δείτε στο βίντεο που σας παρουσιάζουμε…