Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Αφιέρωμα

Επαγγελματίας Live
Μεγάλο συγκριτικό όλων των Pick-Up
Οι ισχυρότεροι των κραταιών
Διαβάστηκε από 3888 αναγνώστες
Η κατηγορία των ελαφρών ημιφορτηγών, γνωστών και ως Pick-Up, αποτελεί την πιο επιτυχημένη εμπορικά κατηγορία επαγγελματικών οχημάτων στην ελληνική αγορά. Βασικά γνωρίσματα των εκπροσώπων της αποτελούν οι εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες, οι άνετοι χώροι στο εσωτερικό, η δυνατότητα μεταφοράς φορτίου έως και άνω του 1,0t., κ.ά. Ποια είναι όμως τα μοντέλα που προσφέρουν το… κάτι παραπάνω έναντι του ανταγωνισμού;
Διατηρώντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 63,04% επί του συνόλου των νέων ταξινομήσεων στα ελαφρά επαγγελματικά της χώρας μας από τις αρχές του έτους, τα Pick-Up αποτελούν αναμφισβήτητα τη δημοφιλέστερη επιλογή. Οι τεράστιες εκτός δρόμου ικανότητές τους, εξαιτίας των ειδικά σχεδιασμένων αμαξωμάτων και των προηγμένων συστημάτων 4κίνησης, τα στιβαρά πλαίσια και οι ανοικτές καρότσες, που μπορούν να υποστηρίξουν φορτία έως και άνω του ενός τόνου, αποτελούν τα βασικά δέλεαρ για όσους επιθυμούν να μεταφέρουν φορτία σε απομακρυσμένες και δύσβατες περιοχές. Ωστόσο τα Pick-Up δεν είναι μόνο αμιγώς επαγγελματικά οχήματα, που προορίζονται για τη μεταφορά π.χ. γεωργικών προϊόντων ή δομικών υλικών. Δεν είναι λίγοι αυτοί που θα επιλέξουν ένα τέτοιο όχημα, προκειμένου να καλύψουν τις απαιτήσεις μεταφοράς εξοπλισμού για διάφορα extreme sports, με τα οποία ασχολούνται κατά τον ελεύθερο χρόνο τους (jet-ski, wind- surfing κ.ά.), ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε, πως αρκετές διπλοκάμπινες επιλογές της κατηγορίας προσφέρουν ένα υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας στους επιβάτες τους, αντίστοιχο ενός οχήματος της κατηγορίας των SUV. Στις σελίδες που ακολουθούν, το Auto Τρίτη Επαγγελματικά συγκέντρωσε και σας παρουσιάζει τους 10 (μέχρι στιγμής) εκπροσώπους της κατηγορίας και συγκρίνει τα χαρακτηριστικά τους, σε μια προσπάθεια να εξάγει συμπεράσματα αναφορικά με τους τομείς στους οποίους υπερέχει ο καθένας έναντι του ανταγωνισμού.

Dacia Logan Pick-Up
Το Dacia Logan Van είναι η πιο πρόσφατη προσθήκη στην κατηγορία και προσφέρει πολύ καλές μεταφορικές δυνατότητες, δεδομένων των διαστάσεων του αμαξώματός του.
Ο εκπρόσωπος της Dacia αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη στην γκάμα των ελαφρών ημιφορτηγών που προσφέρονται στην ελληνική αγορά (εν αναμονή και του Iveco Massif). Στα βασικά γνωρίσματά του συγκαταλέγονται το χαμηλό κόστος αγοράς, οι άνετοι χώροι στο εσωτερικό και ο πλούσιος προαιρετικός εξοπλισμός. Διαθέσιμο με κινητήρες τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου, το Logan Pick-Up είναι σε θέση να καλύψει μια μεγάλη γκάμα επαγγελματικών, ενώ παρά τις περιορισμένες διαστάσεις του αμαξώματός του, είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία βάρους έως και 800 κιλών. Χαρακτηριστικό είναι επίσης το γεγονός, ότι η πόρτα της καρότσας σε οριζόντια θέση μπορεί να επεκτείνει το χώρο φόρτωσης και να αντέξει σε φορτία έως και 300 κιλών. Σε σχέση με τις εκδόσεις με επιμηκυμένη καρότσα των υπολοίπων Pick-Up, το μοντέλο της Dacia προσφέρει ένα ικανοποιητικό μήκος καρότσας, ενώ και τα τοιχώματά του είναι τα υψηλότερα της κατηγορίας.
(+): Χαμηλό κόστος αγοράς και συντήρησης. Κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου
(-): Μία έκδοση αμαξώματος. Απουσία τετρακίνησης

Fiat Strada
Αποτελεί ένα από τα εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας του, χάρη στο προσιτό κόστος αγοράς και στο περιορισμένο κόστος συντήρησής του.
Με μακρόχρονη και επιτυχημένη εμπορική πορεία στη χώρα μας, το Fiat Strada αποτελεί (όπως και το Dacia Logan Pick-Up) μια διαφορετική προσέγγιση στην κατηγορία των ελαφρών ημιφορτηγών με μεικτό βάρος έως και 1t. Οι περιορισμένες διαστάσεις του αμαξώματος του ιταλικού μοντέλου έχουν τις αντίστοιχες επιπτώσεις στις μεταφορικές του δυνατότητες, καθώς τα έως και 705 κιλά ωφέλιμου φορτίου που μπορεί να μεταφέρει, είναι η μικρότερη επίδοση της κατηγορίας. Παρ' όλα αυτά, το Strada θα κερδίσει άμεσα τις εντυπώσεις από τον ιδιοκτήτη του, χάρη στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, στον εύστροφο πετρελαιοκινητήρα των 1,3 λτ. με τον οποίο εφοδιάζεται, στον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, στην ελκυστική σχεδίαση τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού και, φυσικά, στην εξαιρετική ευελιξία του κατά την κίνηση σε ενδοαστικό περιβάλλον.
(+): Μεγάλη ευελιξία. Χαμηλό κόστος αγοράς - χρήσης
(-): Μικρό ωφέλιμο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Έλλειψη τετρακίνησης

Ford Ranger
Το Ford Ranger προσφέρει το μακρύτερο χώρο φόρτωσης στην κατηγορία των Pick-Up, ανεξάρτητα από τον τύπο της καμπίνας.
Συγκαταλέγεται επί σειρά ετών μεταξύ των τριών πιο επιτυχημένων εμπορικά Pick-Up της ελληνικής αγοράς και όχι άδικα, καθώς το Ford Ranger ουσιαστικά δεν υπολείπεται αισθητά σε κανέναν τομέα έναντι του ανταγωνισμού. Με υπερτροφοδοτούμενους πετρελαιοκινητήρες 2,5 και 3,0 λίτρων, οι οποίοι διακρίνονται για την ελαστικότητά τους, τρεις διαφορετικούς τύπους καμπίνας και αντίστοιχα μήκη για το χώρο φόρτωσης, πληρέστατο εξοπλισμό (ιδιαίτερα στις κορυφαίες εκδόσεις Wildtrak), ουδέτερη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο και πολύ καλά χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας στο χώμα, το Ford Ranger έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη του Έλληνα επαγγελματία, χάρη στον πολυδιάστατο χαρακτήρα του. Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε, πως το Ford Ranger προσφέρει το μεγαλύτερο μήκος για το χώρο φόρτωσης σε όλες τις εκδόσεις αμαξώματος, ενώ από τα υψηλότερα της κατηγορίας είναι το ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει.
(+): Μεγάλες διαστάσεις καρότσας. Ελαστικότητα κινητήρων
(-): Αίσθηση συστήματος πέδησης. Στενό άνοιγμα πίσω θυρών στις Double-Cab εκδόσεις

Isuzu D-Max
Αποτελεί το μοντέλο με την υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας, χάρη στον πληρέστατο χαρακτήρα του.
Ένας εκ των ιαπωνικών εκπροσώπων της κατηγορίας των Pick-Up, το Isuzu D-Max, καταφέρνει να επιδείξει μια πολύ καλή εικόνα σε ό,τι αφορά στην οδική του συμπεριφορά, στην ποιότητα κατασκευής, στις μεταφορικές δυνατότητες και στην απόδοση των κινητήρων του. Η πολύ καλή σχέση τιμής-αξίας του οχήματος διασφαλίζεται τόσο λόγω του πληρέστατου εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας, όσο και χάρη στο περιορισμένο κόστος αγοράς του σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Παράλληλα, ο οδηγός του D-Max θα εκτιμήσει δεόντως το σαφές και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης καθώς επίσης και τα ισχυρά και με καλή αίσθηση φρένα, κάτω από όλες τις συνθήκες οδοστρώματος. Όπως και η πλειοψηφία των ανταγωνιστών του, το D-Max προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος (κοντή, επιμηκυμένη, διπλή), ενώ ένα από τα αρνητικά χαρακτηριστικά που μπορούμε να του προσδώσουμε, είναι οι μάλλον αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές.
(+): Μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες. Καλή αίσθηση συστημάτων πέδησης και διεύθυνσης
(-): Αυξημένες κλίσεις στις στροφές

Mazda BT-50
Το Mazda BT-50 συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο σκληροτράχηλων εκπροσώπων της κατηγορίας του, ενώ περιορισμένο είναι και το κόστος αγοράς του.
Το Mazda BT-50 υπέστη πρόσφατα ένα περιορισμένο facelift, στόχος του οποίου ήταν η βελτίωση του μοντέλου στα σημεία. Όπου "σημεία" αναφερόμαστε ουσιαστικά στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, καθώς και σε αρκετές στιλιστικές λεπτομέρειες, καθώς πέραν αυτού, ο εκπρόσωπος της ιαπωνικής εταιρείας συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο σκληροτράχηλων προτάσεων της αγοράς. Με εξαιρετικά άκαμπτο αμάξωμα, ισχυρό πετρελαιοκινητήρα 2,5 λίτρων και καλή ρύθμιση των αναρτήσεων, το Mazda BT-50 θα κινηθεί με άνεση τόσο στην άσφαλτο, όσο και -κυρίως- σε εκτός δρόμου επιφάνειες. Τα φρένα υστερούν ελαφρώς σε αίσθηση και τόσο η -έντονα κάθετη- πλάτη των πίσω καθισμάτων στις διπλοκάμπινες εκδόσεις, όσο και το στενό άνοιγμα των πίσω θυρών θα ενοχλήσουν ελαφρώς τους συνεπιβάτες. Καταλήγοντας αξίζει να τονίσουμε, πως σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό του, το Mazda BT-50 προσφέρεται σε εξαιρετικές τιμές, δεδομένου και του πληρέστατου εξοπλισμού του.
(+): Μεγάλες διαστάσεις χώρου φόρτωσης. Καλή συναρμολόγηση εσωτερικού
(-): Θέση πλάτης στα πίσω καθίσματα. Αναπηδήσεις πίσω άξονα

Mitsubishi L200
Η δυναμική σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες και το εξαιρετικό σύστημα τετρακίνησης χαρακτηρίζουν το Mitsubishi L200.
Αναμφίβολα αποτελεί έναν από τους πιο ελκυστικούς σχεδιαστικά εκπροσώπους της κατηγορίας των Pick-Up, με σαφή -σπορτίφ- προσανατολισμό τόσο σε ό,τι αφορά στο αμάξωμα, όσο και στον εσωτερικό διάκοσμο. Το Mitsubishi L200 επιδεικνύει, μεταξύ άλλων, τους καλύτερους χώρους για όλους τους επιβάτες στο εσωτερικό των διπλοκάμπινων εκδόσεών του, αν και αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στο μήκος του χώρου φόρτωσης. Αντίστοιχα, η μαλακή (για τα δεδομένα της κατηγορίας) ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπει την εμφάνιση αυξημένων κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές και επηρεάζει τη συμπεριφορά του οχήματος στην άσφαλτο (με υψηλές ταχύτητες). Ωστόσο, το ιαπωνικό Pick-Up θα κερδίσει άμεσα τις εντυπώσεις στις εκτός δρόμου διαδρομές, χάρη στις μεγάλες γωνίες του αμαξώματος (προσέγγισης, ράμπας, διαφυγής), αλλά και στο εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, που περιλαμβάνει τρία διαφορικά.
(+): Σχεδίαση αμαξώματος - εσωτερικού. Σύστημα τετρακίνησης
(-): Διαστάσεις χώρου φόρτωσης. Αίσθηση τιμονιού

Nissan Navara
Η εξαιρετική οδική συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου, καθώς και ο ισχυρότατος κινητήρας αποτελούν τα βασικά ατού του Nissan Navara.
Το Nissan Navara είναι το πιο εμπορικά επιτυχημένο μοντέλο της κατηγορίας στην ελληνική αγορά κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας. Οι Έλληνες επαγγελματίες έχουν εκτιμήσει απόλυτα την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του οχήματος τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, όπου το πολύ καλό στήσιμο της ανάρτησης διατηρεί το βαρύ αμάξωμα του ιαπωνικού Pick-Up σταθερό, ακόμα και σε ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες. Η μεγάλη τελική ταχύτητα στην άσφαλτο επιτυγχάνεται χωρίς το παραμικρό πρόβλημα, χάρη στον -ισχυρότερο της κατηγορίας- 2,5λιτρο πετρελαιοκινητήρα της Nissan. Παράλληλα, το Navara διακρίνεται για την κομψή και επιβλητική σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, το μεγάλο ωφέλιμο πλάτος της καμπίνας, που ευνοεί την άνετη "συνύπαρξη" τριών ενήλικων επιβατών στις πίσω θέσεις. Καταλήγοντας, πολύ καλός κρίνεται και ο χώρος φόρτωσης, χάρη στο μεγάλο πλάτος του, αν και το βαρύ αμάξωμα περιορίζει το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο.
(+): Οδική συμπεριφορά. Απόδοση κινητήρα
(-): Μικρό ωφέλιμο φορτίο. "Κάθετη" πλάτη στα πίσω καθίσματα

Nissan Pick-Up
Ο δεύτερος κατά σειρά εκπρόσωπος της Nissan διακρίνεται για τη μεγάλη αξιοπιστία του και τις αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες σε σχέση με το Navara.
Ο έτερος εκπρόσωπος της Nissan στην κατηγορία των ελαφρών ημιφορτηγών θα μπορούσε να θεωρηθεί πως βρίσκεται "ένα σκαλί πιο κάτω" σε θέματα τεχνολογίας από το Navara, ωστόσο αυτό δεν ευσταθεί απόλυτα. Με το Pick-Up η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει ένα επιπλέον μοντέλο με βασικά γνωρίσματα τις αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες (μεγαλύτερη καρότσα και ωφέλιμο φορτίο από το Navara), ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε το γεγονός ότι το Pick-Up προσφέρεται με τρεις διαφορετικές εκδόσεις αμαξώματος (μονή, επιμηκυμένη και διπλή καμπίνα), έναντι των δύο εκδόσεων του Navara (απουσία μονής καμπίνας). Ο 2,5λιτρος κινητήρας προσφέρει μεγάλα αποθέματα ροπής από τις χαμηλές στροφές, ενώ η ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό είναι πολύ καλή. Τέλος, το Nissan Pick-Up προσφέρει άνετες εκτός δρόμου μετακινήσεις, χάρη και στις μεγάλες γωνίες του αμαξώματος.
(+): Διαστάσεις καρότσας. Ωφέλιμο φορτίο
(-): Απόδοση κινητήρα. Σχεδίαση αμαξώματος

Ssangyong Actyon Sports
Με ξεχωριστή σχεδίαση και μεγάλους χώρους στο εσωτερικό, το Ssangyong Actyon Sports προσφέρεται μόνο σε διπλοκάμπινη έκδοση αμαξώματος.
Το Ssangyong Actyon Sports αποτελεί μια ακόμη ξεχωριστή περίπτωση στην κατηγορία των Pick-Up, καθώς, όπως τα Dacia Logan και Fiat Strada, προσφέρεται με μόνο μια έκδοση καμπίνας (αυτή τη φορά διπλοκάμπινη). Ένα από τα βασικά του γνωρίσματα είναι χωρίς αμφιβολία η εξεζητημένη σχεδίαση του αμαξώματός του, ενώ το εσωτερικό είναι καλαίσθητο και λειτουργικό. Από τα βασικά προτερήματα του Actyon Sports είναι οι μεγάλοι χώροι στην καμπίνα των επιβατών, όπου ακόμα και ψηλόσωμα άτομα θα εκτιμήσουν δεόντως τον "αέρα" για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Ο 2λιτρος κινητήρας αποδίδει ισχύ 141 ίππων και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις στο Actyon Sports, ωστόσο η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης επηρεάζει σημαντικά την κίνηση του οχήματος τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο χώμα. Τέλος, περιορισμένο για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι το ωφέλιμο φορτίο που το Ssangyong Actyon Sports είναι σε θέση να μεταφέρει.
(+): Κόστος αγοράς - συντήρησης. Χώροι εσωτερικού
(-): Ωφέλιμο φορτίο. Γωνίες αμαξώματος

Toyota Hilux
Χωρίς να εμφανίζει ουσιαστικά αδυναμίες σε κανέναν τομέα έναντι του ανταγωνισμού, το Toyota Hilux έχει κυριαρχήσει στις πωλήσεις της ελληνικής αγοράς μέσα στην τελευταία 3ετία.
Το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της κατηγορίας των Pick-Up στην ελληνική αγορά για την τελευταία τριετία πρόσφατα δέχθηκε ένα περιορισμένο facelift, προκειμένου να ενισχυθεί η θέση του έναντι του ανταγωνισμού. Θα μπορούσε να ισχυριστεί πάντως κανείς, πως το έργο των ανθρώπων της Toyota ήταν σχετικά εύκολο, καθώς το Hilux δεν εμφανίζεται να υστερεί σε κανέναν τομέα έναντι του ανταγωνισμού, χάρη στην εξαιρετική ποιότητα κατασκευής του, στην κομψή και επιβλητική ποιότητα κατασκευής, στους αξιόπιστους κινητήρες 2,5 και 3,0 λίτρων και στις μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες. Παράλληλα, το Toyota Hilux επιδεικνύει μια ουδέτερη και σαφέστατα άνω του μέσου όρου οδική συμπεριφορά τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο χώμα. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε, πως πλέον με τις 3λιτρες εκδόσεις του οχήματος προσφέρεται προαιρετικά και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων.
(+): Αξιοπιστία, ποιότητα κατασκευής. Βελτιωμένη σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού
(-): Αίσθηση φρένων και τιμονιού (ταχύτητα). Ωφέλιμο φορτίο διπλοκάμπινων εκδόσεων