Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Αφιέρωμα

Van
Μεγάλο συγκριτικό όλων των Pick-Up
Οι «μπροστάρηδες» της ελληνικής αγοράς
Διαβάστηκε από 19791 αναγνώστες
Σε σχέση με το "καταστροφικό" 2009, η ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων για το 2010 έχει να επιδείξει μέχρι στιγμής αύξηση νέων ταξινομήσεων κατά 12,6% περίπου από τις αρχές του έτους. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχουν διαδραματίσει τα Pick-Up που διατηρούν μερίδιο της τάξης του 66,6% επί του συνόλου των πωλήσεων. Αυτό συμβαίνει γιατί σε σχέση με το περασμένο έτος, οι πωλήσεις τους είναι αυξημένες κατά 22,5% (+41% για το Μάρτιο).
Την τελευταία 5ετία, στις πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της ελληνικής αγοράς μια είναι η κυρίαρχη υποκατηγορία. Αναφερόμαστε φυσικά στα ελαφρά ημιφορτηγά ή Pick-Up,τα οποία διατηρούν μερίδια άνω του 60% επί του συνόλου κάθε χρονιά (66,6% για το 1ο 3μηνο του 2010). Οι μεγάλες μεταφορικές δυνατότητές τους (ωφέλιμο φορτίο ακόμα και άνω του 1 τόνου), οι απαράμιλλες δυνατότητες κίνησης ακόμα και στις πιο έντονες εδαφικές ανωμαλίες, σε συνδυασμό με τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, τα καθιστούν μια ελκυστικότατη επιλογή για τον Έλληνα επαγγελματία. Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε πως οι κορυφαίες -διπλοκάμπινες- εκδόσεις τους προσφέρουν άνετους χώρους για τη μεταφορά 4 - 5 ενήλικων επιβατών. Σε σχέση με το περασμένο έτος και το αντίστοιχο αφιέρωμα του Auto Τρίτη Επαγγελματικά στη συγκεκριμένη κατηγορία, πολλά έχουν αλλάξει. Ακόμα, σημαντικές είναι και οι εξελίξεις που αναμένουμε μέσα στους επόμενους μήνες. Από το φθινόπωρο του 2009 έχουν λανσαριστεί στη χώρα μας οι νέες ή ανανεωμένες γενιές των Toyota Hilux και Ford Ranger, ενώ σημαντικές αλλαγές έχει δεχθεί και το Mitsubishi L200. Παράλληλα, πρόσφατα ξεκίνησε η εμπορική πορεία και του νέου ZX Auto Grand Tiger. Τέλος, τα… καλύτερα έπονται για την κατηγορία, καθώς έως το τέλος του έτους αναμένεται να ξεκινήσει και στη χώρα μας η διάθεση της νέας γενιάς του Nissan Navara με νέους και σαφέστατα ισχυρότερους κινητήρες, ενώ και η VW θα "μπει στο παιχνίδι" με το πολυαναμενόμενο Amarok.
Το Dacia Logan Pick-Up διακρίνεται για τη φρέσκια σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, ενώ παρά τις περιορισμένες διαστάσεις του, μπορεί να μεταφέρει φορτία έως 800 κιλών.
Dacia Logan Pick-Up
To Dacia Logan Pick-Up αποτελεί μια πρόσφατη σχετικά προσθήκη στην κατηγορία των ελαφρών ημιφορτηγών και -όπως το Fiat Strada- δεν είναι διαθέσιμο σε διπλοκάμπινες εκδόσεις. Στα σημαντικότερα προτερήματα του εκπροσώπου της Dacia συγκαταλέγονται το περιορισμένο κόστος αγοράς, χρήσης αλλά και συντήρησης, ενώ η γκάμα των μηχανικών του συνόλων περιλαμβάνει κινητήρες τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το Dacia Logan Pick-Up έχει να προτάξει τις περιορισμένες διαστάσεις του αμαξώματός του, καθώς και τη μεγάλη ευελιξία του εντός της πόλης. Μπορεί το εν λόγω μοντέλο να μη διαθέτει σύστημα τετρακίνησης, ωστόσο είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία έως και 800 κιλών στην ευρύχωρη και εύκολα προσβάσιμη καρότσα του. Παράλληλα στην περίπτωση που κάποιος επιθυμεί ακόμα μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης, μπορεί να ανοίξει την πίσω πόρτα και να εδράσει σε αυτή φορτία βάρους έως και 300 κιλών.
Το Fiat Strada συγκαταλέγεται στα 10 πιο εμπορικά ελαφρά επαγγελματικά μοντέλα της χώρας μας και όχι άδικα, χάρη στις μεγάλες μεταφορικές του δυνατότητες.
Fiat Strada
Ο δεύτερος εκ των "Βενιαμίν" της κατηγορίας των ελαφρών ημιφορτηγών και της ελληνικής αγοράς είναι το ιταλικό μοντέλο. Με περιορισμένες διαστάσεις αλλά άνετους χώρους στο εσωτερικό της καμπίνας και μια εύκολα προσβάσιμη καρότσα, το Fiat Strada είναι σε θέση να ανταποκριθεί απόλυτα ακόμα και σε ιδιαίτερα σκληρή χρήση. Στα "δύσκολα" ο οδηγός του θα εκτιμήσει τα μεγάλα αποθέματα ροπής αλλά και την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου του 1.300άρη πετρελαιοκινητήρα Multijet, ενώ για όσους το επιθυμούν, προσφέρονται και εκδόσεις του Strada με επιμηκυμένη καμπίνα επιβατών (Adventure), οι οποίες προσφέρουν σημαντικό ωφέλιμο χώρο φόρτωσης πίσω από τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού. Παράλληλα, η σχεδίαση του ιταλικού μοντέλου είναι ελκυστική, ενώ και η ποιότητα κατασκευής κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Πλήρως ανανεωμένο τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών, το Ford Ranger επιχειρεί να ισχυροποιήσει εκ νέου τη θέση του στην κατηγορία.
Ford Ranger
Mέσα στο 2010 η Ford παρουσίασε και επί ελληνικού εδάφους το πλήρως ανανεωμένο Ranger, που ευελπιστεί πως θα επαναπροσδιορίσει το μερίδιό του στη χώρα μας. Με σαφέστατα ανανεωμένο αμάξωμα και νέες "πινελιές" αναφορικά με τη σχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος, καθώς και πολλά και σημαντικά νέα στοιχεία στον εσωτερικό διάκοσμο, το Ranger θα εξακολουθήσει να διατίθεται σε τρεις διαφορετικούς τύπους αμαξώματος-καμπίνας. Παράλληλα, οι κορυφαίες εκδόσεις Wildtrak έχουν να επιδείξουν ένα ελκυστικό πακέτο εξοπλισμού, το οποίο παραπέμπει σε πολυτελή επιβατικά οχήματα. Τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα, ο εκπρόσωπος της Ford θα κινηθεί με άνεση και ασφάλεια κάτω από όλες τις συνθήκες και ανεξάρτητα από το φορτίο που τυχόν μεταφέρει. Ο χώρος φόρτωσής του είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας ακόμα και στις διπλοκάμπινες εκδόσεις, ενώ μεταξύ των κορυφαίων συγκαταλέγονται και οι επιδόσεις του αναφορικά με το ύψος του ωφέλιμου φορτίου.
Η νέα προσθήκη στα Pick-Up της χώρας μας προέρχεται από την κινέζικη αγορά. Ο λόγος για το Grand Tiger της ZX Auto, που εφοδιάζεται με ένα 2,5λιτρο πετρελαιοκινητήρα 163 ίππων.
ZX Auto Grand Tiger
Mια νέα πρόταση στην κατηγορία των Pick-Up ξεκίνησε την εμπορική της πορεία και στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2010. Ο λόγος για το Grand Tiger της κινέζικης ZX Auto, που προσφέρεται μόνο σε διπλοκάμπινες εκδόσεις με κίνηση τόσο στους δύο, όσο και στους τέσσερις τροχούς. Εμφανίζοντας σημαντικές ομοιότητες τόσο στη σχεδίαση όσο και στα μηχανικά μέρη με τα Ford Ranger και Mazda BT-50, ο "μεγάλος τίγρης" από Κίνα διακρίνεται για το περιορισμένο κόστος αγοράς του, καθώς η τιμή λιανικής της πληρέστερης έκδοσής του δεν υπερβαίνει τα 20.000 ευρώ. Παράλληλα, περιορισμένο αναμένεται τόσο το κόστος χρήσης, όσο και συντήρησής του, ενώ στα θετικά του χαρακτηριστικά συγκαταλέγεται και το υψηλό ωφέλιμο φορτίο. Σύμφωνα άλλωστε με τον κατασκευαστή, οι διπλοκάμπινες τετρακίνητες εκδόσεις του μπορούν να μεταφέρουν φορτία βάρους 1.005 κιλών, ενώ η μέγιστη ελκτική ικανότητά του με φρένα ανέρχεται στους 2,5t.
Διατηρώντας την υψηλότατη ποσοστιαία αύξηση των πωλήσεών του τα τελευταία χρόνια, το Isuzu D-Max έχει καταφέρει να αναρριχηθεί στη 2η θέση των πιο εμπορικών ελαφρών επαγγελματικών της χώρας μας.
Isuzu D-Max
Αναμφίβολα πρόκειται για ένα από τα μοντέλα της κατηγορίας των Pick-Up, που έχουν καταφέρει να κερδίσουν τις εντυπώσεις κατά τη διάρκεια της τελευταίας 5ετίας και στη χώρα μας. Η εμπορική πορεία του Isuzu D-Max στην ελληνική αγορά παρουσιάζει μια αλματώδη αύξηση τα τελευταία χρόνια, με αποκορύφωμα τη δεύτερη θέση που πλέον διατηρεί επί του συνόλου των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων για το 1ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Στα "δυνατά χαρτιά" του D-Max έναντι του ανταγωνισμού συγκαταλέγονται στοιχεία όπως το σαφές και γρήγορο σύστημα διεύθυνσης, τα ισχυρά και με καλή αίσθηση φρένα, η πληρέστατη γκάμα εκδόσεων αναφορικά με τον τύπο της καμπίνας και το σύστημα τετρακίνησης, τα μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων και φυσικά ο πληρέστατος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε την εξαιρετική αξιοπιστία που επιδεικνύουν τα δοκιμασμένα μηχανικά μέρη του Ιάπωνα κατασκευαστή.
To ιαπωνικό μοντέλο συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο αξιόπιστων και σκληραγωγημένων της κατηγορίας του, ενώ περιορισμένο είναι και το κόστος αγοράς του.
Mazda BT-50
Το ιαπωνικό Pick-Up συγκαταλέγεται μεταξύ των δέκα πιο εμπορικά επιτυχημένων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ελληνική αγορά και για το 2010. Το γεγονός αυτό, ωστόσο, δε θα πρέπει να αποτελεί έκπληξη, καθώς το Mazda BT-50 καταφέρνει να συνδυάζει τις μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες, τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και τα αξιόπιστα μηχανικά μέρη, με ένα περιορισμένο κόστος αγοράς. Από τα βασικότερα θετικά χαρακτηριστικά του ιαπωνικού ελαφρού ημιφορτηγού είναι οι μεγάλες διαστάσεις του χώρου φόρτωσης ακόμα και στις εκδόσεις με διπλή καμπίνα επιβατών. Παράλληλα, ο εσωτερικός διάκοσμος είναι καλαίσθητος και με καλή συναρμολόγηση, ενώ τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι καλής ποιότητας. Οι εκδόσεις με επιμηκυμένη καμπίνα εφοδιάζονται με πίσω πόρτες, που ανοίγουν με αντίθετη φορά σε σχέση με τις εμπρόσθιες, ενώ αξίζει να σημειώσουμε τις σημαντικές εκπτώσεις με τις οποίες κατά καιρούς η ελληνική αντιπροσωπεία υποστηρίζει την εμπορική του πορεία.
Το Mitsubishi L200 διακρίνεται για τις κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητές του, ενώ ανάλογα με την έκδοσή του, ο 2,5λιτρος πετρελαιοκινητήρας του αποδίδει ισχύ 128, 136 ή 178 ίππων.
Mitsubishi L200
H ελληνική αντιπροσωπεία της Mitsubishi πρόσφατα ξεκίνησε τη διάθεση νέων εκδόσεων του L200 σε μια προσπάθεια να αναβαθμίσει σημαντικά τη θέση του έναντι του ανταγωνισμού. Το ιαπωνικό ελαφρύ ημιφορτηγό διακρινόταν μεταξύ άλλων για τους κορυφαίους χώρους που προσέφεραν στους επιβάτες οι εκδόσεις με διπλή καμπίνα. Ωστόσο αυτό είχε το ανάλογο αντίκτυπο στο μήκος του χώρου φόρτωσής του. Το μειονέκτημα αυτό όμως αποτελεί πλέον παρελθόν για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν ένα από τα κορυφαία εκτός δρόμου Pick-Up της ελληνικής. Αυτό συμβαίνει καθώς πλέον προσφέρονται στη χώρα μας και οι εκδόσεις Double Cab Long Bed με το αυξημένο μήκος αμαξώματος. Με αυτόν τον τρόπο το Mitsubishi L200 διατηρεί τις κορυφαίες διαστάσεις των διπλοκάμπινων εκδόσεών του, ενώ παράλληλα δεν απαιτεί παραχωρήσεις σε ό,τι αφορά στο μέγεθος των φορτίων που είναι σε θέση να μεταφέρει.
Η κορυφαία ποιότητα κατασκευής, το πλούσιο επίπεδο του εξοπλισμού και η εξαιρετική οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζουν το Nissan Navara.
Nissan Navara
Mέσα στο καλοκαίρι του 2010 η ελληνική αγορά αναμένεται να υποδεχθεί το νέο Nissan Navara, το οποίο μεταξύ άλλων θα εφοδιάζεται και με έναν 3,0λιτρο πετρελαιοκινητήρα 231 ίππων. Ωστόσο η υπάρχουσα γενιά του ιαπωνικού Pick-Up δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σε καμία περίπτωση ως "παρωχημένη", καθώς συγκαταλέγεται μεταξύ των κορυφαίων εκπροσώπων της κατηγορίας του, σε όλους ανεξαρτήτως τους τομείς. Το Navara προσφέρει ένα εξαιρετικό επίπεδο άνεσης στους έως και 5 ενήλικες που είναι σε θέση να μεταφέρει στο εσωτερικό του, ενώ σαφέστατα άνω του μέσου όρου της κατηγορίας είναι και η ποιότητα των υλικών αλλά και η συναρμολόγησή τους. Παράλληλα, η οδική του συμπεριφορά τόσο στην άσφαλτο, σε ταχύτητες που πλησιάζουν την τελική, όσο και στο χώμα, δε θα προβληματίσει σε καμία περίπτωση τον οδηγό. Τέλος, ο χώρος φόρτωσής του έχει μεγάλο πλάτος, αν και το βαρύ του αμάξωμα περιορίζει σημαντικά το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο που είναι σε θέση να μεταφέρει.
Το Ssangyong Actyon Sports διακρίνεται για την ιδιαίτερη σχεδίαση του αμαξώματός του, τους μεγάλους χώρους στο εσωτερικό και το περιορισμένο κόστος αγοράς του.
Ssangyong Actyon Sports
Η ελληνική αντιπροσωπεία της Ssangynong προσφέρει το ξεχωριστό Actyon Sports μόνο σε εκδόσεις με διπλή καμπίνα, γεγονός που περιορίζει τις μεταφορικές του δυνατότητες έναντι του ανταγωνισμού. Σε αυτό συμβάλλει και το μεγάλο απόβαρό του. Η εξωτερική σχεδίαση του Actyon Sports είναι ιδιαίτερη, ενώ στα ιδιαίτερα θετικά του στοιχεία συγκαταλέγονται οι μεγάλοι χώροι στο εσωτερικό για τους επιβάτες. Παράλληλα, το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί πλήρως, δημιουργώντας έναν ενιαίο αποθηκευτικό χώρο και στο εσωτερικό του οχήματος. Σε ό,τι αφορά στην οδική του συμπεριφορά, το Ssangyong Actyon Sports εφοδιάζεται με σύστημα τετρακίνησης, γεγονός που του επιτρέπει να κινηθεί ακόμα και σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές, όπου τα όρια θα βάλουν οι περιορισμένες γωνίες του αμαξώματος. Στην άσφαλτο η λειτουργία των αναρτήσεων θα διατηρήσει τους επιβάτες ξεκούραστους, ενώ θα επιφέρει αυξημένες κλίσεις στις στροφές.
Η αξιοπιστία, η ποιότητα κατασκευής και η κομψή και επιβλητική σχεδίαση τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού αποτελούν τα βασικά "όπλα" του Toyota Hilux έναντι του ανταγωνισμού.
Toyota Hilux
Την τελευταία 3ετία το Toyota Hilux έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της χώρας μας χάρη στην αξιοπιστία των μηχανικών του μερών, στους μεγάλους χώρους στο εσωτερικό, στον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, που παραπέμπει σε οχήματα SUV, καθώς και στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά, τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Το ιαπωνικό μοντέλο δεν εμφανίζει σημαντική υστέρηση σε κανέναν τομέα σε σχέση με τον ανταγωνισμό, ενώ δεν είναι λίγες και οι περιπτώσεις όπου θέτει νέα πρότυπα. Η σχεδίαση τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού είναι κομψή και επιβλητική, ενώ η πλήρης γκάμα εκδόσεων αναφορικά με το μήκος της καμπίνας συνδυάζεται με πολύ καλές μεταφορικές δυνατότητες. Παράλληλα, οι υπερτροφοδοτούμενοι πετρελαιοκινητήρες των 2,5 και 3,0 λίτρων διακρίνονται για την αυξημένη ροπή τους και την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.

 
 Μεγάλο συγκριτικό όλων των Pick-Up
Μεταφέροντας φορτία με βάρος έως 1.280 κιλών
Πολυτελές, ποιοτικό και λειτουργικό περιβάλλον εργασίας
Κορυφαίες δυνατότητες -εκτός δρόμου- κίνησης
Κινητήρες