Το Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας προσκαλεί κοινό και διαφόρους φορείς που ενδιαφέρονται να διατυπώσουν εγγράφως τις απόψεις τους επί του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτροκίνησης, να επικοινωνήσουν στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].
Ποια είναι τα σενάρια δράσης
Το πρώτο σενάριο χαρακτηρίζεται ως «
Ελάχιστης Δράσης (Do Nothing More)», λαμβάνοντας υπόψη μόνο το
συνολικό κόστος ιδιοκτησία ως παράγοντας αγοράς. Σε αυτό το σχέδιο δεν προβλέπεται η επίτευξη των βασικών στόχων του
Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για το 2030, ενώ η ανάπτυξη της αγορά των ηλεκτρικών θα καθυστερήσει κατά 7 με 10 έτη.
Το 2
ο σενάριο με βάση το ΕΣΕΚ, στοχεύει ότι
το 30% των συνολικών νέων ταξινομήσεων το 2030 θα είναι ηλεκτρικό. Ο τελευταίο δραστικότερο σενάριο είναι και το πιο φιλόδοξο, σύμφωνα με το οποίο στόχος είναι το
100% των πωλήσεων του 2035 να είναι ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ως «μέτρο σύγκρισης», οι ειδικοί και τα νούμερα της αγοράς δείχνουν πως στην Ελλάδα ο αριθμός των
επιβατικών αυτοκινήτων θα ανέλθει σε
5,8 εκατομμύρια μέχρι το 2050, ενώ τα
ελαφρά επαγγελματικά θα ανέλθουν σε
1,4 εκατομμύρια και τα
μεσαία –
βαρέα σε
225.000, με τα
λεωφορεία να φτάνουν τα
46.000.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος
Σε διαβούλευση τίθεται η
κατάρτιση πρότυπων προδιαγραφών για διαγωνισμούς παραχώρησης με αντικείμενο την
ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης που περιλαμβάνονται στα
Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.), που έχουν ήδη εκπονηθεί από 312 Δήμους σε όλη τη χώρα.
Πρόκειται για ένα
εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί από τους Δήμους όλης της χώρας, οι οποίοι καλούνται να δρομολογήσουν άμεσα τις σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες για την υλοποίηση των Σ.Φ.Η.Ο. Η διαβούλευση γίνεται στον ιστότοπο
https://ypen.gov.gr/dimosia-diavoulefsi-gia-protypa-tefchi-diagonismon-parachorisis-gia-tin-anaptyxi-diacheirisi-kai-leitourgia-dimosios-prosvasimon-simeion-epanafortisis-pou-perilamvanontai-se-schedia-fortisis-ilektrik/ και θα διαρκέσει έως τις 9 Ιουνίου 2023.
Με τη δημιουργία του εργαλείου αυτού θεσπίζονται
κατάλληλοι, κοινοί, διαφανείς και σύμφωνοι με τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές, κανόνες και όροι για τη διενέργεια των διαγωνισμών. Πιο συγκεκριμένα:
- Καθορίζονται κριτήρια οικονομικής και χρηματο-οικονομικής επάρκειας καθώς και τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, για τη συμμετοχή των υποψηφίων στους διαγωνισμούς.
- Καθορίζονται κριτήρια αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών.
- Προτείνεται η βέλτιστη χρονική διάρκεια για τις παραχωρήσεις
- Καθορίζονται οι βασικοί οικονομικοί όροι όπως τα τέλη παραχώρησης και η χρέωση των χρηστών Η/Ο
- Δημιουργείται ένα πλαίσιο εκμετάλλευσης, λειτουργίας, συντήρησης και επέκτασης δικτύου.
- Προτείνονται τεχνικές προδιαγραφές για τον εξοπλισμό φόρτισης.
- Ρυθμίζονται διάφορα θέματα σχετικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των συμβαλλόμενων μερών.
Η δημιουργία του εργαλείου αυτού στοχεύει στη διευκόλυνση των Δήμων κατά τη διαδικασία προετοιμασίας των σχετικών διαγωνισμών, και στην επιτάχυνση των αναγκαίων διαδικασιών.
Ακολουθεί την πρόσφατη
ενεργοποίηση της δράσης «Φορτίζω Παντού» από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας,
μέσω της οποίας διατίθενται 30 εκατ. ευρώ ειδικά για τη χρηματοδότηση μέρους της αρχικής επένδυσης που θα αναλάβουν να υλοποιήσουν οι ιδιωτικοί φορείς οι οποίοι θα επιλεγούν μέσω των διαγωνισμών παραχώρησης,
για την προμήθεια και εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης στους χώρους αρμοδιότητας των Δήμων.