Με σημαντικά αναβαθμισμένη σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, πληρέστερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και –κυρίως- νέους και πιο ισχυρούς κινητήρες τεχνολογίας Euro 5, η νέα γενιά του εξαιρετικά επιτυχημένου ιταλικού μοντέλου αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στον προσεχή Σεπτέμβριο.
Από το 1978 όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, το Iveco Daily έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 2.000.000 οχήματα ενώ μόνο η τελευταία εκδοχή του που λανσαρίστηκε το 2009, έχει μέχρι στιγμής να επιδείξει περισσότερες από 100.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Βάσει των παραπάνω δεδομένων, το Daily μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά μοντέλα της κατηγορίας του και όχι άδικα. Η ισχύς, η αξιοπιστία, η αποδοτικότητα, η προσαρμοστικότητα, είναι ορισμένα από τα βασικότερα γνωρίσματα του Daily που όχι μόνο διατηρούνται αλλά και ενισχύονται στην νέα γενιά του μοντέλου που θα λανσαριστεί μέσα στον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.
Σημαντικά βελτιωμένοι νέοι κινητήρες Ένα από τα βασικότερα χαρακτηριστικά του νέου Daily είναι η νέα γκάμα κινητήρων με την οποία θα εφοδιάζεται. Οι κορυφαίες εκδόσεις της γκάμας του αναμένεται να χρησιμοποιούν έναν εξελιγμένο πετρελαιοκινητήρα 3,0 λίτρων της Fiat Powertrain (FP), ο οποίος αποδίδει ισχύ 205 ίππων και μέγιστη ροπή 470 Nm. Πέραν των εξαιρετικών χαρακτηριστικών του και των κορυφαίων επιδόσεων που το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο θα προσφέρει στο νέο Daily, αξίζει να αναφέρουμε πως θα εφοδιάζεται με δύο υπερτροφοδότες εκ των οποίων, ο μικρότερος θα εστιάζει την λειτουργία του στην άμεση και ισχυρή αντίδραση του κινητήρα από το χαμηλό φάσμα των στροφών λειτουργίας του, ενώ ο μεγαλύτερος θα συμβάλλει στην μέγιστη δυνατή απόδοση του κινητήρα διατηρώντας παράλληλα την κατανάλωση καυσίμου αλλά και τις εκπομπές ρύπων στο ελάχιστο δυνατό. Σε κάθε περίπτωση, η Iveco ανακοινώνει πως το εν λόγω μηχανικό σύνολο θα καλύπτει τις προδιαγραφές της προδιαγραφές της Euro 5 αλλά και προαιρετικά των EEV χάρη στην τεχνολογία EGR (Exhaust Gas Recirculation) και το ειδικό φίλτρο μικροσωματιδίων DPF. Αντίστοιχα, ο κινητήρας των 2,3 λίτρων της ιταλικής εταιρεάις που κινείς και διάφορες εκδόσεις της υπάρχουσας γενιάς του μοντέλου, θα προσφέρει αυξημένη ροπή (στα 320 Nm) ενώ το σύστημα τροφοδοσίας Multijet II αναμένεται να προσφέρει σημαντική βελτίωση της διαδικασίας καύσης του καυσίμου, με σαφή οφέλη στα επίπεδα του θορύβου που παράγει ο κινητήρας, την μέση κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Πληρέστατος εξοπλισμός ασφάλειας Ένα από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και την υπάρχουσα γενιά του Iveco Daily είναι το εξαιρετικό επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας που προσφέρει κάτω από όλες τις συνθήκες κίνησης, φορτίου ή οδοστρώματος. Η νέα γενιά του ωστόσο αναμένεται να προσφέρει αρκετά περισσότερα και σε αυτόν τον τομέα. Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP 9 αναμένεται να προσφέρει σημαντική βελτίωση και έλεγχο της οδικής συμπεριφοράς του Daily ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως κάνοντας χρήση ειδικών αλγόριθμων και προάριθμων αισθητήρων θα ελέγχει και θα συντονίζει τις λειτουργίες επιμέρους ηλεκτρονικών συστημάτων όπως τα ABS, EBD (Electronic Brake force Distribution), ASR (traction control), MSR (engine speed management), HBA (hydraulic brake assist), Hill Holder, LAC (Load Adaptive braking Control), TSM (Trailer Sway Mitigation), HRB (Hydraulic Rear wheel brake boost), HFC (Hydraulic brake Fade compensation) RMI (Roll Movement Intervention) και ROM (Roll Over Mitigation). Η αυτόματη ενεργοποίηση και εμπλοκή όλων των παραπάνω προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων, λειτουργικά επικουρικά στον οδηγό και επιτρέπει τον έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος σε περιπτώσεις όπως η εκκίνηση σε δρόμους με έντονη κλίση, οι τυχόν αστάθειες που μπορεί να εμφανίζει η ρυμούλκηση κάποιου τρέιλερ ή ακόμα και να αποτρέψει καταστάσεις όπως η μειωμένη ισχύς του συστήματος πέδησης, η απώλεια πρόσφυσης κάποιου ή όλων των τροχών, η ανατροπή του οχήματος κ.ά.
Σε ότι αφορά τέλος στην σχεδίαση του νέου Daily, από τις πρώτες πληροφορίες που παρουσίασε η Iveco στο διαδίκτυο καθίσταται σαφές πως τόσο η μάσκα όσο και ο προφυλακτήρας αλλά και τα φωτιστικά σώματα του ιταλικού μοντέλου έχουν επανασχεδιαστεί. Παράλληλα στο εσωτερικό έχει διαφοροποιηθεί η μορφή της κεντρικής κονσόλας αλλά και του πίνακα οργάνων ενώ και η κολώνα του τιμονιού είναι πλήρως ρυθμιζόμενη. Επιπλέον έχει βελτιωθεί η άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα σε όλους τους επιβαίνοντες. Τέλος η γκάμα των εκδόσεων του νέου Daily θα εξακολουθήσει να περιλαμβάνει οχήματα με μεικτό βάρος από 2,8 έως και 7,0t. και ωφέλιμο φορτίο που (για τις εκδόσεις Van) θα ανέρχεται μέχρι και τα 4.700 κιλά. Παράλληλα ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης των Van θα ανέρχεται έως και τα 17,2 κ.μ.