Διακρίθηκε το Iveco Stralis NP 460
Μια από τις βασικές παραμέτρους στην οποία δίνουν ιδιαίτερη έμφαση οι διεθνείς κατασκευάστριες εταιρείες κατά την εξέλιξη των νέων επαγγελματικών οχημάτων, είναι το κόστος ιδιοκτησίας τους.
Εταιρείες όπως η Iveco Trucks, αναζητούν δηλαδή νέους τρόπους και συστήματα προκειμένου να καταστήσουν τα οχήματα τους πιο αποδοτικά (όπως είναι φυσικό), αλλά παράλληλα και πιο οικονομικά για τους ιδιοκτήτες τους σε θέματα όπως είναι η συντήρηση, η χρήση κ.ά.
Αυτό είναι και το σκεπτικό πάνω στο οποίο βασίστηκε η εξέλιξη του νέου Stralis που αναμένεται να λανσαριστεί μέσα στο 2013.
Οι υπεύθυνοι της Ιταλικής εταιρείας επανεξέτασαν από την αρχή όλα τα δεδομένα του οχήματος, όλα τα μηχανικά μέρη και όλες τις υπηρεσίες, προϊόντα και συστήματα που έχουν εξελίξει και κατάφεραν τα εξής:
* Μείωση του κόστους επένδυσης για την απόκτηση του νέου Stralis Hi-Way κατά 8%
* Μείωση του κόστους συντήρησης και επισκευής του νέου Stralis Hi-Way κατά 5%
* Μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου του νέου Stralis Hi-Way κατά 36%,
* Μείωση των επιβαρύνσεων για τις οποίες ευθύνεται ο οδηγός και ο τρόπος χειρισμού του οχήματος, κατά 33%
* Μείωση των τελών και φορολογίας από τη χρήση του νέου Stralis Hi-Way κατά 18%.
Αν και πολλά από τα παραπάνω αφορούν σε ειδικές οικονομοτεχνικές μετρήσεις που λίγη σημασία έχει να αναλύσουμε πιο διεξοδικά, το σημαντικό είναι πως, βάσει των όσων ανακοινώνει επίσημα ο κατασκευαστής, το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας για το νέο Stralis Hi-Way είναι μειωμένο κατά τουλάχιστον 4% σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά του δυναμικού βαρέως φορτηγού της Iveco Trucks.
Αυτό και το βασικότερο σημείο στο οποίο εστίασε σε δηλώσεις του και ο κ. Alessandro Mortali, Senior Vice President της Iveco για τη γκάμα των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων. Παράλληλα, ανέφερε πως, κατά την διάρκεια της εξέλιξης του νέου Stralis που θα κατασκευάζεται στην γραμμή παραγωγής της ιταλικής εταιρείας στην Μαδρίτη, πραγματοποιήθηκαν περισσότερα από έξι εκατομμύρια χιλιόμετρα σε δοκιμές ελέγχου της αξιοπιστίας και της απόδοσης των διαφόρων μηχανικών του μερών καθώς και περισσότερα από έντεκα εκατομμύρια χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες χρήσης και κίνησης, κάτω από τις πιο αντίξοες κλιματολογικές συνθήκες.
Αναβαθμισμένη εξωτερική σχεδίαση
Με ταχύτητα κίνησης της τάξης των 85 χλμ./ώρα, το 40% του καυσίμου που καταναλώνεται αφορά στην εξουδετέρωση της αντίστασης που δέχεται η καμπίνα ενός φορτηγού από τον αέρα.
Για το λόγο αυτό, οι σχεδιαστές του νέου Stralis έδωσαν ιδιαίτερη βαρύτητα στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή κατά 3% σε σχέση με τον προκάτοχο του. Βασικότερα χαρακτηριστικά του νέου Stralis Hi-Way αποτελούν η νέα μάσκα με τις τροποποιημένες εισαγωγές αέρα, ο νέος προφυλακτήρας, το νέο εξωτερικό σκιάδιo στο επάνω μέρος με τους ενσωματωμένους προβολείς με λυχνίες LED και φυσικά τα νέα φώτα με σύστημα DRL (Daytime Running Lights και συνδυασμό λυχνιών LED και Xenon.
Εντελώς νέος εσωτερικός διάκοσμος
Όπως ήταν φυσικό, το εσωτερικό της καμπίνας του νέου Stralis Hi-Way είναι εντελώς νέο και πλήρως αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς.
Η νέα ναυαρχίδα της Iveco θα προσφέρεται με δύο τύπους καμπίνας ως το πλάτος (2.300 χλστ. και 2.500 χλστ. αντίστοιχα) και δύο ύψη οροφής με δυνατότητα υποστήριξης ενός ή δύο κρεβατιών.
Παράλληλα, θα υπάρχουν και εκδόσεις με επίπεδο δάπεδο με αποτέλεσμα τη σημαντική βελτίωση της ευκολίας μετακίνησης του οδηγού εντός του οχήματος.
Σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, το νέο Stralis Hi-Way εμφανίζεται εξαιρετικά αναβαθμισμένο σε θέματα εργονομίας, άνεσης και ασφάλειας, ενώ ο ωφέλιμος εσωτερικός χώρος που προσφέρουν οι καμπίνες του υπερβαίνει τα 10 κ.μ.
Το νέο ταμπλό φέρει «ανθρωποκεντρική» σχεδίαση και ουσιαστικά περιστοιχίζει τη θέση του οδηγού παρέχοντας του όλες τις απαραίτητες πληροφορίες με το βέλτιστο τρόπο. Τα διάφορα χειριστήρια έχουν επανατοποθετηθεί σε διαφορετικές θέσεις προκειμένου να είναι πιο εύκολα προσβάσιμα από τον οδηγό.
Το νέο τιμόνι φέρει χειριστήρια για πολλαπλές λειτουργίες, όπως είναι ο χειρισμός του τηλεφώνου (μέσω σύνδεσης Bluetooth), ενώ η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει μια νέα οθόνη αφής πολλαπλών ενδείξεων που αφορά στο εντελώς νέο σύστημα πολυμέσων και τηλεματικής «IVECONNECT», στο οποίο θα αναφερθούμε παρακάτω.
Σε ό,τι αφορά στα κρεβάτια που η Iveco προσφέρει με το νέο Stralis Hi-Way, αξίζει να αναφέρουμε πως, το κάτω (με την ονομασία «High Comfort») έχει μήκος άνω των 200 εκ. και πλάτος 80 εκ., ενώ το πάνω μπορεί να αναδιπλωθεί εύκολα χάρη σε έναν εύχρηστο μηχανισμό με αμορτισέρ.
Παράλληλα, η ιταλική εταιρεία έχει εφοδιάσει το νέο Stralis με ένα επιπλέον βοηθητικό σύστημα κλιματισμού στην οροφή της καμπίνας που επιτρέπει τη διατήρηση της επιθυμητής θερμοκρασίας στο εσωτερικό, ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι απενεργοποιημένος.
Τέλος, οι χώροι φόρτωσης είναι επίσης μεγαλύτεροι και πιο εύκολα προσβάσιμοι (τόσο από το εσωτερικό, όσο και το εξωτερικό της καμπίνας), ενώ στον εξοπλισμό του οχήματος περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων στοιχεία, όπως είναι το ψυγείο χωρητικότητας άνω των 50 λτ.
«IVECONNECT»: Προηγμένες υπηρεσίες τηλεματικής
Στο επάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας του νέου Stralis Hi-Way δεσπόζει μια οθόνη αφής 7 ιντσών που αποτελεί μέρος του νέου συστήματος «IVECONNECT».
Το εν λόγω σύστημα παρέχει κορυφαίες υπηρεσίες πολυμέσων και τηλεματικής καθώς ενσωματώνει ένα κορυφαίο ηχοσύστημα με δυνατότητα σύνδεσης με εξωτερικές πηγές μέσω Bluetooth ή θυρών USB και AUX/video, ενώ παράλληλα εξυπηρετεί τις απαιτήσεις χρήσης του νέου «IVECONNECT».
Το εν λόγω σύστημα περιλαμβάνει δύο λειτουργίες που αφορούν στην υποβοήθηση του έργου του οδηγού (IVECONNECT DRIVE) και της διαχείρισης του στόλου οχημάτων μιας εταιρείας (IVECONNECT FLEET).
Στην πρώτη περίπτωση, αξίζει να αναφέρουμε το πρόγραμμα «Driving Style Evolution» που υποβοηθά τον οδηγό στο βέλτιστο χειρισμό του οχήματος καθώς και το «Driver Attention Support» που αναλαμβάνει να ελέγξει την συμπεριφορά του και να τον προτρέψει να κάνει ένα διάλλειμα για ξεκούραση, όταν αντιληφθεί πως κάνει συνεχόμενα λάθη.
Σε ό,τι αφορά στα συστήματα διαχείρισης στόλου οχημάτων, το «IVECONNECT FLEET» είναι σε θέση να παρέχει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για τη λειτουργία του οχήματος, τη θέση του κ.ά. σε ένα κεντρικό γραφείο υποστήριξης της εταιρείας και να επιτρέπει την άμεση επικοινωνία μεταξύ του οδηγού και της εταιρείας μέσω μηνυμάτων.
Νέοι κινητήρες Euro6 με ισχύ από 310- 560 ίππους
Η γκάμα κινητήρων του νέου Stralis θα περιλαμβάνει 6κύλινδρα –σε σειρά- μηχανικά σύνολα της οικογένειας Cursor, με χωρητικότητα 9, 11 και 13 λτ. σε οκτώ εκδοχές με ισχύ από 310 έως και 560 ίππους (έναντι 8, 10 και 13 λτ. που είναι διαθέσιμα σε εκδόσεις Euro5 στην παρούσα φάση). Παράλληλα, θα υπάρχουν διαθέσιμες και τρεις επιλογές CNG (με καύσιμο το φυσικό αέριο) με ισχύ από 270- 330 ίππους.
Χάρη στην μειωμένη κατανάλωση όλων των νέων κινητήρων και σε συνδυασμό με τις δεξαμενές καυσίμου χωρητικότητας έως και 1.400 λτ., το νέο Stralis υπόσχεται ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία, ενώ μια νέα προσθήκη αφορά στο νέο μηχανόφρενο SEB (Super Engine Brake) της Iveco που εγγυάται την μείωση της φθοράς των διαφόρων μηχανικών μερών του συστήματος πέδησης και την υποβοήθηση του έργου του οδηγού.
Όπως προαναφέραμε, τα νέα μηχανικά σύνολα του Stralis Hi-Way θα καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro6, ενώ το σύστημα τροφοδοσίας του καυσίμου (common-rail) έχει πίεση 2.200 bar.
Προκειμένου να καλύψει τις μειωμένες εκπομπές ρύπων που προβλέπονται από το πρωτόκολλο Euro6, το νέο Stralis κάνει χρήση μόνο της τεχνολογίας που αφορά στην επεξεργασία των καυσαερίων με διάλυμα AdBlue (σε συνδυασμό με ένα νέο ειδικό φίλτρο μικροσωματιδίων). Έτσι, η Iveco είναι η μόνη εταιρεία που χρησιμοποιεί μόνο το HI-eSCR και όχι έναν συνδυασμό των τεχνολογιών SCR και EGR (επανακύκλωση καυσαερίων στον θάλαμο καύσης) όπως όλοι οι ανταγωνιστές της. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως, τα διαστήματα μεταξύ των service για τους νέους κινητήρες Euro6 της Iveco ανέρχονται στα 150.000 χλμ., γεγονός που μειώνει περαιτέρω τα έξοδα συντήρησης του νέου Stralis.
Προηγμένα κιβώτια ταχυτήτων, μηχανικά μέρη με περιορισμένο κόστος συντήρησης
Το νέο Stralis θα κατασκευάζεται στη γραμμή παραγωγής της Iveco στη Μαδρίτη όπου έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές επενδύσεις που αναβάθμισαν τις διαδικασίες με στόχο τη βέλτιστη ποιότητα κατασκευής.
Σε ό,τι αφορά στη γκάμα των κιβωτίων ταχυτήτων, το ιταλικό μοντέλο θα προσφέρεται με τρεις τύπους κιβωτίων ταχυτήτων.
Στα χειροκίνητα κιβώτια θα περιλαμβάνονται δύο επιλογές με 9 ή 16 σχέσεις ενώ στα αυτόματα κιβώτια ένα 12τάχυτητο (Eurotronic από την ZF) και ένα 6τάχυτο από την Allison.
Προηγμένα συστήματα ασφάλειας
Ο οδηγός του νέου Stralis Hi-Way θα μπορεί να βασιστεί σε μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος και της ρυμούλκας κάτω από όλες τις συνθήκες προκειμένου να διατηρήσει το όχημα, το φορτίο και τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου, ασφαλείς κάτω από όλες τις συνθήκες. Μεταξύ αυτών, αξίζει να αναφέρουμε επιγραμματικά τα EBS (Electronic Braking System), ESP, Hill Holder, ACC (Adaptive Cruise Control), AEBS (Advanced Braking System) που αναλαμβάνει να ανιχνεύσει την προοπτική σύγκρουσης του φορτηγού με κάποιο προπορευόμενο όχημα και κάνει χρήση –αυτόματα- του συστήματος πέδησης προκειμένου να μειώσει την σφοδρότητα της και LDWS (Lane Departure Warning System) κ.ά.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr