ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Dokker Van διακρίνεται για τα αναπαυτικά καθίσματα και την ευχάριστη διχρωμία των επενδύσεων στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών.

Ο χώρος φόρτωσης του νέου Dacia Dokker είναι σε θέση να υποστηρίξει αντικείμενα βάρους έως και 750 κιλών και όγκου έως και 3,3 κ.μ. Χάρη στο σύστημα «Easy Seat», το ωφέλιμο μήκος του μπορεί να αυξηθεί έως και στα 3.110 χλστ. και ο ωφέλιμος όγκος έως και στα 3,9 κ.μ.

Το νέο Fiat Panda Van θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με δύο ή τέσσερις θέσεις. Σε κάθε περίπτωση, τα πίσω πλευρικά παράθυρα είναι από μαύρο πλαστικό.

Κομψός, καλόγουστος, με πληρέστατο εξοπλισμό και προσεγμένη ποιότητα κατασκευής είναι ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου ιταλικού Mini-vanette.

Το νέο Fiat Punto Van παρουσιάστηκε επίσημα στο Διεθνές Σαλόνι του Μπέρμιγχαμ που διοργανώθηκε από τις 24- 26 Απριλίου.

Το νέο Ford Transit Custom θα είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά προς το τέλος του 2012 σε εκδόσεις με κοντό ή μακρύ μεταξόνιο.

Εντυπωσιακός, ποιοτικά κατασκευασμένος, με πληρέστατο εξοπλισμό και πολλαπλούς αποθηκευτικούς χώρους είναι ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Transit.

Προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και οικονομικοί κινητήρες 100- 155 ίππων υπόσχονται ασφαλείς και αποδοτικές μεταφορές εμπορευμάτων

Ένα από τα βασικότερα γνωρίσματα του νέου Mahindra Genio είναι η μάσκα με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, σήμα κατατεθέν της ινδικής εταιρείας.

Οι έντονες καμπύλες αποτελούν το βασικό χαρακτηριστικό του Genio από όλες τις οπτικές γωνίες. Παράλληλα, το σκαλοπάτι στον πίσω προφυλακτήρα διασφαλίζει την άμεση πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης.

To εσωτερικό του "αγκαλιάζει" τον οδηγό και του προσφέρει ένα εξαιρετικό επίπεδο άνεσης, εργονομίας και ασφάλειας.

Το νέο Citan θα προσφέρεται σε εκδόσεις Van, Mixto και Crewbus με τρία μήκη αμαξώματος και ωφέλιμο έως και 2,2t.

Με το Clubvan, η Mini εισέρχεται και στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών και πιο συγκεκριμένα των mini-vanette.

Ο χώρος φόρτωσης του νέου Mini Clubvan έχει μήκος 1.138 χλστ., ύψος 1.018 χλστ. και μπορεί να υποστηρίξει φορτία με όγκο έως 858 λτ. και βάρος έως και 370 κιλών. Προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επιβατών, ειδικά διαχωριστικά από αλουμίνιο έχουν τοποθετηθεί μεταξύ του χώρου φόρτωσης και της καμπίνας.

Το νέο επαγγελματικό της Nissan προσφέρεται σε εκδόσεις με κίνηση στον εμπρόσθιο ή τον πίσω άξονα.

Ανάλογα με την έκδοση, το Nissan NV400 Van θα προσφέρει χώρο φόρτωσης με όγκο από 8,0- 17,0 κ.μ.

Οι διαστάσεις του Pick-Up είναι 3.547 Χ 1.506 Χ 1.701 χλστ. για μήκος, πλάτος και ύψος αντίστοιχα.

Ο χώρος φόρτωσης του νέου Actyon Sports είναι αυξημένος σε διαστάσεις και με καλύτερες μεταφορικές δυνατότητες.

Σε σχέση με τον προκάτοχο του, το νέο Ssangyong Actyon Sports εμφανίζει αρκετές σχεδιαστικές διαφορές καθώς και εξελιγμένα μηχανικά μέρη.

Το Citroen Jumpy (ή το Peugeot Expert αν προτιμάτε) θα διατίθεται από το 2013 και με το λογότυπο της Toyota στις αγορές της ΕΕ.

Όλα τα μελλοντικά ελαφρά επαγγελματικά

7.556 Επισκέψεις στο άρθρο (10/8/2012)

Η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ

Μέσα στους προσεχείς μήνες πολλά και ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα νέα ελαφρά επαγγελματικά που αναμένεται να παρουσιαστούν. Δεδομένης της έλευσης της Διεθνούς Έκθεσης Επαγγελματικών Οχημάτων που θα γίνει στο Ανόβερο, οι διεθνείς κατασκευάστριες εταιρείες έχουν προγραμματίσει το λανσάρισμα των νέων μοντέλων τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο ενδιαφέρον. Στις σελίδες που ακολουθούν συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τα σημαντικότερα εξ αυτών.

H εξέλιξη και παρουσίαση νέων επαγγελματικών οχημάτων που θα προσφέρουν καλύτερες λύσεις στους ιδιοκτήτες τους σε σχέση με τα μοντέλα που αντικαθιστούν, αποτελεί ένα πρωταρχικής σημασίας ζήτημα για τις διεθνείς κατασκευάστριες εταιρείες.
Παράλληλα όμως, επιβάλλεται να εξελίξουν τα νέα μοντέλα που θα συμπληρώσουν την γκάμα των προϊόντων τους δεδομένου ότι, η αγορά των επαγγελματικών οχημάτων προορίζεται για κάλυψη μιας τεράστιας ποικιλίας εφαρμογών.
Με αφορμή ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων και των μεταφορών γενικότερα, τη Διεθνή Έκθεση ΙΑΑ που θα πραγματοποιηθεί μέσα στο Σεπτέμβριο στο Ανόβερο, στο σύνολο τους σχεδόν, οι διεθνείς εταιρείες κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων, έχουν προγραμματίσει την επίσημη πρεμιέρα πολλών νέων μοντέλων που εισαγάγουν νέες τεχνολογικές καινοτομίες σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς.
Παράλληλα, πέραν από τα 11 νέα μοντέλα που ακολουθούν, δεν πρέπει να παραλείψουμε την ύπαρξη αρκετών ακόμα εκδόσεων στα ελαφρά επαγγελματικά, όπως π.χ. είναι το VW Amarok Single Cab καθώς επίσης και τις σημαντικές εξελίξεις στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα με τους νέους κινητήρες τεχνολογίας Euro6 να κλέβουν την παράσταση.
Ωστόσο, γι’ αυτή την κατηγορία θα μπορείτε να ενημερωθείτε σε επόμενο τεύχος του περιοδικού μας.

Dacia Dokker Van
Το νέο Vanette της Dacia που αναμένεται να λανσαριστεί στις διάφορες αγορές της ΕΕ προς το τέλος του καλοκαιριού φέρει την ονομασία Dokker χάρη στον συνδυασμό των λέξεων «dock» (αποβάθρα) και «worker» (εργάτης).
Το Dokker βασίζεται στην εξαιρετική πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη του Kangoo προκειμένου να προσφέρει ιδανικές λύσεις σε όλους επιθυμούν την ευέλικτη μεταφορά φορτίων βάρους έως και 750 κιλών και όγκου έως και 3,9 κ.μ., τόσο εντός της πόλης, όσο και στα πέριξ αυτής.
Ο εσωτερικός διάκοσμος του νέου Dokker Van διακρίνεται για την έντονη διχρωμία των επενδύσεων στο εσωτερικό των θυρών και την κεντρική κονσόλα.
Παράλληλα, η νέα κεντρική κονσόλα εφοδιάζεται με μια οθόνη πολλαπλών λειτουργιών 7 ιντσών από όπου ο οδηγός ενημερώνεται για τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού, του ηχοσυστήματος κ.ά.
Στο επάνω και κάτω μέρος του ταμπλό μπροστά από τον συνοδηγό, μεταξύ των καθισμάτων, στην οροφή του οχήματος, στην κεντρική κονσόλα και στο εσωτερικό των θυρών, οι χώροι του νέου Dokker Van εμφανίζουν συνολική χωρητικότητα 44,2 λτ.
Το συνολικό μήκος του αμαξώματος του Dokker Van ανέρχεται στα 4.363 χλστ., το πλάτος στα 1.751 χλστ., το ύψος στα 1.809 χλστ. και το μήκος του μεταξονίου στα 2.810 χλστ.
Παρά τις σχετικά περιορισμένες διαστάσεις του, ο νέος εκπρόσωπος της Dacia στα ελαφρά επαγγελματικά, προσφέρει χώρο φόρτωσης με μήκος 1.856 χλστ., πλάτος 1.372 χλστ. (1.130 χλστ. μεταξύ των θόλων) και ύψος 1.271 χλστ.
Βάσει όλων των παραπάνω, ο ωφέλιμος όγκος των προϊόντων που μπορεί να υποστηρίξει το Dokker ανέρχεται στα 3,3 κ.μ. και το βάρος τους στα 750 κιλά αντίστοιχα.
Ωστόσο, χάρη στο ειδικό σύστημα «Easy Seat» που προσφέρεται από την Dacia, το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί πλήρως ή και να αφαιρεθεί, με αποτέλεσμα το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης να αυξάνεται από τα 1.856 χλστ. στα 2.420 χλστ. ή στα 3.110 χλστ. και ο ωφέλιμος όγκος έως και στα 3,9 κ.μ. αντίστοιχα.
Η γκάμα των μηχανικών συνόλων του νέου Dacia Dokker περιλαμβάνει δύο επιλογές με καύσιμο το πετρέλαιο και δύο βενζινοκινητήρες.
Ο πετρελαιοκινητήρας dCi των 1.462 κ.εκ. είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 75 ή 90 ίππων και αποδίδει μέγιστη ροπή 180 ή 200 Nm αντίστοιχα.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου ορίζεται στα 4,5 λτ./100 χλμ. μόλις ενώ οι εκπομπές CO2 στα 118 gr/km.
Στους βενζινοκινητήρες είναι διαθέσιμος ένας MPi, χωρητικότητας 1.598 κ.εκ. με ισχύ 85 ίππων και ροπή 134 Nm που καταναλώνει 7,5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 175 gr CO2/km.
Τέλος νέα είναι η προσθήκη ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα Tce με κυβισμό 1.198 κ.εκ. που αποδίδει ισχύ 115 ίππων και μέγιστη ροπή 190 Nm. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο εμφανίζει μέση κατανάλωση 6,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων του δεν υπερβαίνουν το όριο των 140 gr/km.

Fiat Panda Van
Η Fiat Professional δεν σταματά να επεκτείνει τη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της και η πιο πρόσφατη προσθήκη σε αυτή αφορά στην έκδοση Van της νέας γενιάς του Panda. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα ευέλικτο, κομψό και ιδιαίτερα αποδοτικό mini-vanette που αναμένεται να συμπληρώσει τη γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της.
Με διαστάσεις αμαξώματος που δεν υπερβαίνουν τα 3,65μ. μήκους, 1,64 μ. πλάτος και 1,55μ. ύψος , το νέο Fiat Panda Van διακρίνεται για την εξαιρετική ευελιξία του εντός της πόλης (κύκλος στροφής 9,3μ.).
Παράλληλα όμως, το νέο ιταλικό mini-vanette είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία βάρους έως 500 κιλών και όγκου έως και 1.000 λτ. με αποτέλεσμα να προσφέρει σημαντικές λύσεις σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κυρίως στις ενδοαστικές μεταφορές.
Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η ιταλική εταιρεία, το νέο Panda Van θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις με δύο ή τέσσερις θέσεις. Σε κάθε περίπτωση, ανάμεσα στα καθίσματα και τον χώρο φόρτωσης έχει τοποθετηθεί ένα ειδικό διαχωριστικό πλαίσιο, ενώ και τα πίσω πλευρικά παράθυρα έχουν αντικατασταθεί από μεταλλικές επενδύσεις.
Το μέγιστο μήκος του χώρου φόρτωσης του νέου Panda Van ανέρχεται στα 2,1μ., ενώ κάτω από το δάπεδο του έχουν προβλεφθεί ειδικές αποθηκευτικές θήκες για εργαλεία κ.ά.
Σε ότι αφορά στους κινητήρες, σε πρώτη φάση το νέο Fiat Panda Van θα είναι διαθέσιμο με έναν βενζινοκινητήρα 1,2 λτ. που αποδίδει ισχύ 69 ίππων και έναν 1.300άρη Multijet με ισχύ 75 ίππων.
Το mini-vanette της Fiat Professional που θα κατασκευάζεται στη γραμμή παραγωγής της Fiat στη Νάπολι, θα είναι διαθέσιμο αργότερα και με άλλες εκδόσεις του πετρελαιοκινητήρα Multijet καθώς και με μηχανικά σύνολα με δυνατότητα χρήσης

Fiat Punto Van
Η νέα γενιά του Fiat Punto Van παρουσιάστηκε από την ιταλική εταιρεία στο Διεθνές Σαλόνι του Μπέρμιγχαμ (24-26/04/2012).
Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Fiat Professional, το νέο Punto Van εμφανίζει αρκετές διαφορές με το μοντέλο που αντικαθιστά, διαφορές που εστιάζονται, τόσο στη σχεδίαση του αμαξώματος, όσο και στον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας του.
Το ελαφρώς μεταβληθέν εμπρόσθιο τμήμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ γενικότερα, η σχεδίαση του ιταλικού mini-vanette είναι αρκετά πιο δυναμική.
Παράλληλα, ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας αναμένεται να είναι πληρέστατος καθώς μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει ως στάνταρ, στοιχεία όπως τα ESP, BAS (Brake Assistance System), κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες, υπολογιστή ταξιδιού, μετωπικούς αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, ράδιο-CD MP3, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, τιμόνι ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος και κατά διεύθυνση και ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος κάθισμα οδηγού.
Με το χώρο φόρτωσης να έχει ωφέλιμο όγκο 1,0 κ.μ. και το ωφέλιμο φορτίο του να ανέρχεται έως και στα 520 κιλά, το νέο Fiat Punto Van θα εφοδιάζεται με τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα MultiJet II των 1,3 λτ. σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις και συγκεκριμένα:
* Ισχύς 75 ίππων και ροπή 190 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.
Η συγκεκριμένη έκδοση εμφανίζει μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 της περιορίζονται στα 112 g/km.
* Ισχύς 85 ίππων και ροπή 200 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.
Η συγκεκριμένη έκδοση εμφανίζει μέση κατανάλωση 3,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 της περιορίζονται στα 90 g/km χάρη και στο σύστημα Start&Stop.
* Ισχύς 95 ίππων και ροπή 200 Nm από τις 1.500 σ.α.λ.
Η συγκεκριμένη έκδοση εμφανίζει μέση κατανάλωση 4,2 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 της περιορίζονται στα 110 g/km χάρη και στο σύστημα Start&Stop.
Πληροφοριακά αναφέρουμε πως, το σύστημα Start&Stop περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων με ισχύ 85 και 95 ίππων.

Ford Transit Custom
Σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει η Ford, έως το 2014 αναμένεται να έχει αντικαταστήσει πλήρως την υπάρχουσα γκάμα των επαγγελματικών της οχημάτων.
Η αρχή έγινε με το νέο Ford Ranger που έχει παρουσιαστεί επίσημα και μέχρι το τέλος του καλοκαιριού αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική του πορεία και στην ελληνική αγορά.
Το αμέσως επόμενο μοντέλο που θα λανσάρει η Ford δεν θέλει ιδιαίτερες συστάσεις.
Από το 1965, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε έχει σημειώσει περισσότερες από 6,8 εκ. πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο και έχει καταφέρει να ανακηρυχθεί σε «Van of theYear» για τα έτη 2001 και 2007.
Ο λόγος φυσικά για το Ford Transit του οποίου η νέα γενιά αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα στην προσεχή Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών στο Ανόβερο και η εμπορική του πορεία (και στην ελληνική αγορά) θα ξεκινήσει μέχρι τον προσεχή Δεκέμβριο.

Πλήρως αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς
Το εντελώς νέο Transit έχει δεχθεί επεμβάσεις σε όλο το μήκος και πλάτος του αμαξώματος του και ουσιαστικά διαφοροποιείται πλήρως από τον προκάτοχο του.
Σε ό,τι αφορά στην σχεδίαση, η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «kinetic design» της Ford, όπως αυτή αποτυπώνεται και στα επιβατικά οχήματα της γκάμας της, είναι παρούσα και στην περίπτωση του νέου Transit με έντονες καμπύλες και ακμές να συνδυάζονται, δημιουργώντας ένα κομψό, επιβλητικό και «επιθετικό» σύνολο.
Η τολμηρή τραπεζοειδής μάσκα, το έντονο νεύρο που διατρέχει όλο το πλευρικό τμήμα του αμαξώματος, τα νέα φωτιστικά σώματα κ.ά. αποτελούν ορισμένα από τα βασικότερα γνωρίσματα της.
Σε ό,τι αφορά στις εκδόσεις του, το νέο Transit θα είναι διαθέσιμο με δύο μήκη μεταξονίου. Ως επιβατικό (για οκτώ ή εννέα άτομα) φέρει την ονομασία TourneoCustom, ενώ ως Van ονομάζεται Transit Custom.
Εντελώς νέα είναι και η σχεδίαση του εσωτερικού, όπου αξίζει να αναφέρουμε το νέο πίνακα οργάνων, την επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα, τους πολλαπλούς νέους χώρους, την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Κινητήρες Euro5 με ισχύ από 100- 155 ίππους
O υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας Duratorq TDCi των 2,2 λτ. που αναλαμβάνει την κίνηση του νέου Transit αποδίδει ισχύ 100, 125 ή 155 ίππων και συνεργάζεται με ένα εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Σε συνδυασμό με το προαιρετικό Auto-Start-Stop, είναι σε θέση να καταναλώνει έως και μόλις 6,5 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 της τάξης των 172 g/km. Τέλος, αξίζει να σημειώσουμε πως, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Ford, τα διαστήματα μεταξύ των σέρβις για το νέο εκπρόσωπο της έχουν αυξηθεί στα 50.000 χλμ. ή κάθε δύο έτη, γεγονός που συμβάλλει στην μείωση του κόστους συντήρησης του.

Mahindra Genio
Η Mahindra & Mahindra Ltd. έχει καταφέρει ήδη να αποσπάσει ένα σεβαστό μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Γηραιάς Ηπείρου χάρη στο δυναμικό και σκληροτράχηλο GOA m-Hawk Pick-Up που διακρίνεται για τις εξαιρετικές μεταφορικές του δυνατότητες, το περιορισμένο κόστος χρήσης και συντήρησης και φυσικά, τους μεγάλους χώρους στο εσωτερικό της καμπίνας.
Ωστόσο, η Mahindra δε φαίνεται διατεθειμένη να παραμείνει… στα ρηχά και ήδη προχώρησε στην πρώτη παγκόσμια παρουσίαση ενός νέου εκπρόσωπου στην κατηγορία των ελαφρών ημιφορτηγών.
Το Genio, όπως ονομάζεται, παρουσιάστηκε στη Βομβάη και αρχικά αναμένεται να λανσαριστεί στις αγορές της Ινδίας, της Σρι Λάνκα και της νοτίου Αφρικής, ενώ λίγο αργότερα θα ακολουθήσει το λανσάρισμα του στη Λατινική Αμερική και την Αυστραλία.
Το βασικότερο γνώρισμα του εσωτερικού της καμπίνας στο νέο Genio είναι χωρίς αμφιβολία οι μεγάλοι χώροι για τους επιβάτες.
To Genio θα εφοδιάζεται με τη φαρδύτερη καμπίνα της κατηγορίας (εξαιρετική είναι η εικόνα και του GOA Pick-Up ήδη), ενώ αντίστοιχα, το μεγάλο ωφέλιμο εσωτερικό ύψος ενισχύει ακόμα περισσότερο την αίσθηση ευρυχωρίας για τους επιβάτες.
Πέραν της ευρυχωρίας, το εσωτερικό του Genio διακρίνεται και για τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Συγκεκριμένα, η Mahindra προσφέρει έως και αναδιπλούμενα τραπεζάκια για τους επιβάτες, ενώ μέσω του ειδικού συστήματος DDAS (Digital Drive Assist System), ο οδηγός μπορεί να λάβει άμεσα πληροφορίες που αφορούν στην επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων, στην κατανάλωση καυσίμου, στην θερμοκρασία εντός και εκτός του οχήματος, στα επίπεδα της υγρασίας κ.ά.
Κάτω από το κάλυμμα του κινητήρα του Genio εδράζεται ένα μηχανικό σύνολο m-Hawk, χωρητικότητας 2,2 λτ. που αποδίδει ισχύ 120 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και αντίστοιχη ροπή 290 Nm που διατηρείται σταθερή από τις 1.600- 2.800 σ.α.λ.
Δεδομένου ότι, πρόκειται για ένα σκληροτράχηλο ελαφρύ επαγγελματικό, το Genio δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίων μεγάλου βάρους. Όπως είναι φυσικό, θα προσφέρεται σε εκδόσεις με μονή ή διπλή καμπίνα και στην πρώτη περίπτωση, το ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να υποστηρίξει ανέρχεται έως και στους 1,25t.

Mercedes-Benz Citan
Παρά το γεγονός ότι, αποτελεί τον καρπό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας με τη Renault, το νέο Citan (συνδυασμός των λέξεων City-Titan), είναι αναμφίβολα ένα χαρακτηριστικό προϊόν της Mercedes-Benz και επιδεικνύει όλες τις αρετές των οχημάτων με σήμα το αστέρι.
Μάλιστα, το νέο αυτό ελαφρύ επαγγελματικό που θα παρουσιαστεί επίσημα στο κοινό κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης IAA που θα γίνει στο Ανόβερο μέσα στο φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, υιοθετεί πρώτο τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των επαγγελματικών οχημάτων της Mercedes-Benz.
Ανάλογα με τις απαιτήσεις χρήσης, το νέο Citan θα προσφέρεται με τρία διαφορετικά μήκη αμαξώματος. Το Citan Compact θα έχει μήκος 3,94μ. το Citan Long μήκος 4,32μ. και το Citan Extra Long μήκος 4,71μ. αντίστοιχα.
Πέραν των εκδόσεων Van, το νέο Vanette της Mercedes-Benz θα προσφέρεται και στις εκδόσεις Mixto που εφοδιάζονται με 2η σειρά καθισμάτων αλλά και στις εκδόσεις Crewbus. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει μέχρι στιγμής η Mercedes-Benz, το μεικτό βάρος του Citan δεν θα υπερβαίνει τους 2,2t.
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει μέχρι στιγμής γνωστά, το νέο Citan θα εφοδιάζεται με τρεις πετρελαιοκινητήρες ισχύος από 75- 110 ίππων, και έναν βενζινοκινητήρα 115 ίππων. Όπως είναι φυσικό, όλα τα μηχανικά σύνολα θα καλύπτουν τις προδιαγραφές της Euro5 και θα προσφέρονται και σε εκδόσεις με σύστημα ECO Start/Stop, ενώ η γκάμα των κιβωτίων ταχυτήτων θα περιλαμβάνει επιλογές με πέντε ή έξι σχέσεις, με την μετάδοση της κίνησης να γίνεται στους τροχούς του εμπρόσθιου άξονα.

Mini Clubvan
Mini έχει αποφασίσει να εμπλουτίσει στο μέγιστο βαθμό τη γκάμα των εκδόσεων του θρυλικού μοντέλου της και μετά το … κλασικό μικρό και την cabrio έκδοση του, ακολούθησαν τα Clubman, Coupe, Roadster και τώρα το Clubvan.
Με την τελευταία προσθήκη στην γκάμα του διάσημου μοντέλου, η Mini εισέρχεται στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και το εν λόγω mini-vanette αναμένεται να προσφέρει σημαντικές λύσεις σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά αντικειμένων μικρού όγκου.
Το νέο Mini Clubvan που αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, βασίζεται στο αμάξωμα και στα μηχανικά μέρη της έκδοσης με το αυξημένο μεταξόνιο, Clubman. Οι διαφορές τους εστιάζονται στο πίσω εσωτερικό καθώς η πίσω σειρά καθισμάτων έχει αφαιρεθεί προκειμένου να σχηματιστεί ένας επίπεδος χώρος φόρτωσης, ενώ και τα πίσω πλευρικά παράθυρα έχουν ενισχυμένες επενδύσεις.
Στον εξοπλισμό του Mini Clubvan περιλαμβάνονται επίσης στοιχεία όπως διαχωριστικά από αλουμίνιο για την προστασία των επιβατών από τα αντικείμενα στον χώρο φόρτωσης, ειδική παροχή ρεύματος στο χώρο φόρτωσης, καθώς και ένα προηγμένο σύστημα συγκράτησης του φορτίου εντός αυτού. Σε ό,τι αφορά στις διαστάσεις της, η καρότσα του Clubvan έχει ωφέλιμο μήκος 1.138 χλστ., ύψος 1.018 χλστ. και μπορεί να υποστηρίξει φορτία με βάρος έως 370 κιλών και όγκο έως 858 λτ.
Τέλος, σε ό,τι αφορά στη γκάμα των μηχανικών του συνόλων, το Mini Clubvan θα εφοδιάζεται με έναν 1.600άρη κινητήρα 121 ίππων που θα συνεργάζεται με χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

Nissan NV400
Αν και η εξέλιξη του αποτελεί προϊόν στενής συνεργασίας της Nissan με την Renault, το νέο NV400 είναι σαφέστατα ένα χαρακτηριστικό προϊόν της ιαπωνικής εταιρείας χάρη και στην ιδιαίτερη μορφή της σχεδίασης αμαξώματος και εσωτερικού που κινείται στα νέα πρότυπα που έχει θέσει το NV200 που προηγήθηκε.
Το νέο NV400 αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στους επόμενους μήνες την εμπορική του πορεία στις διάφορες χώρες της ΕΕ με εκδόσεις μεικτού βάρους από 2,8- 4,5t. Σε σχέση με το Interstar, που ουσιαστικά αντικαθιστά, το NV400 έχει να επιδείξει αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, πληρέστερο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και σαφέστατα πιο σύγχρονη και στιβαρή αρχιτεκτονική αμαξώματος και πλαισίου.
Το νέο Nissan NV400 θα προσφέρεται με τρία μήκη μεταξονίου, τέσσερα διαφορετικά μήκη αμαξώματος και φυσικά τρία ύψη οροφής, όπως και η πλειοψηφία των ανταγωνιστών του. Σε ό,τι αφορά στις εκδόσεις Van, ο ωφέλιμος όγκος φόρτωσης θα κυμαίνεται από τα 8,0- 17,0 κ.μ., ενώ η Nissan έχει ανακοινώσει πως θα προσφέρονται κατευθείαν από το εργοστάσιο εκδόσεις Van, Combi (μεταφοράς προσωπικού), κιβωτάμαξες, ανατρεπόμενα κ.ά. Παράλληλα, θα προσφέρονται και εκδόσεις καμπίνας- σασί προκειμένου να αποτελέσουν τη βάση για μια τεράστια γκάμα επιπλέον υπερκατασκευών που πιθανόν οι πελάτες της εταιρείας να επιθυμούν να εγκαταστήσουν.
Με το NV400 η Nissan προσφέρει για πρώτη φορά τη δυνατότητα απόκτησης ενός επαγγελματικού της οχήματος με κίνηση στους εμπρόσθιους ή τους πίσω τροχούς.
Την κίνηση του νέου Nissan NV400 αναλαμβάνει ένα 4κύλινδρο, 16βάλβιδο, μηχανικό σύνολο 2,3 λτ. που αποδίδει ισχύ 100, 125 και 150 ίππων με αντίστοιχα αποθέματα ροπής της τάξης των 285, 310 και 350 Nm. Ο εν λόγω κινητήρας καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro 5, ενώ τα διαστήματα μεταξύ των προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης του ανέρχονται στα 40.000 χλμ. ή κάθε δύο έτη.

Smart For-Us (Urban Pick-Up)
Ένα νέο ευφάνταστο πρωτότυπο παρουσίασε στις αρχές του 2012, στο Διεθνές Σαλόνι του Ντιτρόιτ, η Smart. Το Smart For-Us είναι μια έκδοση του δημοφιλούς μίνι με ανοικτή καρότσα και εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα.
Αν και είναι μάλλον απίθανο να το δούμε σύντομα -ή ποτέ- να φτάνει στο στάδιο της μαζικής παραγωγής, το πρωτότυπο Smart For-Us είναι σίγουρα ένα εντυπωσιακό όχημα.
Η διαφορά του For-Us με τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου εστιάζεται στην ύπαρξη μιας ανοικτής καρότσας πίσω από τις θέσεις για τον οδηγό και το συνοδηγό. Η Smart ανακοινώνει πως σε αυτόν τον χώρο μπορούν να φιλοξενηθούν δύο ποδήλατα ή οτιδήποτε άλλο απαιτείται να μεταφερθεί, φτάνει να… έχει μικρό μέγεθος.
Πέραν όμως της ανοικτής του καρότσας, το Smart For-Us διακρίνεται και για έναν ακόμα λόγο και αυτός δεν είναι άλλος από τον κινητήρα του. Συγκεκριμένα, το εν λόγω πρωτότυπο εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 73 ίππων που αντλεί την ενέργεια του από μπαταρίες ιόντων λιθίου συνολικής χωρητικότητας 17,6 kWh. Μάλιστα οι υποδοχές για την φόρτιση του ηλεκτροκινητήρα εδράζονται στην… καρότσα του Smart For-Us.

SsangYong Actyon Sports
Η νέα γενιά του δυναμικού Pick-Up της Ssangyong με την ονομασία Actyon Sports πραγματοποίησε την πανευρωπαϊκή της πρεμιέρα στην Διεθνή Έκθεση της Γενεύης (6- 18 Μαρτίου). Το νέο μοντέλο είναι ισχυρότερο, πιο οικονομικό και σημαντικά βελτιωμένο, τόσο αισθητικά, όσο και σε επίπεδο μηχανικών μερών.
Έπειτα από μια διετία εξέλιξης και με συνολικό προϋπολογισμό άνω των 60 εκ. ευρώ, το νέο Ssangyong Actyon Sports είναι γεγονός και αναμένεται να λανσαριστεί στη Γηραιά Ήπειρο μέσα στο έτος.
Πέραν της εντελώς αναβαθμισμένης σχεδίασης, τόσο του αμαξώματος, όσο και του εσωτερικού, το νέο Actyon Sports έχει να επιδείξει και πολλαπλές διαφορές σε ό,τι αφορά στα μηχανικά του μέρη.
Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως, την κίνηση του αναλαμβάνει ο ολοκαίνουργιος πετρελαιοκινητήρας e-XDI που αποδίδει ισχύ 155 ίππων και μέγιστη ροπή 360 Nm που διατηρείται σταθερή από τις 1.500- 2.800 σ.α.λ.
Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καυσίμου του συγκεκριμένου μηχανικού συνόλου, που όπως είναι φυσικό καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro5, ορίζεται στα 7,4 λτ./100 χλμ., δηλαδή είναι βελτιωμένη κατά 7,5% σε σχέση με τον προκάτοχο του.

Toyota- PSA Van
Σε μια σημαντική συμφωνία προχώρησαν οι Toyota και PSA (Peugeot-Citroen) η οποία αφορά στην προμήθεια ελαφρών επαγγελματικών από τις γαλλικές εταιρείες για την πώληση με το σήμα και της ιαπωνικής. Πιο συγκεκριμένα, η Toyota Motor Europe και ο Όμιλος PSA Peugeot- Citroen ανακοίνωσαν πως θα συνεργαστούν σε ένα πρόγραμμα που προβλέπει την προμήθεια ελαφρών επαγγελματικών από τις γαλλικές εταιρείες προς την ιαπωνική, για πώληση τους με το λογότυπο της στις διάφορες αγορές της ΕΕ.
Η συνεργασία αναμένεται να ξεκινήσει περίπου στα μέσα του 2013 και σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινώσει τα εμπλεκόμενα μέρη, η Toyota θα αρχίσει να διαθέτει στις διάφορες αγορές της ΕΕ τα Peugeot Expert- Citroen Jumpy και με το δικό της λογότυπο.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Europe, Didier Leroy, μεταξύ άλλων τόνισε σχετικά με το θέμα πως, η συνεργασία με τον Όμιλο PSA αποτελεί την ιδανική επιλογή για την ιαπωνική εταιρεία, ιδιαίτερα μετά και την απόφαση να μην συνεχιστεί η παραγωγή ή η εξέλιξη του Toyota Hiace. Παράλληλα, τόνισε πως, η εν λόγω συνεργασία θα συνεχιστεί τουλάχιστον και μετά το 2020, ενώ ευελπιστεί για την επιτυχία της δεδομένης και της πολύ καλής συνεργασίας που έχουν μέχρι στιγμής στην από κοινού εξέλιξη των γνωστών μίνι επιβατικών τους μοντέλων.
Η εξέλιξη του νέου Toyota LCV θα πραγματοποιηθεί από τον Όμιλό PSA ο οποίος θα έχει την συμβολή της ιαπωνικής εταιρείας στην εξέλιξη και της νέας γενιάς των Peugeot Expert και Citroen Jumpy.