Νέος κινητήρας 2,2λτ. για το Isuzu D-Max!
To Citan (συνδυασμός των λέξεων City και Titan), αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για την Mercedes-Benz καθώς έρχεται να συμπληρώσει την γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της.
Παράλληλα, το Citan αποτελεί τον πρώτο εκπρόσωπο της Mercedes-Benz στην κατηγορία των Vanette, μια κατηγορία οχημάτων που εμφανίζει ραγδαία ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Θέλοντας να εκμεταλλευτεί και αυτό το πεδίο, η Mercedes-Benz συνεργάστηκε στενά με την Renault προκειμένου να εξελίξει το νέο της μοντέλο που βασίζεται στο αμάξωμα και στα μηχανικά μέρη της νέας γενιάς του Kangoo.
Ωστόσο από το στρατόπεδο της Mercedes-Benz καθιστούν σαφές πως το Citan δεν αποτελεί απλώς μια «παραλλαγή» του Renault Kangoo αλλά έχει να επιδείξει όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τους υπόλοιπους εκπροσώπους της όπως είναι η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, το υψηλό υπόβαθρο της εφαρμοσμένης τεχνολογίας, οι πολύ καλές μεταφορικές δυνατότητες και φυσικά η αξιοπιστία.
Αυτοί είναι άλλωστε, σε συνδυασμό με το περιορισμένο κόστος χρήσης- συντήρησης και οι βασικοί τομείς που οφείλει να καλύπτει απόλυτα ένα επαγγελματικό όχημα.
Όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και κατά την πρώτη μας οδηγική επαφή με το νέο μικρό επαγγελματικό της Mercedes-Benz, στους δρόμους της Κοπεγχάγης στις αρχές του Σεπτεμβρίου, η ευελιξία και η ευκολία στον χειρισμό του είναι ένα από τα βασικότερα πλεονεκτήματα του.
Παράλληλα, χάρη στις προηγμένες τεχνολογικές εφαρμογές στα μηχανικά του μέρη και τους σύγχρονους κινητήρες (πετρελαίου αρχικά και αργότερα και βενζίνης), το Citan είναι σε θέση να καταναλώνει από 4,3 λτ./100 χλμ. και να εκπέμπει από 112 g CO2/km, επιδόσεις που σαφέστατα το καθιστούν έναν άκρως οικονομικό συνεργάτη.
Τέλος, με γκάμα εκδόσεων που περιλαμβάνει οχήματα με τρία μήκη αμαξώματος και μεταξονίου, το Citan Van (θα παράγεται και σε εκδόσεις Mixto με δεύτερη σειρά καθισμάτων αλλά και στις επιβατικές Crewbus), είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία με βάρος έως 810 κιλά και όγκο από 2,4 κ.μ. έως 3,8 κ.μ., μια πολύ καλή επίδοση για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Εν αναμονή λοιπόν και για τις οδηγικές εντυπώσεις που θα αποκομίσουμε κατά την έλευση του και στην ελληνική αγορά, κάτι που αναμένεται να γίνει μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Εκλεπτυσμένο, ανθεκτικό και ασφαλές περιβάλλον εργασίας
Ο εσωτερικός διάκοσμος του Mercedes-Benz Citan σε κερδίζει άμεσα με τις έντονες καμπύλες και τη σχεδίαση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας που νιώθεις πως έχουν δομηθεί ουσιαστικά γύρω από το σώμα του οδηγού.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πολύ καλή εργονομία για όλα τα χειριστήρια καθώς και την άμεση πληροφόρηση από τα διάφορα όργανα για τις επιμέρους λειτουργίες του οχήματος.
Η ποιότητα των υλικών είναι καλή και το ίδιο ισχύει για το επίπεδο της συναρμολόγησης των πλαστικών στο ταμπλό, το εσωτερικό των θυρών και αλλού, γεγονός που εγγυάται τη μακρόχρονη συμβίωση με το όχημα χωρίς τους διάφορους ενοχλητικούς τριγμούς που μπορεί να εμφανιστούν εξαιτίας της καταπόνησης που αυτό θα δεχθεί λόγω της σκληρής χρήσης.
Το αμέσως επόμενο στοιχείο που θα εκτιμηθεί δεόντως, είναι οι πολλαπλοί και ιδιαίτερα μεγάλοι και εύχρηστοι αποθηκευτικοί χώροι που έχουν προβλεφθεί –κυριολεκτικά- παντού εντός της καμπίνας του οδηγού και του συνοδηγού.
Εξ αυτών αξίζει να αναφέρουμε την ειδική ραφιέρα στην οροφή του οχήματος που μπορεί να φέρει και κλειστά τμήματα, ενώ σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής, στις επιβατικές εκδόσεις Crewbus, ο συνολικός όγκος των διαφόρων αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό του οχήματος ανέρχεται στα 77 λτ.
Ακόμα και άτομα με ύψος σημαντικά άνω του μέσου όρου, δεν θα αντιμετωπίσουν το παραμικρό πρόβλημα, τόσο κατά την είσοδο και έξοδο τους από το Citan, όσο και κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων, χάρη στον μεγάλο «αέρα» για τα γόνατα και το κεφάλι τους αλλά και τα άνετα, μεγάλα σε διαστάσεις και αναπαυτικά, καθίσματα.
Παράλληλα, ο εξοπλισμός του νέου Citan είναι πληρέστατος και αξίζει να σημειώσουμε πως, στοιχεία όπως είναι το Start-Off Assist, τα φώτα ημέρας, οι προεταντήρες και περιοριστές φορτίου των ζωνών ασφαλείας, οι έως και έξι αερόσακοι κ.ά., περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του γερμανικού Vanette.
¶νετη φόρτωση ευρωπαλετών και τρία μήκη αμαξώματος
Το Mercedes-Benz Citan θα προσφέρεται και στην ελληνική αγορά με τρία μήκη αμαξώματος με τις αντίστοιχες εκδόσεις να φέρουν την ονομασία Compact, Long και Extra Long.
Το μήκος του μεταξονίου ορίζεται στα 2.313, 2.697 και 3.081 χλστ., με το μήκος του αμαξώματος να διαμορφώνεται αντίστοιχα στα 3.937, 4.321 και 4.705 χλστ.
Παρά τις περιορισμένες ουσιαστικά διαστάσεις του αμαξώματος του, το Citan προσφέρει έναν μεγάλο και εύκολα προσβάσιμο χώρο φόρτωσης με μήκος που ανάλογα με την έκδοση του οχήματος διαμορφώνεται αντίστοιχα στα 1.369, 1.753 και 2.137 χλστ., ενώ χάρη στην πλήρη αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού και το σπαστό διαχωριστικό πλέγμα, το μήκος του μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο.
Το πλάτος παραμένει σταθερό στα 1.460 χλστ. και το ύψος στα 1.258 χλστ., ενώ το ελάχιστο εσωτερικό πλάτος μεταξύ των θόλων ορίζεται στα 1.219 χλστ., γεγονός που επιτρέπει την μεταφορά ευρωπαλετών ακόμα και εγκάρσια.
Σε ό,τι αφορά στις μεταφορικές του δυνατότητες, το Mercedes-Benz Citan μπορεί να υποστηρίξει φορτία με όγκο έως 2,4 κ.μ. για τις εκδόσεις Compact, έως 3,1 κ.μ. για τις εκδόσεις Long και έως 3.8 κ.μ. για τις εκδόσεις Extra Long.
Αντίστοιχα, το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο διαμορφώνεται στα 490, 775 και 810 κιλά ανάλογα με την έκδοση του αμαξώματος, την ίδια στιγμή που το μέγιστο μεικτό βάρος του οχήματος δεν υπερβαίνει σε καμία περίπτωση τους 2,2t.
Τέλος, σύμφωνα με τα όσα ανακοινώνει ο κατασκευαστής, η ελκτική ικανότητα του νέου Vanette ανέρχεται στα 670- 720 κιλά για φορτία χωρίς φρένα και στα 1.050 κιλά για τρέιλερ με φρένα.
Προηγμένα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας
Όπως ήταν αναμενόμενο για έναν εκπρόσωπο της Mercedes-Benz, το Citan καταφέρνει να συνδυάσει ιδανικά την πολύ καλή ποιότητα κύλισης με ένα υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας χάρη στην πολύ καλή δομή της ανάρτησης, το στιβαρό πλαίσιο και φυσικά την ύπαρξη πολλαπλών προηγμένων συστημάτων ελέγχου της οδικής συμπεριφοράς του.
Κατά την κίνηση εντός της πόλης, το Citan αποδεικνύεται ευέλικτο και άνετο στον χειρισμό του, χάρη στο μεγάλο κόψιμο του τιμονιού.
Τα φρένα είναι ισχυρά και με καλή αίσθηση, ενώ ο θόρυβος από τον κινητήρα δεν γίνεται αισθητός παρά μόνο κατά την κίνηση σε πολύ υψηλές ταχύτητες σε κλειστούς αυτοκινητοδρόμους.
Ακόμα και εκεί όμως, το Citan θα παραμείνει σταθερό χωρίς να επηρεάζεται στο ελάχιστο από τους πλευρικούς ανέμους, ενώ η ελαστικότητα των κινητήρων του κερδίζει άμεσα την εκτίμηση του οδηγού ακόμα και κατά την κίνηση με πλήρες φορτίο.
Σε ό,τι αφορά τώρα στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, η Mercedes-Benz δεν έχει… τσιγκουνευτεί τίποτα και έχει προσφέρει στο Citan το πλήρες πακέτο των πιο προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων που έχει να επιδείξει.
Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε την ύπαρξη του Adaptive ESP® που περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Μέσω του συγκεκριμένου προγράμματος, η Mercedes-Benz έχει ενσωματώσει την λειτουργία πολλαπλών, υπερσύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως τα ABS®, VDC® (Vehicle Dynamic Control), TCS® (Traction Control System) και ASR® (Acceleration Skid Control), τα οποία αναλαμβάνουν να εκμηδενίσουν τις όποιες δυναμικές αντιδράσεις του οχήματος (υποστροφή, υπερστροφή, απώλεια πρόσφυσης τροχών κατά την εκκίνηση ή την ακραία επιβράδυνση κ.ά.) και προσφέρουν μια σημαντική «χείρα βοηθείας» στον οδηγό κάτω από όλες τις συνθήκες κίνησης, οδοστρώματος ή φορτίου.
Κίνηση ματ
Η Mercedes-Benz δαπάνησε αρκετά χρόνια και εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξη του Citan -από κοινού με την Renault- και το αποτέλεσμα σαφέστατα και την δικαιώνει.
Το νέο γερμανικό Vanette διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να προσφέρει σημαντικές λύσεις σε μια μεγάλη γκάμα επιχειρήσεων, ωστόσο το σίγουρο είναι πως, πέραν όλων των δεδομένων πρακτικών αλλά και τεχνολογικών αρετών του, το γερμανικό μοντέλο θα κληθεί να αντιμετωπίσει έναν ιδιαίτερα προηγμένο ανταγωνισμό και σε θέματα τιμολογιακής πολιτικής. Ιδιαίτερα στην ελληνική αγορά που μαστίζεται από την κρίση τα τελευταία χρόνια, αυτό είναι ένα μεγάλο ζήτημα που θα καθορίσει ίσως και την εμπορική του επιτυχία.
Κοιτώντας πάντως… την γενικότερη εικόνα, η Mercedes-Benz με την παρουσίαση του Citan, πραγματοποιεί μια ιδιαίτερης σημασίας κίνηση στην σκακιέρα της παγκόσμιας αγοράς ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων καθώς πλέον η γκάμα των εν λόγω εκπροσώπων της εμπλουτίζεται σημαντικά.
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr